مکمل بنزین
گوناگونخبر

نیسان Z 2021 خیره کننده برای اولین بار به نمایش درآمد

خودروساز ژاپنی نیسان، به‌تازگی ویدئویی را منتشر کرده است که در آن می‌توانیم شاهد رونمایی از مدل‌های جدید این شرکت باشیم. در بین این مدل‌های تازه‌وارد، خودروی جذاب نیسان Z اسپرت مدل 2021 که از قبل نیز انتظار می‌رفت که با ظاهر خیره‌کننده‌ای ظاهر شود، به چشم می‌خورد.

آنچه اکنون می‌توان در مورد این مدل بیان کرد، این است که نیسان Z بر اساس همان گزارش‌های قبلی گفته‌شده در مورد آن، با طراحی الهام گرفته‌شده از روی نسخه اورجینال 240Z، هویدا خواهد شد. این مؤلفه‌ها همان خطوط طراحی جذابی هستند که می‌توانند زیبایی طراحی خارجی را بیش‌ازپیش افزایش داده منتها با این تفاوت که مانند نسخه اورجینال، این مدل 2021، ظاهر به‌مراتب مدرن‌تری خواهد داشت.

در قسمت جلویی نیسان Z 2021 می‌توانیم یک جفت چراغ‌های LED شکل‌گرفته درون یک دایره را مشاهده کنیم که در مقوله طراحی، به همان نمونه نمادین 240Z، شبیه هستند. البته این در مورد چراغ‌های جلویی بوده و در بحث طراحی جلوپنجره، این بار شاهد نمای V شکل معروف این برند که در خودروهای خود استفاده می‌کند، نیستیم.

خطوط موجود بر روی سقف نیز به‌صورت عرف، به حالت Z شکل به سمت عقب خودرو هدایت‌شده و همچنین دیده می‌شود که نمای پایانی یا همان قسمت عقبی خودرو، در مقایسه با 370Z و دیگر نمونه‌های کلاسیک Z شرکت نیسان، دایره‌ای تر بوده و نمای جذاب‌تری به خود گرفته است. انتظار می‌رود که این مدل تازه‌وارد، بر اساس پلتفرم بازبینی‌شده 370Z، شکل بگیرد.

به‌جز این موارد طراحی، هنوز اطلاعات رسمی زیادی در مورد خودروی جدید، از طرف شرکت نیسان وجود ندارد. قدرت تولیدی، انتظار می‌رود که از طریق یک قلب تپنده 3 لیتری 6 سیلندر (V6) با توربو دوقلو تأمین شود. این همان موتوری است که در خودروهای اینفینیتی (برند لوکس ساز زیرمجموعه نیسان) نیز به چشم می‌خورد. موتوری که توان تولید قدرت حدود 400 اسب بخار را دارد.

اما برخلاف بعضی از رقبایش، نیسان در برنامه خود دارد تا جعبه‌دنده دستی و اتومات را به‌عنوان آپشن های انتخابی از طرف مشتری، برای خودروی تازه‌وارد خود، در نظر بگیرد.

بیشتر گزارش‌ها تائید کرده‌اند که نیسان، نام «400Z» را برای خودروی جدید اسپرت سری Z خود در نظر خواهد گرفت. همچنین، خودروساز ژاپنی اعلام کرده است که در استراتژی جدید خود، در نظر دارد تا در 18 ماه آینده، تعداد 12 مدل جدید را معرفی و تولید نماید. این مدل‌های تازه‌وارد شامل آریا الکتریک شاسی‌بلند، آرماندا، فرانتیر، پسفایندر، ترا روج، قشقایی و همین سری Z جذاب هستند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا