مکمل بنزین
گوناگونخبر

خودرو K132 چه قیمتی خواهد داشت

به‌گزارش چرخان و به نقل از تجارت‌نیوز، فرشاد مقیمی، مدیر عامل شرکت ایران خودرو از عرضه خودرو خودروی ۱۳۲ K در بهمن ماه امسال خبر داده است. این خودرو که بر مبنای خودروهای برجامی پژو طراحی شده، هنوز مشخص نیست با چه سطی از امکانات روانه بازار می‌شود.

در ارتباط با شرایط کنونی قیمت‌ها، یک فعال بازار خودرو گفت: تا چندی پیش با برخی اقدامات بازار خودرو به طور مقطعی به آرامش رسید اما از امروز به بعد زمزمه افزایش قیمت خودرو به گوش می‌رسد. ممکن است طی فردا یا پس فردا قیمت خودروها مجدد نوسان داشته باشد؛ چرا که عرضه خودرو دوباره از سوی خودروسازان کاهش یافته است. طی چند روز گذشته افراد خودروها را ویرایشی می‌فروختند این در حالی است دیگر نمایندگی‌ها هم خودرو ویرایشی نمی‌فروشند.

فیروز نادری افزود: در آستانه تعطیلات عید فطر و تابستان هستیم تقاضا برای خرید خودرو در بازار افزایش یافته است. خودروسازان فعلا خودرویی برای تحویل به مشتریان ندارند. با یک سری اقدامات ترس در بازار ایجاد کردند و همین موضوع منجر به کاهش اجباری قیمت خودروها شد.

او در ارتباط با قیمت خودرو K132 اظهار کرد:به نظر می‌رسد قیمت کارخانه‌ای این خودروی جدید ۱۰۰ میلیون تومان باشد اما چنانچه قرار باشد این خودرو به بازار عرضه شود مطمئنا قیمت آن به بالای ۲۰۰ میلیون تومان خواهد رسید. با این تفاسیر نمی‌توان توقع داشت که یک خودروی ارزان قیمت از سوی ایران خودرو عرضه شود و در مقایسه با قیمت‌های کنونی، K132 قیمت بالایی را به‌خود اختصاص خواهد داد.

علی شیرعلی بیک

مهندس مکانیک گرایش طراحی جامدات از دانشگاه آزاد تهران‌جنوب. علاقه مند به طراحی صنعتی مخصوصا خودرو. مترجم و نویسنده درحوزه خودرو، تکنولوژي و صنایع مرتبط

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا