مکمل بنزین
برگزیده‌هابررسی

X7 به جای S7، نگاهی به جدیدترین محصول جک

کراس اوور جدید جک با نام S7 PRO در پائیز سال 2019 در نمایشگاه خودرو گوانگژو چین رونمایی شد، که به نوعی مدل فیس لیفت S7 بود اما چندی پیش جک اعلام کرد که مدل جدید را تغییر نام داده و از S7 PRO به X7 تبدیل کرده است.
حال میتوان گفت که X7، محصول دیگری است که در کنار S7 تولید خواهد شد.

دلیل ساخت X7 توسط جک

جک S7 به عنوان لوکس ترین خودرو جک در سال 2017 رونمایی شد. جک در این سال توانست 53914 دستگاه از این کراس اوور را به فروش برساند. اما با آغاز سال 2018 و افزایش روند پیشرفت تکنولوژی در زمینه خودرو در کشور چین باعث شد تا در این سال، جک بتواند فقط 6787 دستگاه از جک S7 را به فروش برساند و این روند ادامه دار بوده و در سال 2019 فقط 1686 دستگاه از این خودرو در چین خریداری شد و این نشانه شکست این محصول فقط پس از 3 سال عرضه است. این روند تولید را میتوان با خودرو تیگو 8 که رقیب این خودرو است، مقایسه کرد که فقط در سال 2018 توانسته 116494 دستگاه را به فروش برساند.


شکست S7 در چین باعث شد تا مدیران جک به فکر عرضه نسخه جدید این خودرو باشند و با افزایش روند تولید، به موفقیت های گذشته دست پیدا کنند.
اما با توجه به موفقیت جک در بازار های خارجی مانند ایران، فیلیپین، امارات، روسیه و … این شرکت شروع به صادرات S7 کرده تا درکنار تولید نسخه جدید در چین، نسخه قبلی را در این کشورها به فروش برساند.
هم اکنون جک در حال ایجاد خط تولید در کشور قزاقستان است تا برای اولین بار جک X7 را در این کارخانه به تولید رسانده و به کشور هایی همچون روسیه، صادر کند.
طی بازاریابی انجام شده، جک در هفته های آینده توسط کرمان موتور، قصد رونمایی نسخه قبلی یعنی S7 را دارد.


اینگونه که مدیران جک اعلام کرده اند، جک در سه ماهه آینده، این محصول را به تولید انبوه خواهد رساند و همچنین نسخه های اولیه، طی چند روز گذشته به پلیس چین تحویل داده شد.

معرفی جک X7

جک در طراحی این محصول سعی کرده است که جدیدترین امضا طراحی خود را که قبل از این در A5، S4 و … رعایت شده بود را در این محصول نیز بکار ببرد.
X7 مانند S7 از دو نوع موتور بهرمند است. اولی 1500 سی سی توربوشارژ است که با اتصال به گیربکس 6 سرعته دو کلاچه توانایی تولید 174 اسب بخار، قدرت و 251 نیوتن متر گشتاور است.
اما موتور 2 لیتری به دو نوع گیربکس دستی و دو کلاچه 6 سرعته متصل شده است. این موتور قادر به تولید 190 اسب بخار، قدرت و 300 نیوتن متر، گشتاور است.
تفاوت X7 نسبت به S7 به شرح ذیل است:
– تغییر طراحی سپر و کاپوت جلو
– تغییر چراغ های جلو و عقب
– تغییر طراحی رینگ ها
– تغییر طراحی سپر عقب و دیفیوز
– تغییر طراحی کابین و نوع دسته دنده گیربکس
– و …


طول، عرض و ارتفاع ایکس 7، به ترتیب 4776، 1900 و 1760 میلی متر است. همچنین با توجه به طراحی جدید، این خودرو نسبت به نسخه قبلی 14 میلی متر کوچک تر شده است.
امکانات رفاهی و ایمنی این خودرو مانند نسخه قبلی بوده و تغییر خاصی نکرده است.
امکانات مشترک X7 و S7 به شرح ذیل است:
– سقف پانارومیک
– سیستم ورود بدون کلید
– دوربین 360 درجه
– گرمکن و سردکن صندلی
– دارای رادار های بین خطوط، نقطه کور، پیش گیری از تصادف، تابلو خوان
– دارای کروز کنترل هوشمند
– جک صندوق عقب برقی
– و …

سیدعلی سیدهاشمی

سیدعلی سیدهاشمی - SEYYED ALI SEYYED HASHEMI خبرنگار و فعال حوزه خودرو Automotive industry journalist Репортер автомобильной промышленности 汽车行业记者 پیج اینستاگرام: Seyyed.ali_seyyed.hashemi

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا