مکمل بنزین
خبرداخلی

شورای رقابت: وظیفه ما فقط تهیه دستورالعمل بود!

با وجود اینکه معاون امور صنایع وزارت صمت امروز گفته بود بر اساس تصمیم ستاد تنظیم بازار قیمت‌گذاری خودرو به شورای رقابت واگذار شده است اما حالا رئیس شورای رقابت مسئله دیگری را بیان می‌کند.

مهدی صادقی نیارکی در خصوص اعلام قیمت‌های جدید خودرو در سال 1399، بیان کرد: در آخرین جلسه ستاد تنظیم بازار مسئولیت تعیین دستورالعمل و اعلام قیمت‌ها به شورای رقابت واگذار شد و شورای رقابت با جلساتی که برگزار کرده است باید قیمت خودروها را اعلام کند.

قیمت جدید کارخانه‌ای خودروها اعلام شدرضا شیوا رئیس شورای رقابت با بیان اینکه ما در بخش خودرو دستورالعمل‌ قیمت‌گذاری را تعیین و برای تأیید به رئیس ستاد تنظیم بازار ارسال کرده ایم، گفت: وظیفه ما فقط تعیین دستورالعمل قیمت‌گذاری است.

وی افزود: در سال 97 براساس ماده 3 ابلاغیه سران سه قوه شورای‌عالی هماهنگی اقتصادی “هرگونه تصمیم‌گیری در مورد نرخ و ضوابط قیمت‌گذاری و تعیین سهمیه کالا و خدمات که به‌موجب قوانین و مقررات مختلف در اختیار دستگاه‌ها و شوراهای مختلف قرار گرفته است منوط به تأیید ستاد تنظیم بازار شد“.

به گفته شیوا، به همین دلیل ما در بخش خودرو دستورالعمل‌ها قیمت گذاری را تعیین و برای تأیید به رئیس ستاد تنظیم بازار ارسال کرده ایم به نحوی که وارد بحث قیمت گذاری نمی شویم چراکه وظیفه ما براساس قانون تعیین دستورالعمل است.

حامد محمدی

کارشناس و فعال خودرو تحلیلگر مسائل و قیمت‌ها Dr_HamedMohammadi

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا