Take a fresh look at your lifestyle.
َADS Temp مستطیل

با برترین شاهکارهای شرکت برابوس مرسدس-بنز، بیشتر آشنا شوید

با بازگشت و نگاهی به دهه 80 میلادی، مرسدس بنز هیچ‌گاه ایده ساختن یک خودروی سریع را در ذهن خود نداشت. درواقع تمام آن چیزی که این شرکت آلمانی در ذهن خود پرورش می‌داد تا بتواند برای مشتریان خود عرضه کند، طراحی و تولید خودروهایی راحت و با امکانات عالی بود؛ اما در آن سال‌ها، یک شخص آلمانی به نام بوبو بوشمان (Bobo Buschman)، می‌خواست تا خودروی مرسدس بنز خود را با تغییرات عمده‌ای همراه کند. این تغییرات، در نظر او، تبدیل کردن مرسدس بنز به یک خودروی واقعاً سریع بود.

او بیشتر خواهان قدرت بالاتر بوده و زمانی که او دریافت، شرکت‌های به‌اصطلاح تیونینگ (Tuning) نمی‌توانند مرسدس بنز او را به آن چیزی که در ذهنش می‌گذرد تبدیل کنند، تصمیم گرفت تا مسیر ذهنی خود را دنبال کند.

برابوس GmbH به‌صورت رسمی در سال 1977 به ثبت رسید. این نام درواقع حاصل ترکیب نام‌های خود بوشمان و شریک او، کلائوس براکمان (Klaus Brackmann) بوده است. براکمان درواقع تنها به این دلیل وارد شد که در قوانین ثبت شرکت آلمان، باید حداقل دو نفر با یکدیگر شریک باشند. به همین علت، او سهمش را بعد از تأسیس، به بوشمان فروخت.

درحالی‌که برابوس، مشغول کار کردن بر روی خودروهای جذاب و یا حتی خودروهایی با تغییرات عجیب و به‌روزرسانی‌هایی در داخل کابین، است اما بیشتر مردم دنیا، این شرکت تیونینگ را به نام موتورهای قدرتمند می‌شناسند. این وقف سرعت شدن برابوس، همان مؤلفه‌ای است که توانسته نام این شرکت را تبدیل به یک اسم منحصربه‌فرد آلمانی کند.

اما در طول این بیش از 40 سال سابقه فعالیت شرکت برابوس، کدام‌یک از محصولات آن، بیش از دیگر خودروهایش توانسته‌اند جذاب‌تر و پرقدرت‌تر به نظر برسند. برای آشنایی با آن‌ها، با چرخان همراه باشید.

خودروی سبک‌وزن S 3.6 مدل 1988

در دهه 80 میلادی، بی ام و M3 به‌نوعی، پادشاه خودروهای اسپرت بوده است. خودرویی چابک و پرسرعت که خودروهای سدان آلمانی را در نقشه جهانی نمونه‌های اسپرت، قرارداد؛ اما پاسخ شرکت هم‌وطن بی ام و یعنی مرسدس بنز به این خودرو، خودروهای اوولوشن و اوولوشن 2  190 E بوده‌اند که هردوی آن‌ها، با موتورهای تیون شده 2.5 لیتری همراه شده بودند. اگرچه شرکت AMG نیز این نمونه‌ها را با ترکیب‌هایی همراه کرد اما برابوس توانست باقدرت مهندسی خود، یک موتور قدرتمندتر 3.6 لیتری را در زیر کاپوت این خودرو قرار دهد.

کاهش دادن وزن خودرو به همراه 270 اسب بخار قدرت و 365 نیوتون متر گشتاور، همگی از مؤلفه‌های قدرت این خودرو بوده‌اند. شتاب گیری صفرتا صد کیلومتر 6.3 ثانیه‌ای و سرعت نهایی 278 کیلومتر بر ساعتی، همگی از جذابیت‌های این خودروی تیون شده برابوس هستند.

برابوس E V12 مدل 1996

عادت در اختیار گرفتن یک خودروی مرسدس بنز E کلاس و قرار دادن یک موتور 12 سیلندر در زیر کاپوت آن، با نسل W124 مرسدس شروع‌شده است.W210 اما یک مدل سدان لوکس‌تری بود که با موتور 8 سیلندر خود، برابوس به دنبال آن نبود؛ اما خودروی کلاس E مرسدس با موتور 12 سیلندر و حجم 7.3 لیتر، مانند مشت آهنینی بود که برابوس عرضه می‌کرد. قدرت 590 اسب بخار و گشتاور 773 نیوتون متری، از مشخصه‌های این برابوس قدرتمند بودند.

جالب است بدانید که این خودرو، با سرعت نهایی 331.5 کیلومتر بر ساعت، توانست نام خود را به‌عنوان سریع‌ترین خودروی سدان در جهان، در کتاب گینس ثبت کند.

برابوس M V12 مدل 1998

دهه 90 میلادی دهه‌ای بود که طلوع و درخشش بیشتر خودروهای کلاس شاسی‌بلند را می‌دید. اولین نسل از خودروهای کلاس M مرسدس نیز می‌توانستند با موتور حجیم 5.4 لیتری 8 سیلندر همراه شوند؛ اما برابوس به این موتور نیز قانع نشد و با قرار دادن موتور 12 سیلندر با میل‌لنگ جدید و پیستون‌های تازه‌وارد،590 اسب بخار قدرت و 771 نیوتون متر گشتاور را تحویل گرفت.این خودروی تیون شده برابوس نیز توانست در آن سال‌ها، لقب سریع‌ترین خودروی شاسی‌بلند را در کتاب گینس به نام خود ثبت کند.
برابوس G63 6 چرخ

مرسدس G63 AMG با سه محور چرخش برای چرخ‌ها، قرار گرفتن 6 چرخ در خودرو و یک موتور 5.5 لیتری با توربو دوقلو که توانایی تولید 536 اسب بخار را دارد، به معنای واقعی کلمه یک هیولای بالفطره به‌حساب می‌آید؛ اما بازهم درست مانند دیگر محصولات، برابوس به این قدرت نیز راضی نشد و توانست 700 اسب بخار قدرت و 960 نیوتون متر گشتاور را از این خودرو، استخراج کند. قدرت و گشتاوری که به‌حق، علاوه بر جذابیت‌های ظاهری، این برابوس را به نهایت هنر مهندسی، تبدیل می‌کنند.

برابوس SLR مک لارن مدل 2005

این خودرو با همکاری مرسدس بنز و مک لارن بریتانیا به‌عنوان یک راز جذاب و مدرن از مهندسی و طراحی، به تولید رسید. خودرویی که با فن‌آوری‌های به‌روزی مانند آئرودینامیک اکتیو، دیسک‌های ترمز کربن-سرامیکی، سیستم انتقال قدرت موسوم به R شرکت AMG و یک سیستم سوپرشارژ دست‌ساز تمام آلومینیومی و دیگر امکانات جذاب همراه شده بود و می‌توانست 617 اسب بخار قدرت و 780 نیوتون متر گشتاور را به راننده خود تحویل دهد؛ اما به‌روزرسانی‌های برابوس نه‌تنها توانست پرفورمانس و عملکرد خودرو را بهبود ببخشد بلکه قدرت این خودروی خوش‌چهره را نیز به عدد 660 اسب بخار رساند.

برابوس بولیت 2008

خودروی سدان جذاب بولیت (Bullit)، می‌توانست با موتور 6.2 لیتری 8 سیلندر خود از شرکت مرسدس-AMG، هر سرنشینی را به وجد بیاورد؛ اما برابوس، یک قلب تپنده 12 سیلندر را برای آن با همان حجم 6.2 لیتر، در نظر گرفت. این موتور می‌توانست، قدرت 720 اسب بخار را به زیر پای راننده منتقل کند. همچنین وجود داشتن کاپوت آلومینیوم به همراه دریچه‌های ورودی هوا، یک اسپویلر (باله عقبی) فیبر کربنی، سیستم تعلیق باقابلیت تنظیم ارتفاع و یک سیستم ترمز کاملاً جدید، از نوآوری‌های برابوس برای این خودروی مرسدس بوده‌اند.

برابوس بلک بارون

خودروی جذاب موسوم به Black Baron یک مدل خوش‌چهره و منحصربه‌فردی بود که توانایی تولید 800 اسب بخار قدرت را داشت. این قدرت در کنار گشتاور 1,100 نیوتون متری، مؤلفه‌هایی بودند که از موتور 12 سیلندر 6.3 لیتری، استخراج می‌شدند. البته قیمت این هیولای آلمانی به تمام امکانات قابل‌توجه و جذابی که در اختیار داشت، به عدد بالای 875,000 دلار می‌رسید. سرعت این خودرو نیز بر روی عدد 350 کیلومتر بر ساعت، محدودشده بود. سیستم تعلیق قابل تنظیم، تثبیت‌کننده‌های تازه در خودرو، یک سیستم پرفورمنس ترمز و رینگ‌های آلومینیومی 19 اینچی، از ویژگی‌هایی بودند که برابوس، برای آن در نظر گرفته بود.

برابوس 900

نشان و علامت میباخ (Maybach) عصر تازه‌ای از لوکس بودن خودروهای آلمانی را با کار، بر روی کلاس S مرسدس، آغاز کرد؛ اما این سری S مرسدس بنز، با علامت میباخ توانست به‌شتاب گیری 3.7 ثانیه‌ای برای رسیدن به‌سرعت 100 کیلومتر بر ساعت و رسیدن به‌سرعت نهایی 354 کیلومتر بر ساعت را به این خودروی جذاب، ببخشد.630 اسب بخار قدرت و 1,500 نیوتون متر گشتاور، از مشخصه‌های ابرخودرو بودن برابوس 900 هستند.

برابوس 900 شاسی‌بلند

برابوس به‌خوبی این نکته را درک می‌کند که خودروی G-Wagon مرسدس بنز، نیازی نیست که 6 چرخ روی آن قرارگرفته باشد تا یک خودروی عجیب به نظر برسد. این خودروی خاص و البته عجیب همان ویژگی‌های جسور و قدرتمند بودن جی-واگن را با موتور 6.3 لیتری 12 سیلندر، درون خود می‌بیند. موتوری که توانایی رساندن 900 اسب بخار قدرت به زیر پای راننده را دارد.

برابوس راکت 900 کابریو

این خودروی جذاب و قدرتمند، لقب سریع‌ترین خودروی کوپه چهارسرنشینه را به خود اختصاص داده است. برابوس راکت 900 کابریو، درون خود ویژگی‌های برتر مرسدس S65 را گرفته و با موتور 12 سیلندر توربو دوقلو که 6.2 لیتر حجم دارد، می‌تواند قدرت سرسام‌آور 900 اسب بخار و گشتاور 1,500 نیوتون متری را تولید کند.

2 دیدگاه
  1. سهیل می گوید

    سلام و تبریک سال نو
    بد نبود تو سایتتون تبریک سال نو را میزدید!!!!

  2. علی می گوید

    حلالت باشه واقعا از دیدن این جواهرات ملیون دلاری آدم سیر نمیشه حلالت باشه

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.