مکمل بنزین
مقایسهبرگزیده‌ها

مقایسه سایپا کوییک با برلیانس H230

در بازار خودروهای سطح پایین اگر بخواهیم به‌جز سمند و پژوها، خودروی دیگری خریداری کنیم، سایپا کوییک و برلیانس برلیانس H230 نمونه موجود دیگر در بازار هستند که امروز به سراغ بررسی و مقایسه این 2 نمونه با هم رفته‌‌ایم تا ببینیم کدام خودرو می‌تواند گزینه بهتری برای شما و خانواده‌تان باشد. متاسفانه در این بخش از بازار تنوع و کیفیت یافت نمی‌شود و باید بین بد و بدتر، یکی را انتخاب کرد علت اصلی این مقایسه، اختلاف قیمتی این خودروها است و تیپ بدنه مورد نظر نبوده است. امیدواریم این مقایسه بتواند در انتخاب شما موثر باشد.

طراحی خارجی

طراحی برلیانس H230 چندان به‌روز نیست اما در مقام مقایسه نسب به خودروهای موجود در ایران قابل تحمل‌تر است. جزئیات ظاهری این خودرو بسیار کم است و نمای جلویی با عقب این خودرو به هیچ وجه هماهنگی ندارد. برلیانس در ظاهر تا حدودی نمای فانتزی را ارائه می‌دهد که با چراغ‌های کشیده تا حدودی چهره خودرو قابل قبول شده است. در بخش‌های مختلف بدنه، خطوط شکسته و بیرون زده را می‌توان دید.

در مقابل طراحی سایپا کوییک به هیچ وجه جذاب نیست و نمی‌توان با آن ارتباط برقرار کرد. حتی فواصل بین بخش‌های مختلف خودرو، ضعف طراحی آن را نمایش می‌دهند. به‌جز چراغ‌های عقب و بخش‌های پلاستیکی کوچک شما همان خودرو ساینا را در پیش رو دارید که هیچ نکته مثبتی را نمی‌توان در آن یافت. از لحاظ ظاهری برلیانس H230 می‌تواند گزینه قابل تحمل‌تری باشد.

کابین

در داخل کابین برلیانس H220، سادگی خاصی به‌نمایش گذاشته شده اما پلاستیک سخت و لک‌پذیر، بسیار آزار دهنده است. کنسول وسط در مقایسه با رقبا طراحی بهتری دارد و صندلی‌های، راحتی نسبی را به ارمغان می‌آورند. فضای داخلی برلیانس در مقایسه با کوییک بزرگتر است و از این لحاظ نیز می‌تواند راحتی بیشتری داشته باشد البته این اختلاف به‌دلیل ابعاد متفاوت این خودروها نسبت به هم است.

با ورود به داخل کابین کوییک شما مایوس می‌شوید چرا که در مقابل شما همان روند طراحی داخلی تیبا و سایر محصولات هم رده سایپا دیده می‌شود. در بخش کابین بی‌شک، برلیانس H230 برتر خواهد بود. صندلی‌های پارچه‌ای دقیقا همان چیزی هستند که در خودروهای تیبا و ساینا شاهد بوده‌ایم.

تجهیزات

برلیانس H230 از لحاظ تجهیزات، یک لیست خالی دارد. به عبارت دیگر تجهیزات رفاهی خاصی را به‌جز آینه‌های جانبی برقی و سیستم صوتی، نمی‌توان در آن یافت. از جمله امکانات دیگر می‌توان به 2 ایربگ، ایموبلایزر، تهویه مطبوع اتوماتیک، سیستم صوتی با 4 بلندگو، ایزوفیکس صندلی عقب و تنظیم ارتفاع نور چراغ‌های جلو اشاره کرد. سایپا کوییک از نظر تجهیزات رفاهی شرایط بهتری دارد و امکاناتی نظیر 2 ایربگ، ایموبلایزر، سنسور و دوربین دنده عقب، کروز کنترل، تهویه مطبوع نیمه اتوماتیک، نمایشگر 7 اینچی، سیستم صوتی با 4 بلندگو، چراغ دیلایت، کامپیوتر سفری در آن گنجانده شده است که می‌تواند رضایت بیشتری را برای مشتریان بهمراه داشته باشد.

بخش فنی

برلیانس H230 از موتور 1.5 لیتری و 4 سیلندر با 103 اسب بخار قدرت و 138 نیوتن متر گشتاور بهره می‌برد که به یک جعبه دنده 4 سرعته دستی متصل شده است. قدرت موتور، در جاده‌های کوهستانی، می‌تواند شما را مایوس کند و در سربالایی‌ها عملکرد ضعیفی را شاهد خواهید بود اما این به معنای برتری کوییک در این بخش نیست. چراکه سایپا کوییک از موتور 1.5 لیتری و 4 سیلندر با توان 87 اسب بخار و 128 نیوتن متر گشتاور بهره می‌برد. برای انتقال قدرت جعبه دنده‌های دستی و اتوماتیک CVT در نظر گرفته شده که نمونه اتوماتیک را می‌توان از لحاظ قیمتی نزدیک به برلیانس دانست. این جعبه دنده برای سواری در شهر می‌تواند نیاز شما را به تعویض‌دنده برطرف کند اما در جاده عملکرد به مراتب ضعیف‌تری نسبت به برلیانس H230 دارد.

کلام آخر

سایپا کوییک و برلیانس H230 هر دو محصولات ضعیفی هستند، اما برای مقایسه باید بگوییم که برلیانس H230 گزینه بهتری نسبت به کوییک است و انتخاب بهتری خواهد بود.

علی شیرعلی بیک

مهندس مکانیک گرایش طراحی جامدات از دانشگاه آزاد تهران‌جنوب. علاقه مند به طراحی صنعتی مخصوصا خودرو. مترجم و نویسنده درحوزه خودرو، تکنولوژي و صنایع مرتبط

نوشته های مشابه

‫21 دیدگاه ها

  1. آخه تو که نمیدونی این برلیانس چه تعداد دنده داره،برای چی خودتو اذیت میکنی

  2. چرا سایپا به بهانه ی تحریم ماشین برلیانس کمرگی بهزیستی رو تحویل نمیده دوساله پولمون رو نگهداشته هرروز یک پیشنهاد مسخره میده ماشینای بادکرده شو میخوادبا قیمت چندبرابری به ما بده هیچی مسئولی هم که نیست جواب بده

    1. من برلیانس ۲۳۰ دارم ، اطلاعات فنی و رفاهی که منتشر کردین با ماشین من خیلی متفاوته؟
      چرخان مطمئنی برلیانس ۲۳۰ رو با کوییک مقایسه کردی؟

  3. خجالت بکش سایت چرخان. چجور روتون شد برلیانس رو با ماشینی مثه کوییک مقایسه کنید؟!!
    اینهمه از برلیانس بد گفتید که ارزششو کم کنید؟؟!!
    مردم بدونید اکثرمطالب درست نبود و باغرض نوشته شده. بنده ال نود. سمند. پارس. 405.206sd. 206 تیبا 2،پراید داشتم.،دناپلاس توربو و دنای ساده هم زیاد سوار شدم. الانم برلیانس دارم. برلیانس یه سروگردن از همه ماشینای ایرانخودرو بجز دنا پلاس توربو بالاتره و دوسرردن از ماشینای سایپا. و اصصصلا قابل قیاس باماشینای سایپا نیست

    1. جناب فراموش نفرمائید برلیانس هم مونتاژ پارس خودرو است و پارس خودرو متعلق به گروه سایپا

  4. واقعا جای تعجب داره که چرا برلیانس ۲۳۰ رو با کوئیک مقایسه کرده
    چون اصلا قابل مقایسه نیست و برلیانس هم از نظر فنی و هم از نظر ایمنی خیلی بهتر است

  5. به عنوان کسی که بیشتر از دو ساله که برلیانس ۲۳۰ اتومات دارم و البته اصلا تعصبی هم روی این مورد ندارم باید به نویسنده محترم عرض کنم نه تنها این ماشین در مسیرهای سر بالایی به خوبی شتاب می گیره و هیچ ماشین توی رنج قیمت زیر چهارصد میلیون در شرایط فعلی کشور به پای شتابش نمی‌رسه ، اینم باید عرض کنم تعداد دنده هاش برخلاف اطلاعات اشتباهی که در متن بالا ذکر شده ۶ دنده جلو و یک دنده عقب هستش البته گیربکس دستی ۵ دنده جلو و یکی عقب هست

    امیدوارم موفق تر از این باشید ، که هستید.

  6. چرا میخواهید برلیانس را تخریب کنید ¡¡¡¡
    برلیانس از نظر فنی و هم از نظر ایمنی خیلی عالی هست

  7. با سلام
    این مقایسه اصلا باهم مطابقت ندارند چون کسی که این مقایسه را گذاشته حتی سوار برلیانس نشده که میگه تو سر بالاییها قدرت نداره من خودم دارم از اکثر خودرو های ایرانی بهتره و کشش بیشتری داره و راحتی ان در حد خودروهای برند و معتبره و اصلا با کوییک قابل مقایسه نیست

    1. سلام دوست من قضاوت کار درستی نیست، بنده در حال حاضر یک برلیانس 230 مدل 96 و یک مگان مدل 89 دارم و این گفته شما کاملا اشتباه است.

  8. با سلام
    من اولین بار نظر دادم تکراری نیست عزیزم
    اصلا برلیانس با کوییک قابل قیاس نیست

  9. اصلا قابل قیاس با برلیانس نیست من هردوشوداشتم برلیانس یه سرو گردن بالاتره چه از لحاظ داخل وبیرون وموتوری و امکانات این مقایسه اشتباست

  10. سلام لطفا اگر ممکنه مقایسه ای بین برلیانس h33o و اریو z300 اتومات
    را قرار بدید .‌ممنون میشم

  11. واقعا جای تاسف داره که این دوتا خودرو رو باهم مقایسه میکنید.
    ۲۳۰کجا و کویک کجا

  12. واقعا خیلی مسخره است که برای اینکه میخواهند به کسانی که برلیانس۲۳۰ ثبت نام کردند و نمیتوانند بهشون تحویل بدهند،کوییک بندازند دارن اینجوری تو سر برلیانس میزنند. اصلا کوییک در حد و اندازه برلیانس نیست.

  13. برلیانس در مقایسه با خودروهای هم رده (از لحاظ قیمت) بسیار گزینه منطقی و معقولیه. واقعا مقایسه مضحکی بود.

  14. با سلام
    بنده به نوبه خودم تاسف میخورم ک همچین نظری در مورد خودرو برلیانس230 میبینم واقعا قابل قیاس با خودروهای ایرانی نیست تازه اگه قیافه خوبی نداره چرا از مدل بدنه h230برای شاهین استفاده میکنن

  15. مشکل خانواده X200 سایپا یقینا طراحی بیرونی و داخلی نه چندان جذاب و بی کیفیت اونها نیست که در این رده قیمتی قابل قبوله؛بحث اصلی که واقعا در ساینا و کوئیک و تیبا آزاردهنده است قوای محرکه پر سر و صدا و پرمصرف و قدیمی و از اون بدتر سیستم گیرباکس شدیدا انرژی بر باد ده اونهاست!

  16. متاسفم برای کسانی که 100ساله عرضه نداشتن یک پیچ به ماشین های داخلی رو عوض کنن و حالا گنجشک(کوییک) رو رنگ زدن و به مردم می فروشن و جالب اینجاست که این گنجشک رنگ شده رو با شاهین (برلیانس)مقایسه می کنن.شما خودو ساز های کلاهبردار رو مردم شناختن. تمام در ها رو به روی مردم بستین واحساس کردین که برلیانس برای شما شاخ شده اون رو هم از ایران پروندین تا همچنان مردم رو با ماشینهای آشغال داخل غارت کنین.دست بردارین از سر مردم.

  17. من هم نزدیک به سه سال برلیانس ۲۳۰ دارم و ازش خیلی راضیم.خدا رو شکر تا الان فقط روغن عوض کردم حتی آب رادیاتور رو هم دست نزدم.بیخودی تخریبش نکنید،اونایی که این ماشین رو دارن متوجه حرفام میشن،ماشین خوب و راحتیه.شما باید برلیانس رو با بسترن و جک مقایسه کنید نه لا خودروهای آشغال داخلی.این هم شد مقایسه؟

  18. گمشین باو شما عرضه ندارین که اومدین برلیانس رو با کوییک مقایسه کردین من برلیانس دارم و این امکانات برلیانس فراتر از حتی دنا پلاس یا خودرو ی روشن نشده ی شما یعنی تارا است پس بیخودی به برلیانس بد نگین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا