مکمل بنزین
گوناگونخبر

نسخه تازه وارد کراس اوور کامپکت نیسان؛ «روج» جدید در راه است!

خودروی کراس اوور، نیسان روج (Rogue)، توانسته در این سال‌هایی که توسط خودروساز ژاپنی تولید و عرضه‌شده است،عنوان پرفروش‌ترین خودروی این شرکت را در بازار کشور آمریکا به دست آورده و تبدیل به یک مدل پول‌ساز برای برند ژاپنی شود. درواقع می‌توان گفت، در هنگامی‌که شرکت نیسان با افت فروش حداکثر 15 درصدی در این بازار خودرویی بزرگ از سال 2018 تا 2019، روبرو شده است، مدل روج می‌تواند بیش‌ازپیش، نقش مهم خود را بازی کند.

در حقیقت، کراس اوور کامپکت (Compact Crossover) ژاپنی توانسته خود را در بین 10 خودروی پرفروش بازار خودرویی آمریکا در سال 2019، قرار دهد. بااین‌حال، نیسان روج کنونی که توسط این شرکت، تولید و عرضه می‌شود، به سال 2013 بازگشته و جانشین بازطراحی شده آن قرار است به‌زودی، وارد بازارهای جهانی شود؛ اما به خاطر شیوع گسترده ویروس Covid-19، نیسان تصمیم گرفته تا قبل از رونمایی رسمی روج تازه‌وارد، خبرگزاری‌ها را در جریان این رونمایی قرار دهد.

اخیراً، یک تصویر درز یافته از پتنت (Patent) این خودرو در وزارت اقتصاد کشور برزیل، دید خوبی را نسبت به طراحی این خودرو به ما می‌دهد. این خودرو که در برخی از بازارهای خودرویی دنیا بانام ایکس-تریل (X-Trail) نیز شناخته می‌شود، براساس این تصویر، می‌توانیم به طراحی خارجی به‌مراتب تهاجمی‌تر و جذاب‌تر با جلوپنجره V شکل و چراغ‌های جلویی باریک‌تر، اشاره‌کنیم. در داخل کابین نیز یک صفحه‌نمایش بزرگ‌تر به همراه خوشه‌های دیجیتالی ابزار برای راننده و سرنشینان، در کنار دیگر ویژگی‌های جدید و بهبودیافته نیسان روج، دیده می‌شوند.

قوای محرکه

آنچه در زیر کاپوت این خودرو به‌عنوان قلب تپنده قرارگرفته است، هنوز مشخص نیست اما احتمالاً نیسان برای این خودروی تازه‌وارد خود یک موتور 4 سیلندر 2.5 لیتری با 188 اسب بخار قدرت و یک جعبه‌دنده CVT در نظر گرفته است.

رونمایی رسمی

اگرچه کارخانه تولید این خودروی نیسان در ایالات‌متحده به خاطر ویروس کرونا تعطیل‌شده است اما نیسان قول داده که این تعطیلی‌ها، رونمایی از این خودرو را به تعویق نخواهند انداخت. خودروساز ژاپنی قرار است در تابستان سال جاری میلادی، به‌صورت آنلاین، از تازه‌ترین مدل روج خود رونمایی کند. خودرویی که این روزها می‌تواند به‌عنوان یک اهرم سودآوری مناسب برای مشکلات مالی نیسان محسوب شوند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا