مکمل بنزین
موتور سیکلت - پلاس موتوگوناگونخبر

سوزوکی از موتورسیکلت GSX-R125 جدید خود رونمایی کرد

موتورسیکلت جذاب سوزوکی GSX-R تبدیل به یک مدل نمادین و شناخته‌شده در بین موتورهای اسپرت جهان شده است. موتورسیکلتی که با توانایی‌های مسابقه‌ای خود و ویژگی‌های فنی‌اش، توانسته در مدل‌هایی همچون GSX-R600,750, 1000 به یکی از آن نمونه‌هایی معروف شود که در دنیا، حرف زیادی در سگمنت خود برای گفتن دارد.

البته این را هم باید گفت که همه‌ی کشورهای دنیا مانند کشور ایالات‌متحده از آزادی‌های موتورسواری و تنوعی که در این حوزه وجود دارد، بهره‌مند نبوده و با محدودیت‌های روبرو هستند. برای مثال، کشور ژاپن برای موتورسواران تازه‌کار، محدودیت‌هایی را در حجم موتور موردعلاقه‌شان و همچنین قدرت خروجی این وسیله دوچرخ، لحاظ کرده است. البته این انتخاب حجم برای موتورها و رانندگان تازه‌کار در ژاپن، موتورسیکلت‌هایی با حجم بالاتر از 600 سی‌سی است.

این در حالی است که در کشور ما باوجود کم بودن تنوع انتخاب برای خرید یک موتورسیکلت و محدودیت‌های این‌چنینی، از طرف پلیس، محدودیت سوارشدن موتورهای با حجم بالاتر از 200 سی‌سی و داشتن سن 23 سال تمام در زمان فعلی، برای رانندگانی که تازه گواهینامه گرفته‌اند، لحاظ می‌شود.

اما اولین موتورسیکلت هر شخصی که بخواهد وارد این فضا شده و آن را یاد بگیرد، بدون شک می‌تواند سبک و سیاق و نوع رانندگی کردن او را شکل داده و به‌گونه‌ای یک راننده را پرورش دهد که رانندگی به همان شیوه، تبدیل به یک عادت برای شخص شود. این سوزوکی GSX-R125 نیز بدون شک، دارای ویژگی‌های منحصربه‌فردی است که می‌تواند یک گزینه عالی برای کسانی باشد که به دنبال خرید یک نمونه اسپرت و جذاب هستند.

قدرت تولیدی در این موتور ژاپنی، از طریق یک قلب تپنده 125 سی‌سی تک سیلندر استخراج‌شده که عدد 14.8 اسب بخار را نشان می‌دهد. همچنین قرار گرفتن یک جعبه‌دنده 6 سرعته دستی نیز مزیدی بر علت است که بتواند این قدرت را با سرعت هرچه‌تمام‌تر، به چرخ عقب موتور، منتقل کند.

دیگر موارد قرارگرفته روی این موتور نیز همان‌هایی هستند که امروزه توسط شرکت‌های مختلف در بازارهای جهانی، به‌صورت استاندارد روی موتورسوار می‌شوند. ترمزهای دیسکی قدرتمند، صفحه‌نمایش دیجیتال جلوی چشم راننده برای نمایش اطلاعات موردنیاز و همچنین چراغ‌های تمام LED از ویژگی‌های جذاب این ژاپنی خوش‌چهره هستند.برچسب قیمتی سوزوکی GSX-R125 نیز عدد 393,800 ین (معادل بیش از 3,600 دلار) را نشان می‌دهد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا