مکمل بنزین
گوناگونخبر

شرکت تاکسی AutoX از ربات‌های تاکسی خود رد شانگهای چین رونمایی کرد!

خودروهای خودرانی که بتوانند بدون نیاز به راننده، خود را در مسیرهای گوناگون جابجا کرده و از سیستم‌های هوش مصنوعی پیشرفته برای این کار استفاده کنند، دیگر متعلق به فیلم‌های علمی تخیلی سینماها نیستند. این خودروها اکنون توسط شرکت‌های پیشتاز جهان، باوجود مشکلات و موانع پیش رو، در حال تحقیق و توسعه بوده و هرساله، خبرهای تازه و جذابی از این حوزه به گوش می‌رسد.

شرکت فن‌آوری فعال درزمینهٔ خودروهای خودران بانام اتو ایکس (AutoX)، به‌تازگی یک مرکز عملیاتی بسیار بزرگ برای تولید و عرضه تاکسی‌های روبات در شانگهای چین، راه‌اندازی کرده است. این شرکت در حال حاضر، کارخانه‌ها و مراکز تولیدی را در شهرهای سن خوزه، هنگ‌کنگ، پکن و شانگهای داشته و در کنار این مراکز تولیدی و عرضه خودرو، در شهرهای شنزن (Shenzen)، شانگهای و سن خوزه، برنامه پایلوت تولید خودروهای خودران را نیز در برنامه دارد. مرکز جدید این شرکت در شانگهای، به‌عنوان بزرگ‌ترین مرکز هاب دیتا و اطلاعات وسایل خودران در کشور اژدها محسوب می‌شود.

این کارخانه جدید که به‌عنوان یک گیگافکتوری (Gigafactory یا کارخانه عظیم) نیز از طرف اتوایکس شناخته می‌شود، دارای سامانه‌ها و سیستم‌هایی است که می‌توانند اطلاعات مربوط به این خودروها را هر هفته در شانگهای چین، گردآوری کنند. این مرکز همچنین، به‌عنوان یک کارخانه بزرگ دیتا (data) با کامپیوترهای ابری شبیه‌سازی که در 24 ساعت شبانه‌روز و 7 روز هفته فعال هستند نیز شناخته می‌شود.

اتوایکس گفته است که این مرکز جدید بناشده در شانگهای، با 7,433 مترمربع مساحت، در راستای گسترش این شرکت در این شهر بناشده است. همچنین شهروندان اهل شانگهای، می‌توانند با یکی از این ربات‌های تاکسی را در این مرکز با نظارت دقیق ایمنی و بررسی کردن موارد نرم‌افزاری و سخت‌افزاری خودروها توسط کارکنان شرکت در هرروز، رانندگی کنند.

هر یک از خودروهای آزمایشی اتوایکس، دارای یک سیستم موسوم به لیدار (LiDAR)، دوربین‌ها، سنسورهای رادار و یک کامپیوتر با عملکرد بالا بوده که می‌توانند تضمین ایمنی و سلامتی را به افراد، بدهند.

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا