مکمل بنزین
رپورتاژ

آیا تویوتا CHR برای آفرود مناسب است؟

در میان ماشین‌بازها هر کدام از برندهای خودرو معروف به ویژگی و تعریف به خصوصی است. خودروهای ژاپنی از قدیم به عنوان خودروهایی کم استهلاک، کم مصرف و جان سخت اما کم آپشن و نه چندان زیبا معروف بوده‌اند. ماشین‌بازها در گذشته تویوتا را خودروی پیرمردها می‌دانستند و جوانان اغلب کمتر سراغ این برند می‌رفتند. تویوتا اما، این بار با ارائه محصولی ساختارشکنانه، بازار جوانان و اسپورت‌سواران را هدف گرفت و گویا تاکنون نیز موفق بوده است.

دو محصول آخر کمپانی تویوتا، پریوس و CHR کاملا با تصویری که از خودروهای تویوتا وجود دارد، متفاوتند. طراحی ظاهری کاملا متفاوت و فانتزی این خودروها از ترکیب همیشگی خودروهای تویوتا فاصله زیادی دارند. تویوتا CHR بعد از موفقیت نیسان جوک که با طراحی هیجان‌انگیزش لاین جدیدی در طراحی ماشین ایجاد کرد، و در رقابت با این خودرو ساخته شد. CHR در واقع مخفف «کوپه بلند» یا عبارت Coupe High Rider است. تعریفی جدید از کراس‌اووری کوچک که تویوتا برای این محصول خود استفاده کرده است. تویوتا CHR با ۲ موتور توربو بنزینی و هیبریدی عرضه شده که موتور هیبریدی قدرتی بیشتر از مدل بنزینی دارد.

تویوتا CHR انقلابی در طراحی

تویوتا در طراحی و تولید CHR علاوه بر حفظ تمام مزیت‌ها و نقاط قوت برند خود، به طراحی ظاهری و اضافه کردن آپشن‌های امروزی هم توجه بسیاری کرده است. آنچه که از تویوتا در خاطر ماست خودروهایی کلاسیک و کم هیجان است. اما تویوتا در CHR تمامی ساختارهای ذهنی مخاطبان را در هم می‌ریزد. طراحی فانتزی و هیجان‌انگیز تویوتا CHR نگاه هر مخاطبی را به سمت خود جلب می‌کند. خطوط شکسته و منحنی بر روی بدنه، ظاهر خشن و درعین حال لوکسی به CHR داده است.

نکته جالب اغلب کراس‌اوورهای جدید که با طراحی فانتزی همراهند، قرار گرفتن دستگیره درهای عقب در بالاترین قسمت خودروست که دسترسی را برای افراد کوتاه قد و کودکان سخت می‌کند. در https://divar.ir نمونه‌های مختلفی از خودروهای شاسی‌بلند جدید با این ویژگی مانند تویوتا CHR و نیسان جوک را می‌توان مشاهده کرد.

کابین تویوتا CHR شاید به هیجان انگیزی ظاهرش نباشد. طراحی ساده و به دور از زرق و برق‌های مورد انتظار از جمله نکات خاص این خودروست. نداشتن تنظیمات برقی صندلی‌ها از جمله نقاط ضعفی است که از خودرویی در این کلاس قیمتی حقیقتا انتظار نمی‌رود. صفحه نمایش ۸ اینچی و لمسی این خودرو بسیاری از اطلاعات را نمایش می‌دهد،

ولی یک نکته جالب توجه در آن فقدان سیستم‌های ورودی مربوط به اپل کارپلی و اندروید و همچنین سیستم ناوبری ماهواره است که برندهای رقیب تویوتا در خودروهای خود استفاده کرده‌اند و بازهم تویوتا از آن بی‌نصیب است.

ارزش خرید دارد؟

تویوتا CHR از نظر طراحی ظاهری یک سروگردن بالاتر از بسیاری از خودروهای همکلاسش در بازار خودروی ایران قرار می‌گیرد. با توجه به پیش زمینه ذهنی بازار در مورد استهلاک پایین و کیفیت قطعات تویوتا، این ظاهر زیبا هم دلیل مضاعف برای استقبال مشتریان است.

اما نکته قابل توجه در مورد تویوتا CHR قدرت موتور این خودروست. مشتری که با دیدن ظاهر جذاب و هیجان‌انگیز تویوتا CHR به سمت آن جلب می‌شود ممکن است با دیدن قدرت موتور 115 اسب بخار کمی ناامید شود. تویوتا CHR خودروی مناسبی برای رانندگی پرهیجان و آفرود که نیاز به شتاب و چالاکی فراوان دارد، نیست. معمولا خودروهای تویوتا فاقد آپشن‌های روز دنیاست که این روزها حتی خودروهای چینی هم به آن مجهزند. اما در مورد CHR تویوتا سخاوت به خرج داده و تعداد زیادی از آپشن‌های به روز مانند کروز کنترل، ترمز دستی برقی، مودهای مختلف رانندگی، سنسورهای مختلف، رادار و اتوپارک را در این خودرو قرار داده است.

هر چند که مخاطب با دیدن ظاهر خاص و ساختارشکنانه تویوتا CHR انتظار وجود آپشن‌های بسیار متفاوت‌تری را دارد. تویوتا CHR در ایران توسط ایرتویا با قیمت بسیار بالایی عرضه شد، ولی با این حال با استقبال خوبی از سوی بازار روبه‌رو شد. در سایت دیوار میتوانید انواع  تویوتا CHR را در دیوار با انواه تیپ‌های مختلف توربو و هیبریدی آن را مقایسه و در نهایت گزینه مناسب را انتخاب کنید.

این مطلب یک رپورتاژ آگهی بوده و چرخان در تهیه آن نقشی نداشته است

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا