Take a fresh look at your lifestyle.
َADS Temp مستطیل

مرسدس بنز،تولد 120 سالگی خود را به عنوان تنها شرکت جهان با «نام دخترانه»،جشن گرفت

هر شرکتی که در دنیای جذاب خودروها رقابت می‌کند و خود را از سال‌های طولانی و سخت این صنعت نجات داده است، می‌تواند پتانسیل تبدیل‌شدن به یک برند جهانی جذاب را درون خود داشته باشد. برندی که تنها با قرار گرفتن لوگوی آن شرکت بر روی محصولات، مشتریان و طرفدارانش را هیجان‌زده کرده و ذهن و روح آن‌ها را تسخیر می‌کند. حالا دراین‌بین، برندهایی هم هستند که نسبت به دیگر شرکت‌ها، بسیار شاخص‌تر و نام‌آشناتر هستند. مرسدس-بنز آلمان یکی از همین برندهای منحصربه‌فرد جهانی است که بیش از یک قرن از فعالیت آن در این عرصه می‌گذرد.

تاکنون چیزی بیش از 120 سال از انتخاب شدن نام یک دختربچه 11 ساله برای یک اولین شرکت خودروسازی لوکس جهان می‌گذرد. درواقع، پس‌ازاین 120 سال، نام این دختربچه که همان مرسدس باشد، تبدیل به یک برند و لوگوی جهانی شده است که محصولات و طراحی شاهکار گونه آن، می‌تواند روح هرکسی را تسخیر کند.

در دومین روز از ماه آوریل سال 1900 میلادی، شرکت آلمانی موسوم به دایملر موتوقِن-گِزِلشافت (Daimler-Motoren-Gesellschaft) تصمیم گرفت تا خودروهای تولیدی خود را بانام مرسدس (Mercedes) که اسم دختر امیل جلینک (Emill Jellinek)، یک تاجر اتریشی بود، عرضه کند. آقای جلینک، به تجارت خودروهای دایملر مشغول بوده و آن‌ها را برای رویدادهای مسابقه‌ای، ثبت می‌کرد. جالب است بدانید که مرسدس، یک نان مسیحی اسپانیایی به معنای «رحم و مروت» یا همان (Mercy) است.

اولین خودروی تولیدی شرکت دایملر که نام خود را از روی دختر 11 ساله آقای جلینک گرفته بود، بانام مرسدس 35 PS، شناخته می‌شد که توانست در هفته مسابقه‌ای Nice در ماه مارس سال 1901، به شهرت قابل قبولی برسد. این شهرت، نه‌تنها به خاطر فن‌آوری پیشرفته و مدرن این خودرو در زمان خود، بوده بلکه طراحی این مرسدس تازه‌وارد نیز، از جذابیت بالایی برخوردار بوده است.

در رویداد اتومبیلی پاریس در سال 1902، امیل جلینک یک تصویر بزرگ از دخترش را در سالن اصلی شرکت خود قرارداد و در سال 1903 نیز به‌صورت رسمی، نام خانوادگی خود را به جلینک-مرسدس تغییر داد.

از خودروی مرسدس 35 PS به این‌طرف، نام «مرسدس» بر روی رادیاتورهای خودروهای مسافری تولید دایملر قرار گرفت. زمانی که شرکت‌های دایملر و بنز در سال 1926 با یکدیگر ترکیب شدند، نام کلی آن‌ها به همان اسمی که امروزه از این برند می‌شناسیم یعنی «مرسدس بنز»، تغییر یافت.

به همین خاطر نیز، شرکت آلمانی محبوب و خوش‌نام مرسدس بنز، باافتخار اعلام کرده است که در حال حاضر، تنها شرکت خودروسازی در جهان است که از یک «نام دخترانه» برای برند خود استفاده می‌کند. خانم بتینا فِتزا (Betina Fetzer)، مدیر بخش بازاریابی مرسدس بنز نیز در همین رابطه گفته است: «زنانی همچون مرسدس جلینک (Mercedes Jellinek) یا برتا بنز (Bertha Benz)، از همان ابتدایی‌ترین روزهای تشکیل این شرکت، توانسته‌اند موفقیت آن را به‌گونه‌ای که امروزه شاهد آن هستیم، شکل دهند.»

2 دیدگاه
  1. Genius می گوید

    جالبه عکس آقایان کارل بنز و گوتلیپ دایملر بعنوان باعث و بانیان تاسیس این گروه صنعتی عظیم و حتی بدون اغراق خودروهای درونسوز مدرن رو ننداختید بعد عکس دختر بچه آقای بنز رو انداختید!!!واقعا چرا؟!؟

    1. محمد مهدی ربیع زاده می گوید

      سلام دوست عزیز.دلیل خاصی نداشته.فقط به خاطر جدید بودن تصویر و هم خوانی بیشتر با تیتر خبر هستش.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.