مکمل بنزین
موتور سیکلت - پلاس موتوگوناگونخبر

با 5 نمونه از ارزان‌ترین موتورسیکلت‌های تازه‌وارد قدرتمند بازار جهانی بیشتر آشنا شوید

در دنیای جذاب موتورسیکلت‌ها، شرکت‌های مختلف در هر رده و کلاسی، دست به تولید مدل‌های جذابی زده‌اند که هر یک برای سلیقه‌های متفاوتی طراحی و عرضه‌شده‌اند. در کشورهایی که بازار موتورسیکلت آن‌ها انحصاری نبوده و برندهای مختلفی در آن حضور دارند (که البته اکثر کشورهای دنیا چنین وضعی دارند)، خریداران می‌توانند گزینه‌های مناسبی را برای خود انتخاب کنند. همچنین، انتخاب یک موتورسیکلت باقیمت پایین‌تر نیز، لزوماً به معنای این نخواهد بود که آن‌ها، عملکرد موتور یا در اصطلاح، همان پرفورمنس را فدای قیمت کرده‌اند.

درواقع، موتورهای جذاب و قابل‌توجه ای نیز وجود دارند که هم قیمت بسیار مناسبی در این بازارها داشته و هم ازنظر عملکردی، واقعاً یک گزینه مناسب به‌حساب می‌آیند. البته این در شرایطی است که شخص، نخواهد با چنین قیمت‌هایی، یک موتورسیکلتی داشته باشد که حجم مخزن سوخت و سیلندرهای آن به‌اندازه موتورهای 1000 سی‌سی باشد!

حال زمانی که هم بودجه پایین (با توجه به دلار در کشورهای خارجی) و هم عملکرد موتوری بخواهند با یکدیگر تلاقی کنند و یک مسیر جذاب را برای خریداران، تشکیل دهند، می‌توانیم شاهد موتورسیکلت‌هایی قدرتمند باشیم که با برچسب قیمتی زیر 5,000 دلار تولید و عرضه می‌شوند.

بی ام و G310 R مدل 2020

موتور:313 سی‌سی، یک سیلندر

قدرت تولیدی:34 اسب بخار

قیمت:4,945 دلار

اگرچه این مدل ممکن است قدرتمندترین موتور موجود در این فهرست نباشد و باقدرت های اسب بخار بیشتری نیز بتوان مدل‌هایی را پیدا کرد اما نباید فراموش کرد که G310R یک محصول از شرکت باواریایی بی ام و است که می‌تواند رانندگی با آن بسیار هیجان‌انگیز باشد. این را هم باید مدنظر داشت که تلفیق قدرت مهندسی آلمانی و قیمت پایین، چیزی نیست که بخواهد همیشه اتفاق بیفتد.

این موتورسیکلت آلمانی، در کلاس نیکد (naked) جای گرفته و قلب تپنده 313 سی‌سی آن نیز اگرچه در مقابل موتورهای با حجم بالاتر و حتی 1000 سی‌سی، حجم کوچک‌تری دارد اما آن مقداری ابهت و قدرت دارد که بتواند هم در مسیرهای شهری و هم در بزرگراه‌ها، از خجالت راننده خود بربیاید.

کاوازاکی Z400 مدل 2020

موتور:399 سی‌سی، دوقلو موازی

قدرت تولیدی:48 اسب بخار

قیمت:4,999 دلار

شاید بتوان بدون اغراق گفت که در محدوده فرمانروایی موتورهای باغ حج زیر 500 سی‌سی، این موتورسیکلت ژاپنی، یکی از بهترین انتخاب‌ها باشد. قلب تپنده تقریباً 400 سی‌سی آن نیز پتانسیل لازم برای تولید قدرت موردنیاز راننده خود را دارد. نکته جالب‌توجه در مورد این موتورسیکلت این است که Z400، موتور خود را با کاوازاکی نینجا 400، مشترک می‌بیند (البته شاسی و حالت ارگونومیک نینجا، اسپرت تر از این موتور است)

یاماها YZF-R3 مدل 2020

موتور:321 سی‌سی، دوقلو خطی

قدرت تولیدی:42 اسب بخار

قیمت:4,999 دلار

شاید همان‌گونه که در دنیای خودروها نیز، محصولات ژاپنی را به مقرون‌به‌صرفه بودن و قیمت مناسب می‌شناسند، موتورهای تولیدی توسط برندهای این کشور آسیایی نیز، همین شرایط را داشته باشند. یاماها YZF-R3 در نسخه 2020 نیز توانسته با اندازه کوچک خود، موتور نسبتاً کم‌حجم ولی باقدرت تولیدی عالی، ظاهر جذاب و البته قیمت زیر 5,000 دلار، خود را به‌عنوان یک مدل کاملاً مناسب معرفی کند. البته این قیمت، تنها برای نسخه پایه موتور بوده و نسخه‌های برتر آن، قیمت بالاتری دارند.

هوندا CB300R مدل 2021

موتور:286 سی‌سی، دوقلو خطی

قدرت تولیدی:31 اسب بخار

قیمت:4,949 اسب بخار

نسخه کوچک‌تر هوندا CB که همین مدل پیش رو باشد، برای سال 2019 میلادی، به‌صورت کامل تحت عمل جراحی هوندا قرار گرفت، این موتورسیکلت، استخوان‌بندی سبک‌تر و ظاهری جدیدتر را اختیار کرد تا بتواند بیش‌ازپیش، جذاب و رقابتی باقی بماند. حالا نیز نسخه به‌روزرسانی شده این موتورسیکلت برای سال 2021 از طرف هوندا، باقیمت زیر 5,000 دلار، قیمت‌گذاری شده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا