مکمل بنزین
گوناگونبرگزیده‌ها

معرفی خودروهای دست دوم لوکس زیر 10,000 دلار در بازارهای جهانی

در دنیای خودروها و درجایی که برندهای مختلف و پیشروی جهانی، برترین و جذاب‌ترین خودروها را می‌سازند، شاید توجه کمتری به مدل‌های ارزان‌تر و درعین‌حال، با امکانات عالی جلب شود. درواقع می‌توان گفت که در حال حاضر در بازارهای جهانی، خودروهای لوکس چهاردرب همچون آئودی A8، بی ام و سری 7 و مرسدس بنز کلاس S وجود دارند که هم قیمت‌های به نسبت بالایی با توجه به برند و امکانات خوددارند و هم ازنظر عملکردی، حرف زیادی برای گفتن داشته‌اند.

اکنون نیز در اوایل قرن بیست و یکم، برترین مدل‌های خودروهای لوکس را می‌توان از بین کراس اوور ها و شاسی‌بلند ها پیدا کرد. این مدل‌ها چه بخواهند رولزرویس کالینان (Cullinan) باشند چه بنتلی بنتایگا لوکس یا حتی مدل‌هایی باقیمت‌های به‌مراتب پایین‌تر از این نمونه‌های بریتانیایی همچون بی ام و X7، مرسدس بنز کلاس GLS، آپشن های بی‌نظیر و متنوع به معنای بالاتر رفتن قیمت نیز خواهد بود.

بااین‌وجود، هنوز هم در کنار این مدل‌ها و شاسی‌بلند ها، خودروهای سدانی نیز وجود دارند که نه‌تنها باقیمت‌های بسیار پایین (البته در کشورهای خارجی) در بازارهای جهانی دست‌به‌دست شده بلکه امکانات قابل‌توجهی نیز دارند. برای آشنایی با این مدل‌های زیر 10,000 دلاری، با چرخان همراه باشید.

آکورا RL مدل 2011
طیف قیمتی:9,901-12,756 دلار

اگرچه می‌توان این خودرو را یک نمونه لوکس با امکانات رفاهی قابل‌توجه به شمار آورد اما خودروساز ژاپنی در تولید آن اطمینان حاصل کرده بود که نه‌تنها ازنظر امکانات بلکه حس جذاب رانندگی نیز برای مشتریان خود کم نگذارد و وجود داشتن یک سیستم انتقال قدرت چهارچرخ محرک (AWD) گویای همین مسئله است. درواقع مشتریان می‌توانند در بازارهای باز جهانی، این خودروی سدان لوکس ژاپنی را با تمام امکانات قابل‌توجه خود باقیمت تنها حدود 10,000 دلار در مدل 2011 خریداری کنند.

آئودی A8 مدل 2010
طیف قیمتی:10,277-12,170 دلار

آئودی A8 آلمانی را می‌توان یک خودروی باکلاس، با اصالت و البته قدرتمند دانست که تمامی ویژگی‌های یک مدل لوکس را درون خود به یدک می‌کشد. اگرچه شاید در نگاه اول، این خودرو آن‌چنان پرزرق‌وبرق به نظر نرسد اما برچسب قیمتی بسیار مناسب در مدل 2010 و آئودی بودن، خود می‌تواند از مزایای خرید چنین مدلی باشد.

بی ام و سری 7 مدل 2011
طیف قیمتی:9,415-11,236

بازهم یک خودروی آلمانی دیگر که این بار از ایالت باواریایی این کشور صنعتی، سر برآورده است. بی ام و سری 7 در کنار آئودی A8 و مرسدس بنز کلاس S همیشه به‌عنوان سه‌گانه‌های سدان آلمانی شناخته‌شده‌اند که بزرگ‌ترین رقیب‌های هم‌وطن خود هستند. در زیر کاپوت این بی ام و یک قلب تپنده 3 لیتری توربوشارژ 6 سیلندر خطی نهفته است تا مسئولیت تولید قدرت و گشتاور را به عهده بگیرد.

هیوندای اکیوس (Equus) مدل 2011
طیف قیمتی:8,992-10,753 دلار

پیش از آن‌که هیوندای کره، شرکت جنسیس را به‌عنوان برند لوکس زیرمجموعه‌اش تأسیس کند، مدل اکیوس برترین سدان این شرکت محسوب می‌شد. خودروساز کره‌ای، به‌نوعی برای این مدل، سنگ تمام گذاشت و با ترکیب ویژگی‌های لوکس و مؤلفه‌های قدرتمندی، توانست یک سدان جذاب را به بازارهای جهانی عرضه کند.

اینفینیتی M مدل 2010
طیف قیمتی:7,486-9,139 دلار

همان‌طور که می‌دانید، اینفینیتی نیز برند لوکس زیرمجموعه نیسان ژاپن است که مسئولیت و رسالت خود را در طراحی و تولید مدل‌های جذاب با امکانات رقابتی لوکس، قرارداده است. این خودروی مدل M نیز یکی از همین‌هایی است که با موتورهای 6 سیلندر یا 8 سیلندر خود هم قدرت قابل‌توجه ای دارد و هم از ظاهر جذابی باوجوداینکه 10 سال از عمر آن می‌گذرد، برخوردار است.

لکسوس LS مدل 2010
طیف قیمتی:11,286-13,207

انگار این خودروهای ژاپنی همان‌گونه که در همه‌جا گفته می‌شود ازنظر کیفیت و مقرون‌به‌صرفه بودن توانسته‌اند خود را به‌خوبی ثابت کنند. شاهدی بر این مدعا، همین لکسوس است که البته محدوده قیمتی مدل 2010 آن کمتر از 10,000 دلار نیست ولی بازهم می‌توان نام LS را در این فهرست قرارداد.

مرسدس بنز کلاس S مدل 2010
طیف قیمتی:13,509-15,534 دلار

حق با شماست. این مدل آلمانی جذاب از شرکت مرسدس بنز نیز باقیمتی کمتر از 10,000 دلار در فهرست ما قرار نگرفته است؛ اما بر اساس گفته‌های خود منابع خارجی، باکمی صبر، حوصله و البته درایت در خرید یک خودروی دست‌دوم، حتی می‌توان مرسدس بنز کلاس S را نیز باقیمتی کمتر از این اعداد، خرید؛ اما هرچه که باشد، ظاهر تهاجمی و اصالت این خودرو و امکانات متنوع آن را نیز نباید فراموش کرد.

تویوتا آوالون مدل 2011
طیف قیمتی:8,756-10,513 دلار

تویوتا آوالون را نیز می‌توان تا حدودی، یک مدل لوکس به شمار آورد که هم راحتی و هم فضای داخل کابین مناسبی را در اختیار راننده و سرنشینان خود قرار می‌دهد. اگر هم در کشورهای خارجی، کسی به دنبال پرستیژ خودروی خود و اینکه این سدان، یک خودروی کاملاً معمولی است نباشد می‌تواند باقیمت کاملاً معقول و عالی حتی کمتر از 9,000 دلار، این خودرو را بخرد.

فولکس‌واگن CC مدل 2014
طیف قیمتی:8,904-10,883

آخرین خودروی این فهرست خود را نیز با یک مدل از شرکت فولکس‌واگن به پایان خواهیم رساند. فولکس‌واگن سی‌سی یا همان پاسات سی‌سی درواقع، جزو اولین نمونه‌هایی بوده است که نوع طراحی کوپه مانند، کشیده و دارای خطوط طراحی فراوان را نشان می‌داد. همچنین وجود داشتن موتورهای 2 لیتری توربوشارژ یا 3.6 لیتری و برچسب قیمتی عالی برای مدل 2014، می‌توانند مشوق‌های خوبی برای خرید باشند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا