مکمل بنزین
تحلیلیخبرداخلی

جدیدترین تصاویر منتشر شده از نسخه پایه و کم آپشن شاهین از خط تولید سایپا

به تازگی در فضای مجازی عکس‌هایی از اولین نمونه تولید شده نسخه دنده دستی و کم آپشن سایپا شاهین در خط تولید سایپا منتشر شده است.


در نسخه موجود در تصویر که مشخص کننده کم آپشن ترین نسخه سایپا شاهین است، امکاناتی چون سانروف، کروز کنترل، دکمه‌های کنترل سیستم صوتی از روی فرمان و مانیتور حذف شده است. همچنین روکش صندلی‌ها به صورت پارچه ای بوده و با توجه به تصویر می‌توان گفت که کیفیت متریال و نوع پلاستیک استفاده شده در کابین، کمی از ساینا و کوئیک بهتر است ولی فرمان خودرو با توجه به صفر کیلومتر بودن، کمی بیش از حد بی کیفیت به نظر میرسد.


در نمای جلو مشخص است که رنگ آینه های جانبی مشکی رنگ شده و از رنگ اصلی بدنه متفاوت است. همچنین با توجه به استانداردهای 85 گانه، احتمال وجود چراغ روز در این نسخه نیز وجود دارد. مسئله آزاردهنده در کاپوت خودرو، نمایان شدن دو منبع پاشش آب به شیشه جلو است که باتوجه به تولید این خودرو در سال 2020، کمی برای لوکس‌ترین خودرو سایپا آزاردهنده به نظر رسیده و قدیمی است.

در نمای عقب خودرو نیز با توجه به حذف مانیتور، بالطبع دوربین دید عقب حذف شده است. ولی سنسورهای هشدار موانع در عقب خودرو همچنان در نسخه کم آپشن (لو آپشن) وجود دارد.


شاهین در تیپ های کم آپشن (نسخه موجود در تصویر) دارای قالپاق بوده و از رینگ خبری نیست. این امکان به صورت قوی وجود دارد که در نسخه‌های فول آپشن، این خودرو دارای رینگ باشد.
از نظر فنی نیز سایپا پس از امتحان بسیار، بالاخره تصمیم به توربوشارژ کردن موتور M15 تیبا کرده است. این موتور همچنان 8 سوپاپ بوده و عجیب است که سایپا با توجه به داشتن تکنولوژی موتور M18 کیا ریو که روزگاری در این کارخانه مونتاژ شده و همچنین 16 سوپاپ نیز است، کمی گیج کننده به نظر رسیده است.
اما موتور M15 که 1500 سی سی حجم داشته و با اتصال به توربوشارژ و دارای سامانه زمان بندی سوپاپ ها و گیربکس 5 سرعته دستی، قادر به تولید 108 اسب بخار، قدرت و 165 نیوتن متر، گشتاور است.
از امکانات نسخه فول سایپا شاهین میتوان به موارد زیر اشاره کرد:
– سانروف
– دارای مانیتور 7 اینچی و نویگیشن
– دارای دوربین دید عقب و سنسورهای هشدار موانع در عقب خودرو
– دارای سامانه کنترل پایداری
– صندلی برقی راننده
– دارای 6 ایربگ
– سنسور نور و باران
– صندلی‌های چرمی
– آینه‌های تاشو برقی
– و …


آن طور که برخی خبرهای ضد و نقیض درباره فروش شاهین به گوش رسیده، بیان‌گر این است که احتمالا بزودی پیش فروش این خودرو آغاز خواهد شد. ولی برخی دیگر از آغاز پیش فروش این خودرو در عید فطر خبر داده و زمان تحویل را نیز تابستان 1399 اعلام کرده اند.

سیدعلی سیدهاشمی

سیدعلی سیدهاشمی - SEYYED ALI SEYYED HASHEMI خبرنگار و فعال حوزه خودرو Automotive industry journalist Репортер автомобильной промышленности 汽车行业记者 پیج اینستاگرام: Seyyed.ali_seyyed.hashemi

نوشته های مشابه

‫9 دیدگاه ها

  1. ماشین جدید بخوره توی سرتون
    تعهدات قبلی رو انجام بدید
    سال ۹۷ تیبا ثبت نام کردم مرداد ۹۸ تکمیل وجه کردم هنوز خبری نیست

  2. پراید چرار۹۰ میلیون شده؟من مسافر کش شخصیم.میخواستم یه پراید نو بگیرم حمالی کنم کار کنم.ولی دیگه نمیتونم بگیرم.به انتهای خط رسیدم.چرا؟چراچرا۹

  3. تبریک به سایپا
    تبریک به دولت
    تبریک به مردم
    تبریک به همه!
    روزی میرسه که بساط این تبهکاری ها تمام میشه

  4. عقبش سراتو
    جلشو آریزو
    در نهایت هم همون تیبا بزک شده
    خدایا چرا ؟ واقعا چرا ؟ به کی خندیدیم ؟

  5. آخر این کمپانی معظم خودرو سازی سایپا،اگر رقبایی قدر از سازندگان داخلی و خارجی در کشور حضور داشتند،در این صورت باز هم این قوطی کنسروهای افتضاح و فاقد کیفیت و استاندارد رو میساخت و با قیمت ۹۰ میلیون تومان تو پاچه ملت میکرد؟!!بایستی خجالت بکشید!شرم کنید!حیا کنید!آن زمانی که تازه این پراید اومده بود میگفتند قیمت تموم شده این خودرو که به دست مشتری برسه ۱میلیون تومان میباشد که با قیمت ۶۸۰۰ و ۷ میلیون تومان به دست مردم میدادند!!دنیا در عجب و حیران مانده ازین دو کمپانی معظم آشغال فروش ما… یا علی،در پناه حق باشید.

  6. این نیز بگذرد، هم تولیدکننده هایی که با جان ودل وداشتن علم وتجربه درسالهای گذشته برای خدمت صادقانه آمده بودند.به هزارترفند پس زدیدو واردات ازچین را به صرفه تر دیدیدو تولیدمونتاژی بی کیفیت را ادامه دادیدحالاهم شما مانده اید وملتی ناراضی که دیگرحاضربه ادامه این شیادی ها نیستند.

  7. با تمام بی کیفیتی ها منت هم سر مردم میزارن. من یه تیبا گرفتم از روزی که گرفتم همش توکارگاهم. الان ازش خسته شدم میخوام یکی ثبت نام کنم و اینو بفروشم اما با این شرایط مزخرف من نمیتونم ثبت نام کنم. خب از همون سال 97 میگفتید کسی که ثبت نام کرده تا سه سال نمیتونه ثبت نام کنه اونموقع گفتین 18 ماه . حالا که 18 ماه از ثبت نام ما گذشته و میخواستیم ماشینم رو عوض کنیم کردینش سه سال.. شما با روح و روان مردم بازی میکنید

  8. واقعا متاسفم برای خودرو سازی های کشورمون خدایی 4 تا وسط امکانات های الکی این هم موتور برلیانس روشه بعد هم توربو هست باید حتما بنزین سوپر بزنی خودتون برید بعضی ها هستن خودرو های ایران خودرو و سایپا ثبت نام کردن هنوز که هنوزه تحویل نداندن واقعا خجالت نمیکشید خدا بگم چه کارتون کنه ماشین اشغالی هستش تا تو باشی نری ثبت نام کنی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا