مکمل بنزین
موتور سیکلت - پلاس موتوگوناگونخبر

حراج یک موتورسیکلت وسپا قدیمی قرن بیستمی مربوط به سال 1962 میلادی!

هر موتورسیکلت یا خودرویی که بتواند امضای تخصصی خود را در این صنعت جذاب داشته باشد و به نام و نشان بالایی دست پیدا کند، علاوه بر اینکه به فروش بالایی می‌رسد، می‌تواند در ذهن و روح طرفداران و خریداران خود نیز نفوذ کند. شاید بتوان گفت که داستان زندگی و تولید چند دهه‌ای موتورسیکلت نمادین و پرفروش ایتالیایی شرکت وسپا (Vespa) نیز به همین‌گونه باشد که گفته شد. موتوری سیکلتی که با یک فلسفه جدید تولید و عرضه شد.

در تاریخ 25 فروردین 1399 نیز قرار است یک حراج برگزار شود که در آن، یک موتورسیکلت وسپا باقیمت پایه 800 دلار در فلوریدا آمریکا به حراج گذاشته شود. البته این موتورسیکلت وسپا در ظاهر خود، نمای چندان جالبی را ندارد.

قدرت این وسپا از طریق یک قلب تپنده کوچک 150 سی-سی دو زمانه تک سیلندر استخراج می‌شود. پیستون‌های گنبدی شکل، جعبه‌دنده 4 سرعته دستی که توسط دست چپ راننده تعویض می‌شود و طراحی چرخنده سوپاپ‌ها از موارد خاصی هستند که در این وسپا به چشم می‌خورند. همچنین بر اساس گفته‌های فروشنده این موتورسیکلت کوچک ایتالیایی، مواد مخصوص ضدزنگ همچون WD-40 به بدنه موتور زده‌شده‌اند تا از خوردگی و زنگ‌زدگی بیشتر بدنه، جلوگیری شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا