مکمل بنزین
گوناگونبررسی

نکات مثبت و منفی ام‌وی‌ام 315 جدید

خودروهای هاچبک در کشور ما طرفدار زیادی دارند اما تحریم‌ها باعث شده‌اند که محصولات خوبی را در بازار شاهد نباشیم. در صورتی که یک خودرو در بازار ایران به مقدار جزئی از سایرین برتر باشد می‌تواند منفعت زیادی کسب کند. مدل 315H مدتهاست که از سوی مدیران خودرو در نسخه‌های مختلف عرضه شده و هر از چندگاهی، نسخه بروز شده این خودرو به نمایندگی‌ها عرضه می‌شود. ام وی ام 315 جدید، از نظر تجهیزات و عملکرد تفاوت زیادی با نسخه قبلی ندارد و در جزئیاتی کوچک دچار تغییر شده است. برای آشنایی بیشتر با این خودرو به سراغ نکات مثبت و منفی، ام‌وی‌ام 315 رفته‌ایم تا دقیق‌تر به آنها نگاهی بیاندازیم.

با ما همراه باشید

نکات مفی

1- کیفیت ساخت پایین

کیفیت ساخت در خودروهای مشابه 315 بسیار اهمیت دارد، چرا که مشکلاتی که با گذر زمان، بوجود می‌آیند، ممکن است کلافه کننده باشند. علاوه بر این متریال این خودرو بسیار بی‌کیفیت هستند که حداقل توان رقابت با خودرویی مانند 206 را ندارد.

2- گیربکس نامطمئن

گیربکس 315 با پیشرانه چندان هماهنگ نیست و در تغییر دنده در دورهای موتور مختلف باید بسیار دقت شود. همچنین در سربالایی ها عدم هماهنگی گیربکس و پیشرانه به شدت حس می‌شود. برخی از مالکان نسخه قدیمی‌تر 315 از مشکلات گیربکس بعد از مدت کوتاهی، ابراز ناراحتی کرده‌اند و حتی برخی مجبور به تعویض گیربکس با هزینه بالا شده‌اند.

3- قیمت غیرمنطقی

315 در حال حاضر قیمتی در حدود 170 میلیون تومان دارد که بسیار بالا بنظر می‌رسد. اگر چه این روزها تقریبا بازار خودرو رها شده و کسی به‌دنبال علت گرانی و مدیریت این بازار نیست، اما 170 میلیون برای این خودرو که تفاوتی با سایر رقبا مانند 206 ندارد، واقعا زیاد است. در این بازه قیمتی می‌توان خودروهایی مانند برلیانس H320، پژو 206، پژو 207 دستی، برلیانس H220 اتوماتیک را مدنظر قرار داد.

4- ضعف ترمز

کنترل خودرو در پیچ‌ها در کنار ترمزهای نامطمئن، بسیار مشکل ساز خواهند بود. ایمنی را باید خط قرمز هر خودرو دانست که این ضعف در مدل‌های قبلی وجود داشته و بنظر نمی‌رسد که در 315 جدید برطرف شده باشد.

نکات مثبت

1- طراحی داخلی

طراحی داخلی 315 جذاب و بروز است، چیزی که در محصولات هم‌رده این خودرو کم دیده می‌شود. این یک نکته مثبت خوب برای کسانی محسوب می‌شود که به زیبایی فضای داخلی اهمیت می‌دهند. همچنین چری برای کابین، حداکثر فضا را درنظر گرفته تا سرنشینان کمبودی حس نکنند.

2- شتاب مناسب

شاید بتوان در این بخش 315 را یکی از بهترین هاچبک‌های بازار دانست و آن به‌لطف پیشرانه هماهنگ با وزن خودرو است. این خودرو علاوه بر اینکه در جاده‌های کفی، می‌تواند عملکرد قابل قبولی داشته باشد، در مسیرهای سربالایی در مقایسه با رقبایی همچون برلیانس، بهتر عمل خواهد کرد.

3- مصرف سوخت مناسب

مصرف سوخت 315 با شرایط گرانی سوخت در ایران نسبت به سطح درآمد مردم، می‌توان گفت که راضی کننده است. این خودرو در هر صد کیلومتر 8 لیتر سوخت مصرف می‌کند که رقم قابل قبولی است و می‌تواند رضایت خریداران را بهمراه داشته باشد.

کلام آخر

اوضاع قیمت خودرو در ایران مناسب نیست و مردم باید سالها سخت تلاش کنند تا بتوانند خودرویی همانند ام‌وی‌ام 315 را خریداری کنند. بنابراین وظیفه ما این است که به آنها کمک کنیم تا بتوانند بهترین انتخاب را داشته باشند.

علی شیرعلی بیک

مهندس مکانیک گرایش طراحی جامدات از دانشگاه آزاد تهران‌جنوب. علاقه مند به طراحی صنعتی مخصوصا خودرو. مترجم و نویسنده درحوزه خودرو، تکنولوژي و صنایع مرتبط

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

  1. این چه متنی هست که نوشتی، اصلا درباره نسخه پلاس نیست. اینی که نوشتی درباره نسخه های قبلی ۳۱۵ هست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا