مکمل بنزین
گوناگونخبر

PAO،‌ پیکاپ جذاب گریت‌وال برای آفرود

قیمت مناسب و حالا تکنولوژی بالا باعث شده تا برخی کمپانی‌های مطرح چینی روز به روز پیشرفت کنند و ایران امیدوار به حضور خودروهای خوب این کشور، داشته باشد. بازار پیکاپ‌های کشور ما خالیست در حالی که چین خودروهای خوب کم ندارد، بنابراین می‌توان به سراغ این طیف از محصولات چینی هم رفت.

گریت‌وال خط تولید خودروهای آفرود PAO را به طور رسمی راه اندازی کرد. محدوده قیمت این خودروها 169،800-199،800 یوان (23980 ~ US دلار – 28،217 دلار آمریکا) خواهد بود و در 3 تیپ مختلف عرضه می‌شود. سخنگوی رسمی “PAO” به زبان چینی به معنای “توپ” یا “تفنگ بزرگ” است که مقامات این شرکت یک بار در طول یک نمایشگاه اتومبیل بر این اعتقاد داشتند که “PAO” وقتی شنیده می‌شود، یک فرد ترسناک در ذهن تداعی می‌شود، این یک حس قدرت و انفجار ترس است.

تلفظ “PAO” و معنی شخصیت های چینی باعث می شود محصول ما قدرت انفجاری و تهاجمی تری داشته باشد. GWM در بخش تولید وانت در بازار چین به نتایج بسیار خوبی رسیده و عرضه سری PAO نشانگر جاه طلبی GWM برای تسخیر بازار جهانی است. در مقایسه با پیکاپ‌های دگر، PAO از کیت ظاهری جذاب و یکنواختی بهره می‌برد که توانایی خارج از جاده آن تقویت شده. همچنین باعث می شود ظاهر آن وحشی به نظر برسد.

از نظر اندازه بدنه، طول ، عرض و ارتفاع این خودرو به ترتیب 5437/1958/1893 (1918) میلی متر است و فاصله محوری در آن به 3230 میلی متر می‌رسد. در قسمت عقب خودرو علاوه بر بخش روباز، یک فضای عالی بسته همانند صندوق عقب وجود دارد که حمل وسایل در شرایط جنگلی و محیط‌های مشابه آسان می‌کند. اگر چه در بحث قدرت پیشرانه، چینی‌ها به اندازه غول‌های آمریکایی رشد نداشتند ولی حداقل این محصول، شرایط بهتری نسبت به سایرین دارد.

از نظر قدرت، PAO نسخه بنزینی از یک موتور چهار سیلندر توربوشارژ 2.0 لیتری بهره می برد و حداکثر توان 190 اسب بخار (140 کیلووات) ، حداکثر گشتاور 360 نیوتن متر دارد. پیش بینی می شود نسخه دیزل که در ماه ژوئیه به بازار عرضه می شود از موتور دیزل 2.0T با حداکثر توان 166 اسب بخار (122 کیلو وات) بهره ببرد. سیستم انتقال قدرت با گیربکس 8 سرعته اتوماتیک ZF با 7 حالت رانندگی اقتصادی / استاندارد / اسپرت / برف / گل آلود / ماسه / 4L ، یک گزینه عالی خواهد بود.

علی شیرعلی بیک

مهندس مکانیک گرایش طراحی جامدات از دانشگاه آزاد تهران‌جنوب. علاقه مند به طراحی صنعتی مخصوصا خودرو. مترجم و نویسنده درحوزه خودرو، تکنولوژي و صنایع مرتبط

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا