مکمل بنزین
موتور سیکلت - پلاس موتوگوناگونبرگزیده‌ها

فواید و مضرات رفت آمد با موتورسیکلت در مسیرهای شهری چیست؟

موتورسیکلت‌ها، این وسایل دوچرخ درواقع وسایل نقلیه‌ای هستند که توسط شرکت‌های متعدد موجود در جهان، در اندازه‌ها، شکل‌ها، حجم موتور، رنگ، کلاس‌های مختلف و بسیاری از موارد دیگر، تولید می‌شوند. کلاس‌های موتورسیکلت نیز از موتورهای شهری با حجم موتور و قدرت کم گرفته تا موتورهای اسپرت جذاب و موتورهای مخصوص سفر و گشت‌وگذار، متفاوت هستند. اگر شما اکنون در حال مطالعه این مطلب هستید، این بدان معناست که یکی از عاشقان موتورسیکلت‌ها و رانندگی با این وسایل مهیج دوچرخ هستید.

شاید شما هم تاکنون به ذهنتان خطور کرده است که با موتورسیکلت خودتان به سفرهای درون‌شهری، سفرهای برون‌شهری با مسافت کوتاه و حتی سفرهای طولانی بروید یا این کار را تاکنون انجام داده‌اید. در این مورد باید گفت که اگرچه معایبی را می‌تواند برای چنین رفت‌وآمدها و سفرهایی یافت، اما به تعداد دو برابر آن‌ها نیز می‌توانیم مزایا برای این گشت‌وگذار با وسیله دوچرخ پیدا کنیم.

معایب

شاید همان‌گونه که بین یک خبر خوب و یک خبر بد، خیلی‌ها ترجیح می‌دهند که در ابتدا، خبر بد را بشنوند، اینجا نیز بهتر باشد تا اول در مورد معایب چنین سفرهایی صحبت کنیم. اولین چیزی که باید بدانیم این است که با سوارشدن روی موتور و راندن این وسیله نقلیه دوچرخ، خودمان را در معرض انواع و اقسام عناصر طبیعت همچون، خورشید، باران، باد، برف، حشرات و آلودگی بیش‌ازاندازه هوا در شهرهای بزرگ و پرترافیک گذاشته‌ایم.

همچنین احتمال اینکه به خاطر یک خطا از طرف خودمان، یک وسیله نقلیه دیگر، شرایط محیطی و مشکلات به وجود آمده برای موتور، حادثه‌ای برایمان روی موتور اتفاق بیفتد، بدون شک بالاتر از ایجاد چنین حادثه‌ای در هنگام ماشین‌سواری است؛ زیرا هم دوچرخ نسبت به ماشین کمتر داریم و هم دیگر خبری از درب‌ها، سپرها، کیسه هوا و امکانات ایمنی دیگر همچون خودرو نیست.

پس سوارشدن روی موتور در چنین سفرهایی حتی مسیرهای درون‌شهری به این معنا می‌تواند باشد که باید تا جای ممکن، از پوشیدن لباس‌های کار و به‌اصطلاح پلوخوری اجتناب کنیم. شاید کمی مشکل به نظر برسد اما پوشیدن لباس‌های مناسب برای موتورسواری یا حتی لباس‌هایی که رانندگی را راحت‌تر می‌کنند در کنار کلاه ایمنی، می‌تواند در حال حاضر، بهترین توصیه باشد.

مزایا

اما مطمئن باشید اگر می‌شود این تعداد معایب را برای راندن یک موتورسیکلت نام برد، چندین دلیل خوب هم می‌توان گفت که ما را ترغیب به رانندگی با این وسایل نقلیه دوچرخ می‌کند. اولین و شاید هم مهم‌ترین دلیل برای موتورسواری، می‌تواند هزینه‌های به‌مراتب پایین‌تر آن نسبت به خودرو باشد. هم هزینه‌های سوخت کمتری را لازم است بپردازیم و هم وسایل تعویضی موتورسیکلت‌ها باقیمت پایین‌تری نسبت به ماشین، عرضه می‌شوند. همچنین بسته به نوع موتور که جدیدتر باشد، مسائل مربوط به آلایندگی هوا نیز کمتر می‌شود.

همچنین یک دلیل دیگر که می‌تواند رغبت ما را به موتورسواری افزایش دهد، صرفه‌جویی در زمان است. شکی نیست که هم در ترافیک‌های خسته‌کننده شهری و هم در برخی از مسیرهایی که نمی‌توان با خودرو، سرعت چندانی گرفت، موتورسیکلت حرف اول را می‌زند.

یک دلیل جذاب دیگر نیز این است که رانندگی با موتورسیکلت شبیه تمرین‌های ورزشی است. در حقیقت این دلیل برای کسانی خوب است که می‌خواهند هیکلشان روی فرم باشد. بر اساس تحقیقات، در رانندگی با موتورسیکلت، کالری بیشتری نسبت به سوارشدن در یک ماشین، سوخته می‌شود. البته این نتایج، کلی بوده و بسته به شرایط و افراد، می‌تواند تغییر کند.

آخرین مزیت برای راندن یک موتورسیکلت نیز می‌تواند احساس لذت و شادی باشد که موتورسوار با راندن وسیله نقلیه دوچرخ خود، آن را به دست می‌آورد. البته میزان این لذت بردن نیز در افراد، متفاوت است؛ اما هرچه که باشد، این حس سرخوشی و لذت بردن از موتورسواری، می‌تواند به آرامش روحی و روانی‌مان، کمک شایانی بکند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا