مکمل بنزین
خبر

هیوندایی النترا 2021، متفاوت‌تر از همیشه

چند مدل از خودروهای هیوندایی همیشه طرفدار داشته و دارند که از جمله آنها می‌توان به سوناتا، سانتافه و النترا اشاره کرد. هیوندایی اکنون حساب ویژه‌ای بر روی خودروی رده اقتصادی خود، یعنی النترا باز کرده و کم‌کم این خودرو در حال نزدیک شدن به سگمنت خودروهای لوکس است. بنابراعلام این کمپانی مطح کره‌ای، نسل هفتم النترا برای اولین‌بار، همراه پیشرانه هیبرید نیز عرضه می‌شود اما موتور بنزینی نیز با همان موتورهای قدیمی، نسل گذشته النترا هستند.

سال گذشته نسل جدید سوناتا با انبوهی از امکانات معرفی شد که ما در ایران از داشتن آن به‌دلیل سیاست‌های داخلی و خارجی محروم هستیم. النترا با طراحی متفاوت نسبت به گذشته، برای رقابت با خودروهای هم‌رده خود مانند مزدا 3، تویوتا کرولا، کیا ریو و هوندا سیویک آماده شده است. تغییرات اعمال شده در النترا 2021 به ما نشان می‌دهد که بخش اعظمی از بازار سدان‌های سایز متوسط و کوچک، به این خودرو نگاه ویژه‌ای خواهند داشت.

ظاهر جدید النترا از برادر بزرگتر خود یعنی سوناتا الهام گرفته شده و چراغ‌ها و طراحی شیبدار روبه‌جلو ظاهری تهاجمی و خشمگین را نمایش می‌دهند. فاصله‌ی محورها در مقایسه با مدل قبلی، حدود ۲.۵ سانتی‌متر بیشتر وشده است. در عرض نیز این خودرو رشد داشته اما ارتفاع آن کاهش یافته تا از لحاظ کیفیت سواری و مانور، شرایط جذاب‌تری نسبت به سدان‌های خانوادگی داشته باشد.

خطوط شکسته و زاویه‌های تیز را علاوه بر سرتاسر خودرو می‌توان در چراغ‌ها به شدت مشاهده کرد. همچنین سپر جلو و درهای ورودی به کابین هم، با بیرون‌زدگی و خطوط تیز قابل رویت‌هستند. برخی معتقدند در طراحی جلوپنجره بیش از حد اغراق شده است و این بخش با چراغ‌های جلو همخوانی ندارند و کارشناسان آن را مورد نقد قرار داده‌اند. اما طراحی هماهنگ النترا 2021 نمره بالایی دریافت می‌کند و بخش عقب آن از طراحی زیبایی بهره می‌برد.

برای داخل خودرو چند نمایشگر در نظر گرفته شده که نشان می‌دهد علاقه کره‌ای‌ها به سمت چینی‌ها سوق پیدا کرده است. نسل جدید النترا در ارزان‌ترین مدل هم، نمایشگر لمسی ۸ اینچ با رابط کاربری اندروید اتو و اپل کارپلی خواهد داشت. طراحی کابین اگرچه کمی شبیه به محصولات سایر برندهاست اما تا حد زیادی رضایت را جلب می‌کند.فضای بسیار خوبی برای زانوهای سرنشینان جلو و عقب تعبیه شده و در این بخش نیز النترا از رقبا جلوتر است.

موتور هیبریدی النترا جدید از نوع ۴ سیلندر ۱/۶ لیتری با قدرت ۱۳۹ اسب‌بخار و گشتاور ۱۸۰ نیوتن‌متر است و مصرف سوخت ترکیبی خودرو، حدود ۴/۷ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر باشد. مدل‌های غیرهیبریدی النترا هم از موتور ۲ لیتری بنزینی با قدرت ۱۴۷ اسب‌بخار و گشتاور ۲۶۴ نیوتن‌متر، عرضه خواهند شد.

علی شیرعلی بیک

مهندس مکانیک گرایش طراحی جامدات از دانشگاه آزاد تهران‌جنوب. علاقه مند به طراحی صنعتی مخصوصا خودرو. مترجم و نویسنده درحوزه خودرو، تکنولوژي و صنایع مرتبط

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا