مکمل بنزین
گوناگونخبر

هیولای اینفینیتی QX80، وارد کشور شد

خودروهای گذر موقت قبل از برجام و ممانعت از واردات خودرو، بازار هیجان‌انگیزی داشتند. دیدن خودروهای آمریکایی و سوپراسپرت‌های اروپایی در مناطق آزاد، حس فوق‌العاده‌ای داشت ولی حیف که با افزایش قیمت دلار و قوانین جدید وارداتی، حضور این خودروها کمرنگ شده اما هنوز می‌توان خودروهای گذر موقت جذاب را در برخی از شهرهای ایران دید که مالکان ایرانی دارند و یا حتی از کشورهای همسایه به ایران سفر کرده‌اند.

در شهرهای شمالی در فصل تابستان، تا قبل از ویروس کرونا، تعداد زیادی از شاسی‌بلندهای لوکس بروز را می‌شد دید که بسیاری پلاک ایرانی نداشتند اما بجز حسرت، برای علاقه‌مندان جذابیت نیز داشت. به‌تازگی یک دستگاه اینفینیتی QX80 بصورت گذر موقت وارد کشور شده که در نوع خود بی‌نظیر است و اولین در ایران خواهد بود. بزرگ‌ترین شاسی‌بلند خودروساز لوکس ژاپنی، بسیار در ایران کم دیده شده و حتی در مناطق آزاد نیز حضور محدودی دارد.

این خودرو که مالک آن در منطقه آزاد ارس ساکن است، امکان حضور در مناطق مرکزی ایران را با پلاک موقت یافته و می‌تواند جذاب باشد.
اینفینیتی QX80 بعنوان شاسی‌بلند اورسایز، با ابعاد بزرگی که دارند، مشخصات فنی عالی نیز در خود جای داده است. سیستم 4WD، با ارتفاع بالا، باعث شده تا این هیولا برای آفرود یک گزینه عالی باشد و در کشورهای عربی نیز مورد استقبال قرار گرفته است.


در نمای جلویی QX80 چهره‌ای زیبا و در عین حال خشن دارد اما در نمای جانبی و فرم بدنه کمی این حالت کمتر دیده می‌شود. رینگ‌های  20 اینچی آلومینیومی ظاهری شایسته و منحصربه فرد دارند. اینفینیتی QX80 از یک موتور هشت سیلندر Vشکل 5.6لیتری باحداکثر توان 400 اسب‌بخار و حداکثر گشتاور 542 نیوتون‌متر بهره می‌برد که برای وزن 3 تنی این خودرو کافی بنظر می‌رسد.

اما هرچقدر توان یک شاسی‌بلند با این مشخصات بیشتر باشد، باز هم مشتریانی هستند که قدرت اضافی طلب کنند. جعبه‌دنده 7سرعته اتوماتیک وظیفه انتقال قدرت را در این مدل به عهده دارد و این نیرو به 4 چرخ منتقل می‌شود. اما این خودروها معمولا مصرف سوخت بالایی دارند و در شهر QX80 مصرف 17 لیتر به ازای هر 100 کیلومتر را ثبت کرده است. اما همچنان این مصرف سوخت از نیسان پاترول جدید بسیار کمتر است.

علی شیرعلی بیک

مهندس مکانیک گرایش طراحی جامدات از دانشگاه آزاد تهران‌جنوب. علاقه مند به طراحی صنعتی مخصوصا خودرو. مترجم و نویسنده درحوزه خودرو، تکنولوژي و صنایع مرتبط

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا