مکمل بنزین
خبرداخلی

آغاز تحویل رسمی خودروی فردا SX6 برای اولین بار به مشتریان

اسفندماه سال 98 بود که خودروسازی فردا از برنامه عرضه محصولات جدید خود به صورت رسمی خبر داد. طی این برنامه مشخص شد که اولین محصول این شرکت از برند دانگ فنگ چین بوده که به نوعی با همکاری جدید و بخاطر تحریم آمریکا، با برند و لوگوی اختصاصی این خودروساز وارد بازار خواهد شد.

اما اولین خودرو از این برنامه، SX6 نام دارد که در همان اسفندماه پیش فروشش آغاز شده و طبق قول شرکت عرضه کننده، باید در همان ماه، به مشتریان تحویل داده می‌شد؛ ولی به علت بسته بودن مراکز شماره گذاری، تحویل SX6 هم معطل باقی ماند. اما امروز این شرکت خبر از تحویل اولین سری داده و شاهد ورود این خودرو به بازار آزاد هستیم.

البته به علت ممنوع شدن اعلام قیمت خودرو در فضای مجازی و پایگاه‌های خبری نمی‌توان قیمت آن را حدس زد ولی آن دسته از کسانی که قصد خرید این خودرو را دارند، می‌توانند تا با حضور در نمایندگی رسمی این شرکت در تهران و یا گشت و گذاری در نمایشگاه‌های فروش خودرو، آن را خریداری کنند. بهتر است بدانید تا این خودرو در سری اول با قیمت حدودی 350 میلیون تومان فروخته شد. همچنین اس ایکس6 با سه رنگ سفید، مشکی و بژ در کارخانه خودروسازی سمنانی تولید شده است.


فردا SX6 دارای یک موتور 1500 سی سی توربوشارژ است که با اتصال به گیربکس سی وی‌تی، توانایی تولید 147 اسب بخار قدرت و 200 نیوتن متر گشتاور را دارد. همچنین خودروسازی فردا گارانتی 2 سال و یا 40 هزار کیلومتر همراه با 4 سرویس رایگان در نظر گرفته است.

از امکانات فردا SX6 نیز می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:
– کروزکنترل
– سانروف
– نمایشگر 8 اینچی به همراه دوربین دید عقب
– 7 صندلی و سه ردیف
– سامانه کنترل پایداری
– تنظیم و کنترل مستقل تهویه مطبوع الکتریکی ردیف جلو و عقب
– دارای تزئینات قرمز رنگ و طرح کربن در کابین خودرو
– سنسور هشدار موانع در عقب و جلو خودرو
– سامانه کمکی حفظ تعادل
– دارای سامانه کنترل پایداری و کنترل کشش
– کنترل سیستم صوتی از روی فرمان
– و …

گرچه این خودرو برای اولین بار به مشتریان با قیمت نسبتا مناسبی عرضه شد اما برخوردار نبودن از شبکه خدمات پس از فروش گسترده، یکی از مشکلات اس ایکس6 در بازار ایران خواهد بود و این مسائل بر فروش این خودرو هم در کارخانه و هم در بازار تاثیر می‌گذارد.

سیدعلی سیدهاشمی

سیدعلی سیدهاشمی - SEYYED ALI SEYYED HASHEMI خبرنگار و فعال حوزه خودرو Automotive industry journalist Репортер автомобильной промышленности 汽车行业记者 پیج اینستاگرام: Seyyed.ali_seyyed.hashemi

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا