مکمل بنزین
خبر

شاسی‌بلند بزرگ هونگکی E115 الکتریکی بزودی عرضه خواهد شد

بنظ می‌رسد با فروکش کردن بحران کرونا، این کشور کم‌کم به روال عادی نزدیک می‌شود. کشوری که ویروسی را به کشورهای دیگر هدیه داد که ممکن است بسیاری از صنایع آنها را نابود کند. پاکنون که مشکلات چین در حال کمتر شدن است برندها دوباره فعالیت اقتصادی خود را آغاز کرده‌اند و  هونگچی اعلام کرد تولید شاسی‌بلند E115 را در سال جاری میلادی آغاز می‌نماید. هونگکی اطلاعات بیشتری را منتشر نکرده و تاریخ عرضه رسمی اعلام نشده اما بنابر اخبار منتشر شده در رسانه‌های محلی چین، هونگچی به دنبال تولید 51500 دستگاه از این خودرو در طرف مدت تنها شش ماه است.

خودروهای الکتریکی برای چینی‌های جذابیت زیادی ندارند اما هنگکی محصولی عرضه می‌کند که احتمالا برای تمام جهان جذاب باشد.  E115 اولین بار در نمایشگاه گوانگژو گذشته رونمایی شد و بعد از آن در نمایشگاه فرانکفورت هم برای اروپایی‌ها به نمایش درآمد. نمونه معرفی شده، خودروی کانسپت بود اما بنابراعلام هونگکی، نمونه تولید در ظاهر مشابه کانسپت است.

طراحی این خودرو توسط گیلز تیلور انجام شده که می‌توانید حدس بزنید در گذشته در چه شرکتی فعالیت می‌کرده است. این طراح پیش از این در کمپانی رولزرویس فعالیت داشته است. ظاهر فضایی و تا حدودی شبیه به خودروهای لینکلن آمریکایی است اما در کل یک خودروی زیبا را شاهد هستیم. طول و پهنای E115 برابر است با 5160 و 1730 میلی‌متر و فاصله بین محوری آن نیز به 3250 میلی‌متر می‌رسد که خبر از یک فضای فراوان در داخل کابین می‌دهد.

  E115 از یک جفت پیشرانه الکتریکی بهره می‌برد که قدرت چرخ‌های جلو 218 اسب بخار و چرخ‌های عقب 299 اسب بخار است و شتاب صفر تا صد آن چیزی در حدود 3.8 ثانیه تخمین زده می‌شود. باتری 92.4 کیلووات ساعتی باعث می‌شود تا این خودرو با یکبار شارژ، بیش از 600 کیلومتر را طی کند. هنوز باید چند ماه صبر کنیم تا ببینیم این برند چینی چه خودرویی را برای بازار در نظر گرفته است.

علی شیرعلی بیک

مهندس مکانیک گرایش طراحی جامدات از دانشگاه آزاد تهران‌جنوب. علاقه مند به طراحی صنعتی مخصوصا خودرو. مترجم و نویسنده درحوزه خودرو، تکنولوژي و صنایع مرتبط

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا