مکمل بنزین
گوناگونبرگزیده‌هاتماشاخانه

تیزر تبلیغاتی جدید سایپا شاهین، از آریا شاهین 49 تا 99

شاید شما هم نام شاهین جدیدترین محصول گروه خودروسازی سایپا را شنیده باشید، همان خودرویی که قرار بود چند سال پیش با نام رهام و با امکانات بیش‌تری عرضه شود.

سایپا شاهین جدیدترین دستاورد سایپا متفاوت‌ترین محصول این شرکت بوده و از پلتفرم جدیدتر و بروزتری نسبت به سایر محصولات این خودروساز برخوردار است. البته شاهین زمانی در نسخه‌های اولیه از امکانات و تجهیزات مناسبی هم برخوردار بود ولی از بخت بد سایپا و وضع تحریم‌های جدید ورق برگشت و این خودرو از لحاظ آپشن به یکی از فقیرترین‌ها در بازار تبدیل شد.

شاهین محصول جدید گروه خودروسازی سایپا به شمار رفته که با موتور توربو شارژ و با حجم ۱۵۰۰ سی سی به بازار عرضه خواهد شد. این موتور 8 سوپاپه بوده و توانایی تولید 108 اسب بخار، قدرت و 165 نیوتن متر، گشتاور را دارد.

از امکانات نسخه فول سایپا شاهین میتوان به موارد زیر اشاره کرد:
– سانروف
– دارای مانیتور 7 اینچی و نویگیشن
– دارای دوربین دید عقب و سنسورهای هشدار موانع در عقب خودرو
– دارای سامانه کنترل پایداری
– صندلی برقی راننده
– دارای 6 ایربگ
– سنسور نور و باران
– صندلی‌های چرمی
– آینه‌های تاشو برقی
– و …

رامبلر امریکن هم خودرویی امریکایی بود که نسل سوم آن با نام آریا شاهین در ایران تا پیش از انقلاب 1357 زیر نظر شرکت رامبلر مونتاژ و تولید می‌شد.

رامبلر امریکن در سال‌های 1958 تا 1969 در ایالات متحده آمریکا، کانادا، ایران (در تهران و در شرکت خودروسازی شرکت جیپ ایران)، مکزیکو سیتی، مکزیک، آرژانتین، پرتوریا و آفریقای جنوبی تولید شده‌است. طراحی آن خودروهای موتور جلو-محور عقب بوده‌ است.

این خودرو سواری در سال 1346 توسط شرکت جیپ ایران (پارس خودرو فعلی) به صورت CKD وارد و مونتاژ گردید. مونتاژ این خودرو در ایران تا سال 1972 (میلادی) یا 1351 ادامه داشت و مجموعاً 35193 عدد از این خودرو در ایران تولید شد.

در پایان می‌توانید تیزر تبلیغاتی این خودرو را مشاهده کنید.

 

حامد محمدی

کارشناس و فعال خودرو تحلیلگر مسائل و قیمت‌ها Dr_HamedMohammadi

نوشته های مشابه

‫3 دیدگاه ها

  1. این کجا و آن کجا؟؟!! آریا شاهین یه زمانی یه خودرو اصیل امریکایی بوده و حالا این چی ؟ یه چیزی درست کردن موتور تقویت پراید هم روش علی برکت ال..ه….

  2. البته مهارتتون تو فتوشاپ و جعل هم افتضاحه! اون سالار آمریکایی! رو اکثر خانواده ها میتونستن بخرن کاپوتشو پر وسایل کنن د بیا سفر و الان این ماشیناتونو هر کسی نمیتونه بخره بله میشه گفت گنجشک رنگ کردین جای شاهین قالب کنین و موفق هم هستین.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا