مکمل بنزین
گوناگونخبر

تولید گجت هوشمند تشخیص رانندگان مست

هر چند به دلیل حرام بودن مصرف الکل در شرع مقدس اسلام وبه تبع آن غیر قانونی بودن مصرف مشروبات الکلی در کشورمان، مسئله رانندگی در حال مستی برای ما چندان رایج و در الویت نباشد، اما بد نیست بدانید اولین عامل تصادفات و خصوصا تصادفات منجر به تلفات انسانی در خارج از ایران همین مصرف مشروبات الکلی و رانندگی در حال مستی است.

حال دو شرکت ژاپنی هوندا و هیتاچی اعلام کرده اند که در یک پروژه مشترک موفق به تولید نمونه اولیه دستگاه تشخیص مصرف الکل توسط راننده شده اند،گجتی که به گفته مدیریت سازمان ملی امنیت ترافیک بزرگراه ها (NHTSA) میتواند منجر به نجات جان هزاران نفر گردد.

چنانکه اعلام شده این گجت تولیدی از ساختار بسیار ساده، قابل حمل و قابل استفاده روز مره برخوردار است. این دستگاه میتواند بخار آب ناشی از تنفس راننده را تشخیص داده و در عرض 3 ثانیه میزان الکل موجود در آن را اندازه گیری کند و چنانچه راننده تحت تاثیر مصرف الکل باشد، جلوی استارت خوردن خودرو را میگیرد، علاوه بر این شرکت هوندا در حال طراحی و تولید سامانه ایست که میزان الکل اندازه گیری شده توسط این گجت را بر روی پنل خودرو نشان میدهد.

Honda-Hitachi-1

برخلاف سایر سیستمهای مشابهی که وجود دارد در این گجت تهیه شده توسط هوندا و هیتاچی، الزامی به نشستن راننده پشت فرمان اتومبیل و دادن تست در داخل خودرو نیست، چرا که این دستگاه توانایی تشخیص تفاوت بین هوای ناشی از بازدم راننده با هوای آزاد را با دقت بسیار بالا و بدون اختلال در سیستم اندازه گیری خود دارد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا