مکمل بنزین
گوناگونخبر

مزدا 6 ایلوستریت 2023؛ با جدیدترین شکارچی خودروهای آلمانی، بیشتر آشنا شوید!

مزدا 6 فعلی که در چرخه تولید خودروساز ژاپنی قرار داشته و یک خودروی محبوب و جذاب محسوب می‌شود، از سال 2012 تاکنون که به دست مشتریان خود، رسیده است، با به‌روزرسانی‌های مکرر و مداومی از سوی مزدا، همراه شده است؛ اما شاید قضیه تولید این خوش‌چهره ژاپنی، ازآنجایی جالب‌تر شده باشد که مزدا اعلام کرد می‌خواهد نسخه چرخ عقب محرک (RWD) این خودرو را تولید کند. خبری که طرفداران مزدا 6 را بیش‌ازپیش خوشحال می‌کرد.

اما شاید هنگامی‌که مزدا بخواهد برنامه مدرن کردن بیش‌ازپیش این خودرو را در پیش روی خود داشته باشد، رقیبان قدرتمندی همچون مدل‌های لکسوس و بی ام و را جلوی خود خواهد دید تا خودروهای برندهایی همچون هیوندای و هوندا؛ اما این محصول تازه‌وارد مزدا که قرار است چنین رقیبان لوکس و قدرتمندی را پیش روی خود ببیند، در بحث طراحی، فن‌آوری‌های به‌کاررفته و قوای محرکه، چه توانایی‌هایی را درون خود می‌بیند؟

دید کلی از طراحی خارجی

هنگامی‌که صحبت طراحی خودروها می‌شود، مزدا ژاپن را نمی‌توان با طراحی خودروهایی همچون مزدا 3 هاچبک که همین تازگی‌ها رونمایی شده و توانسته در سال 2020، جایزه بهترین طراحی‌ها را نیز از آن خود کند، نادیده بگیریم؛ اما انگار قرار است مزدا 6 تازه‌وارد نسل جدید نیز همین مسیر را ادامه دهد و در بحث طراحی و جذابیت‌های بصری، حرف زیادی برای گفتن داشته باشد. خودرویی که مزدا، در طراحی خارجی آن، از روی طرح مفهومی ویژن کوپه سال 2017(Vision Coupe)، الهام گرفته است.

مزدا 6 قرار است یک خودروی 4 درب اسپرتی باشد که با قوای محرکه‌ای قدرتمند و سیستم انتقال قدرت RWD خود، کاپوتی کشیده و جذاب و قسمت عقب کوچک، حرف زیادی برای گفتن داشته باشد.

قوای محرکه قدرتمند

خبر مهم در مورد این خودروی تازه‌وارد مزدا، قرار گرفتن یک موتور 6 سیلندر به‌عنوان آپشن در مزدا 6 و همچنین، انتقال قدرت چرخ عقب محرک است. مزدا برای مدل تازه‌وارد جذاب خود، یک موتور اسکای اکتیو (Skyactive-X)، در نظر گرفته که می‌تواند با سیستم‌های هیبرید 48 ولتی و فن‌آوری پلاگین هیبرید، همراه شود.

رقبا

به‌طور سنتی، مزدا 6 قرار است رقیبان قدرتمند و متنوعی از سراسر جهان همچون هوندا آکورد، تویوتا کمری، هیوندای سوناتا، فورد فیوژن و فولکس‌واگن پاسات داشته باشد؛ اما هنگامی‌که بخواهیم مزدا 6 را وارد قلمرو خودروهای لوکس کنیم که البته یک حرکت پرریسک برای مزدا محسوب می‌شود، می‌توانیم رقیبان قدرتمند و نام‌آشنای آلمانی همچون آئودی A4، بی ام و سری 3 و مرسدس بنز سی کلاس را مشاهده کنیم. پس باید فصل شکار رقیبان آلمانی را با مزدا 6 نسل جدید، یک رقابت نفس‌گیر و جذاب بدانیم.

البته مزدا قرار نیست به این زودی‌ها، از جدیدترین نسل خودروی 6 خود رونمایی کند. بنا به گفته‌های خودروساز ژاپنی، این شرکت، زودتر از سال 2023، هیچ مدل جدیدی را برای رونمایی، در برنامه خود ندارد.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا