مکمل بنزین
گوناگونبرگزیده‌هاخبرداخلیطراحی خودرو

طراحی چراغ عقب ساینا فیس لیفت لو رفت

پس از مصوبه الزام به رعایت استانداردهای 85گانه توسط سازمان استاندارد و تولید خودروها با استاندارد یورو5، محصولات داخلی از جمله ساینا بزودی توسط سایپا و با استانداردهای یورو5 رونمایی و عرضه خواهند شد. اما مسئله جذاب خروج برخی تصاویر و اعلام برخی تغییرات این خودرو قبل از رونمایی است.
اما در جدیدترین اخبار، چراغ عقب ساینا فیس لیفت لو رفت. در تصویری که در پایین مشاهده خواهید کرد، متوجه خواهید شد که قالب و یا حتی گرافیک داخل چراغ این خودرو براساس قاعده و سبک جدید طراحی محصولات سایپا که در کوئیک، شاهین و … قابل مشاهده است، طراحی نشده است. این مسئله باز نشانگر عدم یکسان سازی الگوی طراحی و نداشتن استاندارد جدیدی برای طراحی و ساخت خودرو حتی در سال 2020 دانست.

این موضوع شاید برای یک خودروساز موضوع بسیار بزرگی نباشد، اما باتوجه به سابقه دیگر خودروسازان جهان که سبکی را برای یکسان سازی طراحی خودرو انتخاب و دنبال کرده اند، نتیجه بسیار خوبی برایشان بوده است. مانند خودروساز رومانی و یکی از اعضا گروه رنو که روزگاری شاید با تولید لوگان نسل اول و دوم به خودروساز بدنامی در بحث طراحی بود، اما باتوجه به داشتن الگوی طراحی مشخص، گاهی حتی زیباترین محصول اقتصادی را تولید و صادر کرده است. (از این گونه مثال فراوان بوده و فقط داچیا نیست)

در تصویر زیر آمپر سرعت سنج ساینا فیس لیفت را برای اولین بار در چرخان مشاهده می‌کنید، در اینجا شاهد طراحی جدید کل مجموعه آمپر هستیم. در این بخش نشانگر سرعت و دور موتور کمی به بخش آمپر سایپا شاهین شباهت دارد اما آمپر این دو خودرو با هم یکسان نیست. یک مانیتور دیجیتالی نیز در وسط این بخش قرار گرفته که کل بخش آمپر نسبت به سابق (در دو مدل ساینا اتوماتیک و ساینا دستی)، بهتر و زیباتر شده است. در این نمایشگر یا همان کامپیوتر سفری خودرو، اطلاعاتی مانند میزان مصرف خودرو، نشانگر باز یا بسته بودن درب خودرو، میزان دمای خودرو، میزان بنزین موجود در باک و… به راننده نشان داده می‌شود.


اما در ادامه تغییرات ساینا 99، می‌توان نظم دکمه‌ها و طبقه بندی آن‌ها را دید. در این مجموعه جای 8 دکمه قرار دارد ولی به جز 3 دکمه، بقیه مکان‌ها خالی است که احتمالا در آینده امکانات جدیدتری نیز به این خودرو متصل خواهد شد. اما مهم‌ترین نکته در این میان، دکمه اتولایت است . دکمه اتولایت نشانگر افزوده شدن سنسور نور و بخصوص دی لایت یا همان چراغ روز است. این آپشن به‌دلیل استانداردهای 85گانه سازمان استاندارد نصب شده که می‌توان این اقدام را قدمی موثر در محصولات سایپا دید.

دکمه‌های دیگر نیز مانند قبل در محصولات سایپا قرار داشته و فقط در ساینا آپشنال تغییر طراحی و مکان را به خود دیده‌اند. در کنار این دکمه‌ها نیز بخش تنظیم ارتفاع چراغ های جلو است که علی‌رغم وجود خبرهایی مبنی بر اتوماتیک شدن، می‌توان دید که هچنان دستی است.

این امکانات تنها تغییرات ساینا فیس لیفت نسبت به گذشته نیست و در آینده خبرهای جدیدتری از این خودرو را به شما خواهیم داد. پس با ما در چرخان همراه باشید.

سیدعلی سیدهاشمی

سیدعلی سیدهاشمی - SEYYED ALI SEYYED HASHEMI خبرنگار و فعال حوزه خودرو Automotive industry journalist Репортер автомобильной промышленности 汽车行业记者 پیج اینستاگرام: Seyyed.ali_seyyed.hashemi

نوشته های مشابه

‫7 دیدگاه ها

  1. ما رو مسخره کردی یا خودت رو آخه سلینا به این زشتی پر از پلاستیک سفت چی هست که هی اینجاست لو بره یا اونجاش

  2. و دوباره لوگوی شکسته لاتین ساینا رو هم برگردونده به لبه در صندوق شبیه مدل های 1395 واقعا اون نوشته فارسی ساینا بدریخت بود

  3. چراغها زشت شدند سایپا اصلا تویه کار ال ای دی نیست راحت میشد طرح چراغ ال ای دی زیبا و اینه های چراغ دار طراحی کرد اما سایپا اصلا تویه کار خلاقیت و تحول نیست

  4. سلام، چراغهای خطرعقب ساینامدلهای پایین زیباترهستنداین چراغهاخیلی زشتندخلاقیت زشت چراغ های ساینا ای اس زیباترند

  5. سلام، چراغهای خطرعقب ساینامدلهای پایین زیباترهستنداین چراغهاخیلی زشتندخلاقیت زشت حتی صندوق هم زیبایی ندارد چراغ های ساینا ای اس زیباترند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا