مکمل بنزین
خبر

روما، محصول جدید فراری معرفی شد

فراری شکوه و عظمت گذشته را مجدد به‌دست خواهد آورد و این را می‌توان در تلاش این برند برای کسب جایگاه نخست، خودروهای سوپراسپرت دید. جدیدترین محصول این شرکت یک هیولای زیبا با نام روما، خواهد بود که نام آن به وضوح اصلت‌اش را نمایش می‌دهد. این خودرو از کشیدگی کاپوت و جلوپنجره‌ کشیده مشبک با شبکه‌های مربعی بهره می‌برد که تلفیقی از طراحی کلاسیک و مدرن است. آیرودینامیک برتر در تمام قسمت‌های روما به چشم می‌خورد و ارتفاع کم با خطوط بدنه منحصر به‌فرد این را به ما ثابت می‌کند. چراغ‌ها و اگزوزهای چهارگانه نهایت جذابیت را به‌نمایش می‌گذارند که دهان کاملا برای بیان کلمات قفل می‌شود. در قسمت پشتی روما بر خلاف سایر محصولات، حجیم‌بودن بیشتر به چشم می‌خورد.

کابین مجهز روما دقیقا همانطور که پیش‌بینی می‌شد زیبا، جذاب و فوق‌العاده است. سیستم اطلاعاتی سرگرمی با قابلیت تغییر جهت عمودی و افقی یکی از ویژگی‌های کابین این خودرو است. برای سرنشین کناری نیز نمایشگر سیستم اطلاعاتی سرگرمی مجزا قرار داده شده. صفحه نمایش HD با وضوح 16 اینچی با سیستم ناوبری مخصوص فراری، به‌گونه‌ای طراحی شده که از قابلیت دسترسی بیشتری داشته باشد. فرمان جدید مجموعه‌ای از کنترلرهای چند لمسی را در اختیار قرار می‌دهد که به راننده اجازه می‌دهد تا بدون اینکه دستان خود را از روی فرمان بردارد، کنترل همه بخش‌های خودرو را در اختیار داشته باشد. نمایشگر مرکزی مرکزی جدید 8.4 اینچی با وضوح بسیار بالا، نه تنها وضعیت عملکرد خودرو را به نمایش می گذارد بلکه می‌تواند برای سرگرمی نیز استفاده شود.

روما از پیشرانه‌ی ۳.۹ لیتری توربوشارژ V8 با قدرت ۶۲۰ اسب‌بخار و گشتاور ۷۶۰ نیوتن‌متر بهره می‌برد که ساخت کمپانی فراری است. بیشترین قدرت در دور موتور ۷,۵۰۰ دور بر دقیقه تولید می‌شود و ثبات بسیار اعجاب‌انگیزی در شرایط خودرو قابل مشاهده است. سوپراسپرت جدید فراری در زمان ۳.۴ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتربرساعت می‌رسد و نهایت سرعت آن نیز ۳۲۰ کیلومتربرساعت است. برای انتقال قدرت هم فراری از جدیدترین گیربکس خود، که یک جعبه‌دنده‌ خودکار ۸ سرعته‌ است، بهره گرفته که می‌تواند عملکرد جذابی داشته باشد.

استانداردهای بی نظیر و کیفیت بالای فراری و تمرکز روزافزون بر ارائه خدمات برتر به مشتریان، باعث شده تا برای این خودرو ارزشمند گارانتی طولانی‌مدت 7 ساله درنظر گرفته شود. هنوز قیمت این سوپراسپرت مشخص نیست اما شنیده‌ها از قیمت بیش از 500 هزار دلار حکایت می‌کنند.

علی شیرعلی بیک

مهندس مکانیک گرایش طراحی جامدات از دانشگاه آزاد تهران‌جنوب. علاقه مند به طراحی صنعتی مخصوصا خودرو. مترجم و نویسنده درحوزه خودرو، تکنولوژي و صنایع مرتبط

نوشته های مشابه

‫3 دیدگاه ها

  1. فراری روما آبان ماه سال 1398 معرفی شد! این خبر را تازه یادتون افتاده که منتشر کنید؟! خخخخخخ چرخان یه زمانی نویسنده های خیلی خوبی داشت ولی الان افتاده رو دورههههههه باخت. البته مسئولین این سایت هم همین طور هستن!

    1. اون تایم دوست من پیش نمایش خودرو بود، الان برای عرضه معرفی شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا