مکمل بنزین
گوناگونخبر

مرسدس بنز چگونه به کرونا ویروس اجازه کندشدن پروژه هایش را نمی‌دهد؟

در زمان کنونی، درست مانند بسیاری از شرکت‌های خودروسازی دیگر فعال در این صنعت، مرسدس بنز نیز مجبور شده است به خاطر گسترش و شیوع گسترده ویروس کرونا در جهان، تولیدات خود را متوقف کند. خودروساز آلمانی در حال حاضر، مشغول تولید دستگاه‌های تنفسی برای بیماران کرونا بوده اما بازهم اجازه نداده است که شرایط وخیم فعلی، پروژه‌های آینده این شرکت را تحت تأثیر قرار دهد؛ اما چگونه چنین چیزی ممکن است؟

در یک مصاحبه با مجله خودرویی آلمانی بانام «اتوموبیلووخه» (Automobilwoche)، آقای مایکل برشت (Michael Brecht)، مدیر بخش اجرایی شرکت دایملر اعلام کرده است که رونمایی‌های مرسدس-بنز، بر اساس همان برنامه زمانی که از مدت‌ها قبل اعلام‌شده بود، صورت خواهد گرفت.

آقای برشت گفته است: «برای مثال، مدل جدید S کلاس را برایتان می‌گویم. تولید این خودرو باید تا پایان سال جاری شروع شود. همه‌چیز باید برای مقدمه‌چینی چنین تولیداتی برای شروع به کار، فراهم‌شده و بالاتر از همه این‌ها، ما نیازمند به پولی هستیم که شرکت بر روی فروش محصولات جدید خود، حساب بازکرده است. در کشور چین، یعنی جایی که بخش بزرگی از بازار فروش خودروهای S کلاس ما را تشکیل می‌دهد، همه‌چیز با سرعت بسیار آرامی در حال بازگشت به دوران قبل از کرونا است.»

خودروی فعلی مرسدس بنز S کلاس که رونمایی آن به سال 2013 بازمی‌گردد، قرار است به‌زودی با یک جانشین تازه‌وارد و تازه‌نفس، جایگزین شود. این مدل همچنین قرار است در نمونه‌های بنزینی، هیبرید و پلاگین هیبرید به‌علاوه نمونه بعدی تمام برقی مدل EQS همراه شود.

البته باوجود اشتیاق آقای برشت برای ماندن مرسدس بنز بر روی مسیر برنامه‌های زمان‌بندی رونمایی قبلی خود اما Covid-19، کماکان تولید خودروها را با چالشی بزرگ، همراه کرده است. به‌طوری‌که چیزی حدود 80 درصد از کارمندان مرسدس در کارخانه‌های Sindelfingen و Unterturkheim آلمان تا تاریخ 17 آوریل 2020، قرار است با شیفت‌های کاری کوتاه‌مدت، به فعالیت مشغول باشند.

آقای برشت در همین رابطه گفته است «برای هر مکانی که تولید در آنجا صورت می‌گیرد، قانون کلی این است: ما همه‌چیز را به‌جز سرویس‌های اورژانسی و پروژه‌های مربوط به آینده شرکت که قابلیت معلق شدن یا موکول شدن به آینده را ندارند، بسته‌ایم. ما اجازه نخواهیم داد که چرخه تأمین قطعه جهانی، به‌کلی نابودشده و از هم بپاشد.»

جالب است بدانید که پروژه مدل تازه‌وارد S کلاس، تنها پروژه هیجان‌انگیز خودروساز آلمانی در حال حاضر نیست. درمعرفی های آینده مرسدس بنز، همچنین نسل جدید SL، خودروی AMG GT سری بِلک و مدل AMG GT 73  چهار درب با یک سیستم پلاگین هیبرید 800 اسب بخار نیز به چشم می‌خورند. در حال حاضر و با مشکلاتی که کرونا ویروس برای کل جهان به وجود آورده است، تنها شاهد ما «زمان» است که خواهد گفت، این برنامه‌های رونمایی، سروقت قبلی خود باشند یا خیر.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا