مکمل بنزین
گوناگونبرگزیده‌هاتحلیلیخبر

تصاویر نسخه جدید چری تیگو8 توسط رسانه های چینی فاش شد

به تازگی تصاویری در رسانه های چینی منتشر شده است که از نسخه جدید TIGGO 8 با کد T1D پرده برداشتند. طراحی این خودرو نسبت به گذشته اسپرت تر شده و مانند قبل برخی المان طراحی و خطوط شکسته همچنان در تیگو8 باقی مانده است. در نمای جلو این نسخه شاهد تغییر سپر و به خصوص جلو پنجره هستیم. این نوع طراحی چندی است که تبدیل به امضا شرکت چری شده و پیش تر در نسل جدید TIGGO 7 و TIGGO 5x نیز بکار برده شد.

با توجه به تصاویر مشخص است که در نمای بیرون چراغ های جلو و عقب، جلو پنجره، دی لایت و خطوط طراحی کاپوت تغییر کرده است.
همچنین با توجه به این که تیگو8، پرچمدار و گران ترین خودرو چری است، شاهد تغییر کابین و جایگزینی کابین اکسید VX در این خودرو هستیم. با توجه به این جایگزینی، تغییراتی مانند اضافه شدن دنده پشت فرمان، افزایش اندازه مانیتور و اتصال به آمپر خودرو را به خود دیده و همچنین در نمونه های فول شاهد افزوده شدن حالت اتوپایلوت و GPS واقعیت افزوده هستیم.


در نمای عقب دیگر مانند قبل، چراغ ها به هم متصل نیستند و طراحی خروجی اگزوز و دیفیوزر نیز تغییر کرده است. طراحی گرافیک چراغ ها نیز نسبت به گذشته زیباتر شده و حالت شعله آتش نما را در خود دارد. باتوجه به اعلام چری، این خودرو در تیپ های مختلف و امکانات مختلف به بازار چین عرضه خواهد شد، که در این تیپ ها، چهار نوع رینگ برای این خودروها پیش بینی شده است. همچنین باتوجه به اعلام چری همچنان تیگو8، در نمونه های 7نفره و 5 نفره عرضه خواهد شد.

چری تیگو8 نیز در نسل جدید مانند قبل، دارای موتور 1600 سی سی توربوشارژ است که از نوع GDI است و در برخی بازارهای جهانی از جمله در چین، متصل به گیربکس 7 سرعته DCT است. این موتور توانایی تولید 197 اسب بخار، قدرت و 290 نیوتن متر، گشتاور را دارد. همچنین موتور 1497 سی سی توربوشارژ هم بر روی این خودرو نصب خواهد شد که به مراتب قدرت موتوری کمتری نسبت به موتور 1600 سی سی توربوشارژ دارد. این موتور قادر است تا با اتصال به گیربکس 6 سرعته DCT، قدرتی معادل 147 اسب بخار و 210 نیوتن متر، گشتاور را تولید کند.

امکانات این خودرو در نسل جدید به شرح ذیل است:
– دوربین 360 درجه
– صندلی های جلو برقی
– سوییچ خودرو به صورت ساعت هوشمند
– دارای شش ایربگ
– کنترل پایداری
– سیستم تهویه سه گانه
– باز و بسته کردن و تنظیم آینه ها جانبی به صورت برقی و متصل به گرمکن
– سیستم کنترل فشار باد تایر ها
– دارای سامانه اتوپارک
– دارای اچ دی سی
– کروز کنترل هوشمند
– دارای رادار های نقطه کور، بین خطوط، تابلوخوان و ..
– و…

چری تیگو8 تاکنون با 3 چهره متفاوت به بازار چین عرضه شده و تا به الان چری سعی کرده تا این خودرو را هرساله با فیس جدید و افزودن برخی امکانات این کراس اوور را به مشتریان تولید و عرضه کند. با این که نمونه فیس لیفت تیگو8 قرار است بزودی در چین رونمایی شود، ولی نماینده این شرکت قرار است تا نمونه قبلی را و البته با حذف امکانات به بازار ایران عرضه کند. امید است تا باتوجه به نوع همکاری چری و مدیران خودرو نمونه های جدیدتری از محصولات چری به بازار ایران عرضه شود.

سیدعلی سیدهاشمی

سیدعلی سیدهاشمی - SEYYED ALI SEYYED HASHEMI خبرنگار و فعال حوزه خودرو Automotive industry journalist Репортер автомобильной промышленности 汽车行业记者 پیج اینستاگرام: Seyyed.ali_seyyed.hashemi

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

  1. سلام ،اینها هم یاد گرفتند هر روز ماشین رو جدید‌کنن از کره ای ها توی این امر سبقت گرفتن .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا