مکمل بنزین
خبر

رنو تلیسمان به خاطرات پیوست!

زمانیکه بعد از برجام رنو تلیسمان در ایران دیده شد، حتی عابران پیاده نیز عاشق آن شدند اما این زیبای دوست داشتنی به آخر خط رسیده است. شرکای رنو و فورد برای جایگزینی مدل‌های کم فروش و صرفه‌جویی در هزینه‌ها، لیستی از خودروهایی که در آینده حذف می‌شوند را منتشر کردند. در این لیست نام محصولاتی دیده می‌شود که به هیچ وجه توقع نمی‌رفت و برخی از آنها به‌علت ظاهر زیبا طرفدار مخصوص خود را داشته‌اند اما محاسبات رنو نشان می‌دهد که این خودروها برای آنها بار مالی زیادی داشته و نتوانسته‌اند فروش قابل قبولی داشته باشند.


رنو در این خبر از توقف تولید مینی ون‌ها خود با نام اسپیس و سنیک و سدان جذاب رنو تلیسمان صحبت کرده است که در بازار ایران در زمان برجام، فروش خوبی داشته و هنوز هم در خیابان‌ها می‌توان محو ظاهر آن شد. علاوه بر رنو تلیسمان، این کمپانی یک خبر شوکه کننده دیگر را منتشر کرده و آن تعطیلی کارخانه‌جات خود در کشورهایی است که بازدهی مناسب را نداشته‌اند. همچنین شرکت فورد به تولید سدان فیوژن در ماه جولای 2020 خاتمه خواهد داد.

هنوز مشخص نیست این 2 شریک تجاری بر چه مبنایی خودروهای پرطرفدار تلیسمان و فیوژن را سنجیده‌اند، اما فعالیت اخیر رنو نشان می‌دهد که به‌شدت درگیر مشکلات مالی شده و کرونا باعث تشدید اوضاع بد این کمپانی شده است. رنو تلیسمان با ظاهری جذاب و موتور 1.6 لیتری توربودار و قوی، از سال 2015 بعنوان یک سدان نیمه لوکس وارد بازار شد که احتمالا جایگزین آن خودروهای شاسی‌بلند رنو باشند.

علی شیرعلی بیک

مهندس مکانیک گرایش طراحی جامدات از دانشگاه آزاد تهران‌جنوب. علاقه مند به طراحی صنعتی مخصوصا خودرو. مترجم و نویسنده درحوزه خودرو، تکنولوژي و صنایع مرتبط

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا