مکمل بنزین
برگزیده‌هاخبرداخلی

قیمت جدید کارخانه‌ای خودروها اعلام شد

بعد از کش و قوس‌های بسیار در تعیین قیمت خودروها سرانجام امروز 22 اردیبهشت ماه قیمت جدید کارخانه‌ای خودروهای داخلی اعلام شد.

افزایش قیمت‌ها در بازار که به مرحله‌ی جدیدی وارد شده موجب گردیده تا مسئولین به فکر افزایش قیمت کارخانه‌ای اتومبیل‌ها و عرضه بیش‌تر محصولات باشند. با توجه به دستور رئیس جمهور و مهلت 24 ساعته برای ساماندهی بازار خودرو “وزارت صمت، سازمان حمایت از مصرف کنندگان، شورای رقابت و ستاد تنظیم بازار” طی توافقی امروز قیمت جدید خودروهای داخلی را تعیین کردند.

بر این اساس محصولات ایران خودرو متوسط 10 درصد و سایپا 23 درصد افزایش قیمت پیدا می کنند.

قیمت جدید کارخانه‌ای خودروها اعلام شد حامد محمدی- 6 دلیل برای آنکه پژو 207i بخریمدبیر کارگروه ستاد تنظیم بازار، با اشاره به اینکه امروز قیمت گذاری خودرو و‌ شیوه ثبت نام مطرح و مورد بررسی قرار گرفت، گفت: در این جلسه سیاست های کلی و مباحث نظارتی بازار خودرو و وضعیت ثبت نام و میزان تولید تصویب شد.

قبادی افزود: بر این اساس ضوابط قیمت گذاری توسط شورای رقابت اعلام و مورد تایید ستاد تنظیم‌ بازار قرار گرفت.

رئیس شورای رقابت در ادامه این نشست خبری با اعلام اینکه ما به فکر این هستیم خودرو به دست مصرف کننده واقعی برسد، تصریح کرد: محصولات ایران خودرو متوسط 10 درصد و سایپا 23 درصد افزایش قیمت پیدا می کنند.

وی یا بیان اینکه ضوابط قیمت گذاری در شورای رقابت انجام و‌ به وزیر صمت به عنوان‌ رییس ستاد تنظیم‌ ارسال شد گفت: در جلسه 20 اردیبهشت شورای رقابت هر خودروساز سبد تورمی قیمت های خود را به شورا اعلام‌کرد تا بر اساس آن قیمت گذاری انجام شود.

شیوا ادامه داد: سبد تورمی که خودروسازان اعلام کردند بر اساس تورم اسفند 98 بوده و قرار است سبد بخشی تورمی خودروسازان مجدداً برای سه ماه آینده یعنی خرداد ماه اعلام شود.

رئیس شورای رقابت خاطر نشان کرد: دلیل افزایش کمتر قیمت های ایران خودرو‌ نسبت به سایپا این است که در بهمن ماه 97، شرکت ایران خودرو در محصولات خود افزایش قیمت 84 درصدی اعمال کرده بود.

قیمت تیبای صندوق‌دار 52 میلیون و تیبای هاچ‌بک 59 میلیون تومان تعیین شده است و قیمت پراید 111 به مبلغ 42 میلیون و100 هزار تومن و ساینا 59 میلیون و 800 هزار تومان خواهد بود.

نوع خودرو قیمت
پراید 111 42 میلیون و 100 هزار تومان
ساینا 59 میلیون و 800 هزار تومان
تیبا صندوق‌دار تیبای صندوق‌دار 52 میلیون تومان
تیبا هاچ بک تیبای هاچ‌بک 59 میلیون تومان

جزئیات بیش‌تر و اعلام قیمت دقیق خودروها فردا صورت خواهد پذیرفت.

حامد محمدی

کارشناس و فعال خودرو تحلیلگر مسائل و قیمت‌ها Dr_HamedMohammadi

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا