مکمل بنزین
گوناگونبرگزیده‌ها

با دنیای خارق العاده طراحی درون کابین برند کارلکس بیشتر آشنا شوید

شاید در دنیای خودروها که امروزه به بحث طراحی خارجی، آیرودینامیک بودن و جذابیت‌های بصری این موردتوجه بیشتری می‌شود، طراحی فضای درون کابین، کمی مغفول مانده است کمتر به آن توجه می‌شود. دلیل این مورد هم این است که طراحی درون کابین بسیار جذاب و موردتوجه، همان‌گونه که برندها برای طراحی خودروهایشان در نظر می‌گیرند، نیاز به زمان و هنرمندی بیشتری خواهد داشت.

باید با مواد اولیه متنوع‌تری، طراحی خود را صورت داده، از جنس‌های باکیفیت بالا بهره بگیرند، تناسب در طراحی را به‌گونه‌ای چشم‌نواز رعایت کرده و برای دوختن روکش‌های صندلی، از دستان هنرمند افراد خبره و باتجربه در این زمینه در کنار سیستم‌های مدرن روباتیک، استفاده نمایند.

برند طراحی موسوم به کارلکس (Carlex) یک شرکت در بالاترین طبقه از این زنجیره طراحی‌ها چه زمانی که بحث را به خودرو چه وسایل هوانوردی و چه وسایل دریانوردی ببریم، قرار دارد. درواقع بهتر است بگوییم که این برند، طراحی‌هایی را انجام می‌دهد که برای کلکسیون دارها و خودروهای تولید محدود، بسیار مناسب هستند. همچنین کارلکس، طراحی‌های سفارشی‌سازی شده را به سفارش مشتریانش، انجام می‌دهد.

حال در این مطلب قصد داریم به شما عزیزان، بهترین طراحی‌هایی را که توسط این برند، انجام‌گرفته است، معرفی نماییم. با چرخان همراه باشید:

نیسان جی تی آر کاتانا

فضای درون کابین نیسان GT-R، باذوق و سلیقه کارلکس به سرحد پتانسیل خود رسیده است. اگرچه ممکن است این خودرو ازلحاظ رانندگی و توانایی‌های موتوری، حرفی برای گفتن داشته باشد اما طراحی داخلی کارخانه‌ای آن، متناسب باقدرت و عملکرد موتوری نیست؛ اما کارلکس هنرنمایی خود را بر پایه کاتانا (شمشیر مورداستفاده سامورایی ژاپنی)، استفاده از چرم ناپا (Nappa) فیبر کربن، تضاد جذاب رنگ مشکی و قرمز و دوزندگی‌های چشم‌گیر روکش‌ها، انجام داده است تا نظاره‌گر یک شاهکار هنری باشیم.

مک لارن 720S

اگرچه طراحی درون کابین مک لارن 720S بریتانیایی از همان درب کارخانه نیز جذاب و چشمگیر است اما یک نفر تصمیم گرفته تا این طراحی را به‌گونه‌ای که خودش دوست دارد تغییر داده و هنرنمایی کارلکس را روی آن ببیند. الگوهای طراحی ترکیب‌شده چرخشی بر روی روکش‌ها با زاویه‌های جذاب، همگی باعث شده‌اند تا با یک طراحی درون کابین، خیره‌کننده خوش‌رنگ مواجه شویم.

اگر قرار باشد یک برند یا یک شخص، طراحی درون کابین فراری را به‌گونه‌ای که خودش دوست دارد تغییر دهد، بدون شک این تغییر باید آن‌قدر شاخص و خاص باشد که درخور یک ابرخودروی اسپرت ساخت ایتالیا، جلوه کند. استفاده از چرم قرمزرنگ و آلکانترا مشکی‌رنگ برای اینکه توجه بیشتری را درزمینهٔ ترکیب رنگی به خود جلب کند، بی‌نظیر است. پنل های درب‌ها، داشبورد و غربیلک فرمان نیز جسورانه‌تر به نظر رسیده و به‌خوبی می‌توانند به‌روزرسانی شدن طراحی داخلی را به نمایش بگذارند.

بی ام و Z4 PUNK

این خودروی نام‌آشنای آلمانی نیز از گزند طراحی بی‌عیب و نقص درون کابین کارلکس دور نمانده تا خود را در ون این فهرست ببیند. فلزات مس و برنج برای آرایش تونل سیستم تعویض دنده و حتی غربیلک فرمان، مورداستفاده قرارگرفته است. همچنین چرم داکوتا و چرم وینتیج نیز در کنار آلکانترا (Alcantra)، باعث زینت‌بخشی به روکش‌های مورداستفاده درون کابین این Z4 شده‌اند.

مرسدس کلاس S

شاید در نگاه اول، این سؤال در ذهنمان متبادر شود که چرا یک شخص یا برند، بخواهد فضای درون کابین مرسدس بنز S کلاس را بهینه‌سازی کند؟ استفاده از تریم های طلایی برای نمایش هرچه بیشتر خودرو، می‌تواند پاسخی برای این پرسش باشد. حال کافی است تا چرم قهوه‌ای تیره و قهوه‌ای روشن، چرم تمساح برای بخش‌هایی از روکش صندلی را نیز به این فضای پرهزینه اضافه کنید تا نتیجه‌اش یک درون کابین بسیار خاص و البته گران‌قیمت شود. البته تنها رنگ طلایی نیست که زینت‌بخش کابین این کلاس S مرسدس بنز شده‌اند، بلکه برای دریچه‌های هوایی، دکمه‌ها و حتی بعضی از لبه‌های داخلی، از طلای 24 عیار استفاده‌شده است.

دوج چلنجر هلکت (گربه جهنمی)

کارلکس فضای درون کابین این خودروی اسپرت عضلانی آمریکایی را به‌گونه‌ای تبدیل به یک شاهکار هنری کرده است که می‌توانیم نمونه‌های مشابه آن را حتی در فیلم‌های هالیوودی کوانتین تارانتینو نیز مشاهده کنیم. اگر شما نیز از طرفداران فیلم‌هایی همچون Alien(به معنای بیگانه) باشید، بدون شک عاشق این طراحی داخلی خواهید شد که از روی همان نمادها و طراحی‌های سورئال، الهام گرفته است.

رولز-رویس فانتوم ابیس (Abyss)

پروژه ارتقای فضای داخلی رولز-رویس ابیس، یکی از آن پروژه‌های در حال اجرای کارلکس بوده که این برند از آن به‌عنوان «یکی از پیشرفته‌ترین پروژه‌های استثنایی صنعت خودرو» یادکرده است. مواد اولیه و هنرنمایی‌هایی که برای این طراحی به‌کاررفته‌اند شامل چوب، فلز، چرم‌های خاص و گوهرهای گران‌بها است. هدف نهایی نیز ایجاد خودرویی باروح گاتیک (اقوام آلمانی نژاد) و ایستادن در مقابل شاخصه‌های طراحی رولز-رویس به‌گونه‌ای متفاوت است.

کادیلاک اسکالاد

اگر کسی در کشور آمریکا یا هر کشور دیگری صاحب یک کادیلاک اسکالاد باشد که از طراحی درون کابین اورجینال شرکت جنرال موتورز خوشش نمی‌آید، این برند طراحی را در نظر گرفته است که با مواد اولیه لوکس و باکیفیت، توانسته درون کابینی بسیار متفاوت ازآنچه که در نسخه اصلی خودرو است را پدید بیاورد. چرم مشکی‌رنگ مورداستفاده در این خودرو، به‌گونه‌ای دوزندگی و طراحی‌شده است که بتواند به زیبایی هر چه تمام‌تر، ویژگی‌های درونی خودرو را با طراحی خارجی، تطبیق دهد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا