مکمل بنزین
برگزیده‌هابررسی

بررسی کوتاه لوکسژن U6: جدیدترین کراس اوور بازار ایران

لوکسژن، برند تایوانی که تا چندی پیش قرار بود با آرمان موتور کویر به جاده‌های ایران راه یابد، اما ناگهان آذویکو (صنعت خودرو آذربایجان) برای گسترش محصولاتش، شانس حضور لوکسژن را برای خود ثبت کرد. اما چندی پیش دو دستگاه لوکسژن U6 در حال حمل و در جاده‌های ایران دیده شد. ما هم در چرخان به همین دلیل و همچنین درخواست برخی مخاطبان، این کراس اوور جدید بازار ایران را برای شما معرفی خواهیم کرد.

1- معرفی کلی

پیرامون همین موضوع، اگر به این خودروساز تایوانی نگاهی بی‌اندازیم، متوجه خواهیم شد که لوکسژن در سال 2009 بصورت مستقل و برای تولید محصولات اختصاصی تاسیس شد که نام این خودروساز از ترکیب 2 کلمه LUXURY (لوکس) و GENIUS (هوشمند) گرفته شده و در زمره خودروسازانی طبقه بندی می‌شود که محصولاتشان را با تکیه بر دانش بومی و بدون هیچ گونه کپی کاری و تقلیدی تولید می‌کنند. لازم به یادآوری‌ است که لوکسژن در ابتدای راه خود در سال 1955، وظیفه مونتاژ و تولید محصولات نیسان و میتسوبیشی را برعهده داشت.

این خودرو را می‌توان در سگمنت کراس اوورهای جمع و جور قرار داد. در همین رابطه، این مدل در واقع یک کراس اوور شهری محسوب شده و خودرویی مناسب و با امکاناتی جذاب و در عین حال معقول، ارزیابی کرد. نسخه موجود برای عرضه در بازار ایران، نسخه فیس لیفت شده بوده و به مراتب زیباتر از نسخه اولیه است.

2- طراحی ظاهری و داخلی

همانند دیگر محصولات لوکسژن، U6 نیز دارای طراحی ظاهری زیبا و در عین حال خاص است. این خودرو در نمای جلو دارای زبان طراحی مرسوم و یا اصطلاحا امضای طراحی انحصاری است. به همین دلیل شاهد جلوپنجره بزرگ و همچنین المان‌های طراحی بسیاری هستیم. از نکات جذاب بعدی در بخش جلویی این خودرو می‌توان به چراغ‌های بزرگ و کشیده که درون خود نورهای LED روشنایی روز را جای داده‌اند، یک نوار کرومی در مرکز صندوق جلو که آرم لوکسژن وسط آن قرار دارد، طراحی جذاب سپر جلو با مه شکن‌های دایره شکل درونش و خطوط ایجاد شده بر روی کاپوت اشاره کرد.

در نمای جانبی نیز مهدسان این برند تایوانی همانند دیگر محصولات این شرکت، طراحی زیبایی را به نمایش گذاشته‌اند و با ایجاد خطوط متعدد بر روی درب‌ها و گلگیرها، نوار کرومی حاشیه شیشه‌ها و رینگ‌های 5 پر و اسپرت، جلوه خاصی را به این قسمت بخشیده‌اند.

سرانجام به بخش انتهایی این خودروی زیبا می‌رسیم و همانند قسمت ابتدایی، طراحان با چراغ‌هایی زیبا که درون آن‌ها طرح گرافیکی خاصی در جریان است، به همراه اسپویلر موجود بر بالای شیشه عقب و وجود چراغ‌های مه شکن بر روی سپر، سعی در جذاب نگه داشتن تمامی بخش‌های ظاهری این خودرو کرده‌اند.

در رابطه با طراحی داخلی U6 نیز می‌بایست این‌گونه گفت که همانند طراحی ظاهری، مهندسان این شرکت تایوانی در بخش داخلی هم کمی و کاستی را بروز نداده و با توجه به قیمت این خودرو، جنس متریال استفاده شده درون اتاق داخلی بسیار رضایت بخش است.

همچنین نمای نیم دایره‌ای داشبورد، مانیتوری بزرگ و 12 اینچی، فرمانی اسپرت به همراه شیفترهای دنده، طراحی زیبای ادوات در بخش مرکزی داشبورد، تیونرهای گردان در کنار ستون‌های خودرو در هنگام روشن بودن، طرح جالب دریچه‌های هوا و… باعث هرچه جذاب‌تر شدن طراحی داخلی نزد خریداران احتمالی شده است.

لوکسژن U6
لوکسژن U6

3– مشخصات فنی و عملکرد

لوکسژن U6 دارای یک پیشرانه چهار سیلندر با حجمی برابر با 1.8 لیتر یا 1800 سی سی و مجهز به سامانه توربوشارژ است که قادر به تولید قدرتی برابر با 177 اسب بخار و  256 نیوتن متر گشتاور است. همچنین این قدرت تولیدی توسط یک گیربکس 6 سرعته اتوماتیک ساخت شرکت آیسین ژاپن، به چرخ‌های جلو انتقال خواهد یافت.

از نظر شتاب نیز این کراس اوور تایوانی، با توجه به نیروی تولیدی این موتور و وزن U6 (تقریبا 1500 کیلوگرم)، می‌تواند در زمانی نزدیک به 11.2 الی 11.6 ثانیه به سرعتی برابر با صدکیلومتر در ساعت دست پیدا کند و حداکثر سرعت آن نیز در حدود 185 کیلومتر خواهد بود. همچنین مصرف سوخت این خودرو با توجه به اعلام شرکت لوکسژن در هر 100 کیلومتر، به صورت ترکیبی کمتر از 7.7 لیتر بنزین بوده و استاندارد آلایندگی آن نیز یورو5 اعلام شده است.

4-امکانات رفاهی

امکانات رفاهی این خودرو نیز در رده برخی کراس اوورهای چینی مانند چری تیگو7، جک S5 و… قرار گرفته و فقط در برخی موارد از از رقبای خود برتری و گاهی هم کاستی دارد.

از امکانات لوکسژن U6 می‌توان به 6 کیسه هوا، سامانه ‌ ورود بدون کلید و دکمه استارت، سیستم ضد سرقت، سیستم تهویه اتوماتیک، سامانه کنترل کیفیت هوای کابین، سیستم تصویری حرفه‌ای کمپانی HTC، کامپیوتر سفری، فرمان پذیری صوتی، تودوری چرم صندلی‌ها، تودوزی چرم فرمان،‌ تنظیم آینه بغل‌ها به صورت برقی به همراه گرمکن، باز و بست آینه‌های جانبی برقی به صورت برقی، سانروف، سنسور نور ، چراغ‌های هالوژن،‌ سیستم کمکی ترمز BAS، ترمز هوشمند BOS، کنترل پایداری الکترونیکی ESC، ضد هرزگردی TCS، سنسورهای پارک جلو و عقب، سیستم کمک در سربالایی HAC، ترمز پارک برقی، دوربین ۳۶۰ درجه، سامانه دید عقب، رادار نقطه کور، جک درب صندوق عقب برقی، فناوری هوشمند پخش تصاویر از زوایا و نقطه کور، کروز کنترل و… اشاره کرد.

5-نتیجه

هنوز بصورت قطعی مشخص نیست که این کراس اوور خوش خط و خال تایوانی چه زمانی به بازار ایران عرضه خواهد شد. اما آن چیزی که مشخص شده، این است که بخش اداری وزارت صنعت و معدن استان آذربایجان شرقی اعلام کرده است که بزودی این خودرو (در تابستان) و با قیمت حدودی 600 تا 800 میلون تومان به بازار عرضه می‌شود.

سیدعلی سیدهاشمی

سیدعلی سیدهاشمی - SEYYED ALI SEYYED HASHEMI خبرنگار و فعال حوزه خودرو Automotive industry journalist Репортер автомобильной промышленности 汽车行业记者 پیج اینستاگرام: Seyyed.ali_seyyed.hashemi

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

  1. زمانی که ما ایران ناسیونال و سیتروئن ایران داشتیم تایوان هنوز درگیر جنگ داخلی با حکومت مرکزی چین بود ولی امروز……

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا