Take a fresh look at your lifestyle.
َADS Temp مستطیل

تماشا کنید: چرا مک لارن سنا جی تی آر، به چنین باله بزرگی نیازمند است؟

ابرخودروی بریتانیایی مک لارن سنا جی تی آر (Senna GTR)، یک هیولای مسابقه‌ای است که می‌تواند با توجه به ساختار طراحی و مؤلفه‌های درنظرگرفته شده برای آن، عدد قابل‌ملاحظه و بسیار بالای 1,000 کیلوگرم (2,200 پوند) نیروی دان فورس (downforce یا روبه زمین) تولید کند.

اما این نیروی مرکزگرا برای هیولای مک لارن، چگونه به‌دست‌آمده است؟ همان‌گونه که از این ویدئوی تولیدشده توسط خودروساز بریتانیایی برمی‌آید، باله بزرگ قرارگرفته در قسمت عقب خودرو، یکی از دلایل کلیدی و مهم در ساخت چنین نیروی رو به زمین است. در این ویدئو، طراح ارشد مک لارن، آقای استبان پالازو (Esteban Palazzo) گفته است که او و گروهش، از همان ابتدا وظیفه داشتند تا نسخه‌ای را از روی مک لارن سنا تولید کنند که بتواند 1,000 کیلوگرم نیروی دان فورس، تولید کند. رسیدن به چنین هدف بزرگی نیز مدیون استفاده از طراحی خلاقانه و بهینه کردن بیش‌ازپیش آئرودینامیک خودرو بوده است.

باله بزرگ مک لارن سنا GTR به‌صورت کامل از روی فیبر کربن ساخته‌شده است. فیبر کربن در این سازه، نه‌تنها می‌تواند تضمین دهد که وزن باله بسیار پایین بیاید، بلکه به طراحان خودرو اجازه می‌دهد تا باله را با شکل‌های پیچیده و موردنظر خود، طراحی کنند. درواقع درست است که این نسخه از مک لارن سنا، بیشتر به خاطر چرخیدن‌های صحیح و پرسرعت در سرپیچ‌ها طراحی‌شده است، اما نیاز به‌سرعت بالا و حفظ ثبات و عملکرد خودرو در جاده‌های صاف نیز، وجود یک باله بزرگ را می‌طلبند.

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.