مکمل بنزین
خبر

سوزوکی سوئیفت اسپرت، یک هاچبک جذاب

سوئیفت را می‌توان یکی از محبوب‌ترین هاچبک‌ها بخصوص در بازارهای آسیایی دانست که در نسخه‌های مختلف با اهداف متفاوت عرضه شده است. تیپ اسپرت این خودرو در مدل 2020 با تغییراتی همراه بوده که باعث افزایش کارآیی این هاچبک زیبا می‌شود. در بخش فنی سوئیفت از پیشرانه‌ی ۱.۴ لیتری بوسترجت با قدرت ۱۳۸ اسب بخار قدرت و 235 نیوتن‌متر گشتاور بهره می‌برد که برای وزن 1,025 کیلوگرمی این خودرو یک سواری قدرتمند را بهمراه می‌آورد.

این موتور نسبت به گذشته بهبود یافته‌ است در بحث تولید گازهای گلخانه‌ای نیز به خوبی عملا کرده است. سوخت در حال حاضر با فشار بیشتر 360 بار در محفظه احتراق تزریق می شود و این در بیشترین قدرت خروجی با کمترین میزان مصرف سوخت تاثیر گذاشته است. همچنین در سوئیفت از یک سیستم کنترل سوخت متغیر استفاده می‌شود که فشار بهینه را مطابق با وضعیت رانندگی کنترل می‌کند. این امر به افزایش اتمیزه شدن سوخت کمک می کند و همچنین باعث افزایش راندمان احتراق سوخت نیز می‌شود.

سیستم تزریق سوخت مستقیم با داشتن انژکتور هفت نازلی و ایجاد فشار بالای سوخت و تزریق، توان خروجی را افزایش می‌دهد و آلایندگی کمتری به همراه دارد. توربوشارژر به سیستم کنترل سوپاپ ویست‌گیت مجهز است که منجر به حساسیت بالای پدال گاز در رانندگی می‌شود و مصرف سوخت را به حداقل ممکن کاهش می‌دهد.

نسل جدید سوزوکی سوئیفت اسپرت، بر اساس پلتفرم HEARTECT ساخته شده که مشخصات منحصر به فرد خود را دارد. جلوپنجره‌ی لانه‌ زنبوری، اسپویلر جلو، چراغ‌های بزرگ و زیبا باعث می‌شوند تا در ظاهر یک هاچبک زیبا را داشته باشیم. رینگ‌های آلیاژی ۱۷ اینچی به‌خوبی با ابعاد سئیف هماهنگ هستند همچنین افزایش طول مدل جدید باعث شده فضای بیشتری در اختیار سرنشینان باشد.در سیستم شناسایی مانع جدید به‌طور هم‌زمان از دوربین با قابلیت شناسایی ترافیک، عابر پیاده و خطوط در فاصله‌های متوسط تا زیاد و حسگر لیزری با قابلیت شناسایی موانع در فاصله نزدیک و سیستم شناسایی در شب استفاده می‌شود تا نهایت کارایی را ارائه دهد.

از جمله دیگر امکانات سوئیف می‌توان به سیستم حسگر حمایت ترمز، سیستم هشداردهنده‌ی انحراف از مسیر، سیستم کمکی نوربالا، سیستم کروز کنترل تطابقی، سیستم هشدار خروج از خط، سیستم کمک راننده، صفحه نمایش بزرگ با قابلیت نمایش درجه حرارت و ویژگی‌های فنی موتور اشاره کرد. مدل Sport از یک گیربکس شش سرعته دستی بهره می‌برد که نسبت به گذشته تکامل یافته است.

علی شیرعلی بیک

مهندس مکانیک گرایش طراحی جامدات از دانشگاه آزاد تهران‌جنوب. علاقه مند به طراحی صنعتی مخصوصا خودرو. مترجم و نویسنده درحوزه خودرو، تکنولوژي و صنایع مرتبط

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا