مکمل بنزین
خبر

سفر کنید، 500 هزارتومان جریمه می‌شوید!

ویروس کشنده کرونا چندماهی هست که بار سفر به ایران بسته و تعداد زیادی از هموطنان را با بیماری مهلک، درگیر کرده است. در ابتدا مسئولان و مدیران تلاش کردند از طریق فرهنگ‌سازی مانع تردد مردم شوند. اما این روش برای برخی از افراد مفید نبود و حال روش جدید و جریمه در پیش گرفته شده است. در همین راستا و برای اجرای مصوبه شورای اضطرار حمل و نقل و ترافیک استان تهران از ساعت ۲۴ بامداد 8 فروردین ماه 1399، پلیس راه فاتب با همکاری یگان امداد فاتب و راهداری تهران در سه محور آزادراه تهران – شمال و آزادراه تهران – قم و محور قدیم قم با محدود کردن تردد فقط اجازه تردد به خودروهای پلاک تهران داده می شود.  در همین راستا رئیس کمیته‌ اجتماعی و انتظامی ستاد ملی مبارزه با کرونا میزان جریمه متخلفان از دستورات این ستاد را ۵۰۰ هزار تومان و توقیف خودروهای مسافران به مدت 1 ماه اعلام کرد.

بر اساس این طرح صرفا افراد بومی ساکن هر شهر مجاز به ورود بوده و ورود افراد غیر ساکن با پلاک غیر بومی به‌طور کل ممنوع است. ماموران اجرایی برای شناسایی افراد ساکن و بومی از کارت ملی، پلاک خودرو، بیمه نامه خودرو استفاده خواهند کرد. پارک‌ها، بوستان‌ها، تفرجگاه ها، مراکز تفریحی، استخرها و… که محل تجمع افراد هستند به طور کامل به مدت محدود، تعطیل خواهند بود. تردد خودروهای امدادی و درمانی، پلیس، حمل بار، کالاها، مایحتاج مردم، سوخت شامل این ممنوعیت‌ها نمی‌‌شود. به منظور تضمین اجرای طرح، خودروهای افراد متخلف از این مقررات به مدت یک ماه با اخذ کلیه هزینه‌های جانبی توقیف شده و علاوه بر این جریمه نقدی پانصد هزار تومانی و پلمپ واحدهای صنفی اجرا خواهد شد.

 رئیس کمیته‌ی اجتماعی و انتظامی ستاد ملی مبارزه با کرونا در همین راستا گفت: کسانی که قصد دارند به مسافرت بروند، از همین لحظه سفر خود را قطع کنند. در این طرح، صرفا به افراد ساکن اجازه‌ی ورود داده می‌شود. کسانی هم که در محل سکونت خود هستند، برای سفر تصمیم نگیرند و کسانی که مسافر هستند، بدون ورود به شهرهای در مسیر به مقصد اصلی بروند. رانندگان خودروهایی که قصد دارند به شهرها بروند و تخلف کنند و وارد شهرهای دیگر شوند، خودروهای آن‌ها یک ماه توقیف و ۵۰۰ هزار تومان جریمه خواهد شد. بنظر می‌رسد با روند روبه‌ رشد شمار مبتلایان به کرونا، دولت راهی جز محدود کردن عبور و مرور نداشته و ما امیدواریم با رعایت مردم هرچه زودتر این بیماری ریشه‌کن شود.

 

 

 

علی شیرعلی بیک

مهندس مکانیک گرایش طراحی جامدات از دانشگاه آزاد تهران‌جنوب. علاقه مند به طراحی صنعتی مخصوصا خودرو. مترجم و نویسنده درحوزه خودرو، تکنولوژي و صنایع مرتبط

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا