مکمل بنزین
گوناگونبرگزیده‌هابررسی

دلایلی که باعث می‌شوند، سیتروئن C3 یک خودروی کامل باشد

متاسفانه تحریم‌ها، داغ بزرگی بر سینه صنعت خودروسازی کشور گذاشتند و زمانی که داشتیم از حضور خودروهای جذاب لذت می‌بردیم، ورود آنها متوقف شد و بعید بنظر می‌رسد حالا حالاها این مشکل برطرف شود. یکی از خودروهایی که می‌توانست فروش فوق‌العاده‌ای در ایران داشته باشد، سیتروئن C3 بود. امروز در سایت چرخان به سراغ این خودروی کوچک اما دوست داشتنی رفته‌ای تا با نقاط قوت آن بیشتر آشنا شویم. با ما همراه باشید.

طراحی خارجی خلاقانه

ظاهر فانتزی در عین حال اسپرت، رنگ‌بندی متنوع و جذاب و استفاده از المان‌های خلاقانه همانند بخش‌های کناری خودرو، ‌باعث شده تا سیتروئن C3 یک خودروی تک در ایران باشد. هماهنگی طراحی، قدرت بالای سیتروئن را نشان می‌دهد و کسی نمی‌تواند بگوید که این ظاهر نقص دارد. بی‌شک شما با این خودرو همه را جادو خواهید کرد ولی حیف که تعداد محدودی از سیتروئن C3 با قیمت بسیار بالا در بازار موجود است.

کابین شیک

سیتروئن برای طراحی کابین C3 سنگ‌تمام گذاشته و در بحث ظاهری بسیار هماهنگ با نمای خارجی طراحی شده که می‌تواند تا سالها برای شما جذابیت داشته باشد. استفاده از المان‌هایی همانند طرح مربعی کنار درب خودروها، باعث شده تا حدودی جذابیت بخش داخلی همانند نمای بیرونی به‌اندازی کافی زیاد باشد.

موتور با راندمان عالی

موتور 1.6 لیتری 4 سیلندر در قلب سیتروئن C3 مجهز به توربوشارژر با قدرت خروجی 163 اسب بخار و گشتاوری برابر با 240 نیوتن متر یک گزینه عالی برای چنین خودرویی با ابعاد کوچک و سبک محسوب می‌شود. شما در سربالایی‌های تند بدون کوچکترین افت فشار با خیال راحت می‌توانید به مسیر ادامه دهید. در سبقت‌ها کم نخواهید آورد و در جاده‌های کفی، بی‌شک یکی از بهترین‌ها خواهید بود.

تجهیزات کامل

سیتروئن C3 موجود در ایران مدل فول آپشن و کامل است و از این لحاظ در بین رقبا حرف‌های زیادی برای گفتن خواهد داشت. از جمله امکانات این خودرو می‌توان به کیسه هوای راننده، سرنشین جلو، جانبی و پرده‌ای، سیستم‌های ترمز ABS، EBD، ESP، ASR و EBA، سیستم کمکی حرکت در سربالایی HVAC، چراغ دیلایت، دوربین و سنسور پارک عقب، کروز کنترل و سیستم ورود و استارت دکمه‌ای اشاره کرد.

کیفیت سواری عالی

به لطف فنربندی خوب و موتور قدرتمند شما با یک خودروی کامل روبرو هستید که هم هندلینگ خوبی دارد و هم در جاده سواری نرمی ارائه می‌کند. همچنین ایمنی بالا را می‌توانید زمانی متوجه شوید که این خودرو با قدرت چسبندگی عالی در جاده حرکت می‌کند. سیتروئن C3 تعداد محدودی در بازار دارد و اگر همانند مزدا3 در داخل کشور مونتاژ می‌شد، خط تولید آن می‌توانست از هر خودروی دیگری فعال‌تر باشد.

علی شیرعلی بیک

مهندس مکانیک گرایش طراحی جامدات از دانشگاه آزاد تهران‌جنوب. علاقه مند به طراحی صنعتی مخصوصا خودرو. مترجم و نویسنده درحوزه خودرو، تکنولوژي و صنایع مرتبط

نوشته های مشابه

‫7 دیدگاه ها

  1. فوق العاده زیبا و با کیفیت. سواری بسیار نرم و راحت . خواهشا با پژو ۲۰۰۸ مقایسش نکنید که خیلی سر تره .

  2. بنظرم ماشین خوبیه تو این سایز و حیف شد اینهمه سرمایه گذاری شد برا تولیدش و فقط ۲ هزار تا بیرون اومد و درنتیجه قیمتش بالا رفت گرچه اگه میخاست ارزی وارد بشه خیلی گرونتر از این قیمت بازار درمیومد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا