مکمل بنزین
گوناگونآموزشبرگزیده‌ها

کرونا ویروس و خودروی شما: پاسخ به سوالات متداول شما

پاندمی جهانی کرونا ویروس بسیاری از بخش‌ها بخصوص صنعت خودرو را در وضعیتی خاص قرار داده است. تولید و فروش خودرو به دلیل حفظ کارمندان در مقابل این ویروس خطرناک، با کاهش چشمگیری روبرو بوده وبسیاری از مالکان نگران آن هستند که خودرو وسیله‌ای برای انتقال کرونا باشد. این التهاب باعث نگرانی‌های زیادی شده و ما امروز به چند سوال متدوال در این باره پاسخ خواهیم داد.

آیا می‌توانم در زمان اوقات فراغت به رانندگی بپردازم و یا در جاده سفر کنم؟

پاسخ منفی است. مسئولان می‌گویند برای حفظ فاصله‌گذاری اجتماعی و جلوگیری از ایجاد زنجیره گسترده،‌از رفت و آمد غیر ضروری خودداری کنید. در شهرهای مختلف استرالیا مردم به بهانه‌هایی مانند، سفر به محل کار یا تحصیلات، جابه‌جایی برای به دست آوردن مواد غذایی یا تجهیزات پزشکی، مسافرت به‌دلیل شرایط اضطراری جابه‌جا می‌شوند که با برخورد قانونی روبرو خواهد شد.

آیا می‌توانم در صندلی جلوی اتومبیل خود مسافر داشته باشم؟

برای جلوگیری از انتقال ویروس، توصیه رسمی، این است که 1.5 متر از سایر افراد فاصله بگیرید و از تماس فیزیکی خودداری کنید. مگر اینکه شما صاحب یک اتومبیل با کنسول میانی 1.5 متری باشید (فورد F-350) ، مطمئناً بهتر است شما اصلاً شخص دیگری را در بخش جلویی خودرو سوار نکنید. سوار کردن افراد در صندلی عقب، می‌تواند تا حدود زیادی ریسک ابتلا شما به کرونا را کاهش دهد.

چگونه ماشینم را به درستی تمیز کنم؟

در این باره یکی از کارشناسان مطرح خارجی می‌گوید، “قبل از سوار شدن در اتومبیل، ما باید دستگیره های درب را با محلول‌های ضدعفونی تمیز کنیم و آنها را با دستمال مرطوب ضد باکتری پاک کنیم. سپس همه موارد لمس شده داخل ماشین مانند دستگیره درها، فرمان و داشبورد را با همان مواد، ضد عفونی کنیم. همچنین دستکش یکبار مصرف در داخل خودرو باید به شدت جدی گرفته شود و افراد از آن استفاده کنند.

آیا می توانم یک ماشین دست‌دوم بخرم؟

جالب اینجاست که خارجی‌ها (استرالیا) به شدت نگران انتقال این ویروس هستند در حالی که در کشور ما مقدار کمی از اصول بهداشتی در این زمینه رعایت می‌شود. آنها نگران خرید خودروی دست دوم آلوده به کرونا هستند.

کارشناسان استرالیایی می‌گویند، خرید خودرو توصیه می‌شود. به دلیل خطرات ناشی از حمل و نقل عمومی و تاکسی ها، حمل و نقل شخصی بسیار قابل اعتمادتر است.

آیا می توانم به پمپ بنزین بروم و بنزین بزنم؟

مراجعه به پمپ بنزین‌ها مشکلی ندارد و شما می‌توانید از ماسک و دستکش استفاده کنید و بعد از پرداخت پول از طریق کارت بانکی، آن را با مواد ضدعفونی کننده، تمیز کنید و یا از جایگاه داران برای سوخت‌گیری کمک بخواهید.

آیا نمایندگی ها هنوز باز هستند؟

بله، اکثر نمایندگی‌ها در ایران و بسیاری از کشورهای دیگر فعال هستند و با رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی، خدمات‌رسانی می‌کنند.

آیا می‌توانم تاکسی سوار شوم؟

تمام تاکسی‌ها و حتی تاکسی‌های اینترنتی ممکن هستند که به ویروس آلوده باشند، بنابراین در قسمت عقب خودرو با استفاده از ماسک و دستکش مستقر شوید و مواد ضدعفونی کننده را فراموش نکنید.

علی شیرعلی بیک

مهندس مکانیک گرایش طراحی جامدات از دانشگاه آزاد تهران‌جنوب. علاقه مند به طراحی صنعتی مخصوصا خودرو. مترجم و نویسنده درحوزه خودرو، تکنولوژي و صنایع مرتبط

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا