مکمل بنزین
گوناگونخبر

اپتیمای 2016 و ثبت بالاترین درجه ایمنی در تست‌های IIHS

موسسه بیمه امنیت بزرگراه‌ها موسوم به IIHS جایزه مربوط به ایمن ترین خودرو را به محصولی نام آشنا از کمپانی کیا یعنی اپتیما هدیه داد. این خودرو همچنین به فناوری اختیاری جهت پیشگیری تصادف از جلو نیز مجهز شده است.

2016-Kia-Optima-01

بنا به شرایط بیان شده توسط TSP+، یک خودرو می‌بایست امتیاز مناسبی از تصادفات و برخوردهای شامل ضربه کوچک از جلو، ضربه متوسط از جلو، ضربه از کناره‌ها، مقاومت سقف و پشت سری‌های صندلی همراه با توان ویژه برای برخوردهای محکم و خاص در تصادفات سنگین از روبرو را کسب کنند.

اما اپتیمای 2016 توانست در تست‌های نهایی یعنی برخوردهای محکم و سنگین از روبرو، امتیاز مناسب را کسب کند.

یکی از مدیران ارشد این کمپانی در این مورد می‌گوید: ما خیلی خوشحالیم که تمام اپتیماهای جدید ما توانسته‌اند در رتبه بندی موسسه IIHS جز برترین‌ها باشند و امتیازهای مناسبی کسب کنند. این امتیاز نشان از تلاش شبانه روزی مهندسین بر روی حوزه ایمنی و امنیت خودروهای ما دارد.

2016-Kia-Optima-11

جالب است بدانید که کیا اپتیمای 2016 را با لیستی طویل از امکانات و قابلیت‌های جانبی عرضه کرده است. از جمله این آپشن های جدید می‌توان به نصب دوربین استاندارد عقب بر روی تمامی مدل‌ها و همچنین بهره‌گیری از یک مانیتور با توان گردش 360 درجه بر روی مدل‌های SX و SXL اشاره کرد.

از امکانات موجود در حوزه کمک به راننده می‌توان به سیستم حرکت بین خطوط، فناوری هشدار برخورد از عقب در ترافیک، کروز کنترل پیشرفته هوشمند، سیستم تشخیص نقطه کور، دستیار پارک عقب، سیستم هشدار برخورد از جلو، سیستم اخطار خروج از خط و همچنین سیستم ترمز اضطراری هوشمند اشاره کرد.

قیمت اپتیما 2016 از 21.840 دلار آغاز می‌شود. این محصول با یک موتور 2.4 لیتری 4 سیلندر عرضه شده که توان تولید 185 اسب بخار قدرت دارد. نسخه SXL با بهره‌گیری از یک موتور 2.0 لیتری 4 سیلندر توربو می‌تواند تا 247 اسب بخار قدرت تولید کند که قیمت آن برابر 35.790 دلار است.

2016-Kia-Optima-10-(1)

این خط تولید همچنین برای نسخه LX از یک موتور 1.6 لیتری با توان 178 اسب بخار استفاده کرده و نسخه EX را مجهز به یک پیشرانه 2.4 لیتری کرده است.

 

محمد سعید بهمنی

فارغ التحصیل روابط بین الملل؛ عاشق ماشین با افتخار در خدمتم: ایمیل: Email: Saeid.bahmani@gmail.com اینستاگرام https://instagram.com/saeid.bahmaniii

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا