مکمل بنزین
مشاوره خریدبرگزیده‌ها

دلایلی که هاوال H2 را در ایران، به‌یادماندنی می‌کند

خودروهای هاوال اگر چه می‌توانستند موفقیت وصف نشدنی در ایران داشته باشند اما طول عمر آنها طولانی نبود. این خودروها توان رقابت با خودروسازان دیگر کشورهای آسیایی را داشتند اما تحریم‌ها دست ایرانی‌ها را از خرید خودروهای یکی از برترین شرکت‌های چینی کوتاه گذاشت. هاوال اچ 2 در ظاهر هیچگونه کپی‌برداری ندارد و معمولا خودروهای این برند چنین خاصیتی دارند. امروز به‌سراغ خودروی اچ2 رفته‌ایم تا ببینیم نکات مثبت آن چرا باعث می‌شوند که برترین شاسی‌بلند چینی بازار باشد. با ما همراه باشید…

1- کیفیت ساخت

در استرالیا این خودرو با محصولات برندهای هیوندایی، مزدا مقایسه می‌شود و این یعنی کیفیت بالای هاوال. اچ2 از لحاظ کیفیت ساخت یک سر و گردن از سای خودروهای چینی موجود در کشور بهتر است. هیچگونه ضعف مونتاژی در آن دیده نمی‌شود و متریال آن کیفیت بالایی دارند که همین باعث افزایش طول عمر خودرو می‌شود. بخشی از قسمت‌های این خودرو از لوازم آلمانی و ژاپنی بهره می‌برد که تا حدودی کیفیت را تضمین می‌کنند.

2- تجهیزات فراتر از انتظار

یک نگاه به لیست تجهیزات هاوال اچ2 نشان می‌دهد که چه خودروی کاملی است. هاوال H2 از 6 کیسه هوای ایمنی، سیستم های ایمنی ترمز ABS ،ESC ،BA ،EBD ،HHC ،TCS، فرمان الکتریکی، تهویه مطبوع دوگانه، سنسور دنده عقب، نشان دهنده نقاط کور، سان روف برقی، صندلی های چرمی، گرمکن صندلی های جلو، تنظیم برقی صندلی راننده در 6 جهت به همراه تنظیم گودی کمر، استارت دکمه ای، سیستم ورود بدون کلید، کروز کنترل، سنسور باران، آینه برقی، 4 اسپیکر و 2 تیوتر، نمایش فشار باد لاستیک ها TPMS، ترمز دستی برقی و … بهره می‌یرد که در مقایسه با سایر خودروهای بازار حتی خودروهای گران‌تر، شرایط بهتری دارد.

3- ایمنی

ایمنی در خودرو حرف اول را می‌زند و هاوال H2 در این بخش سربلند است. این خودرو با کیفیت بالای خود توانسته از موسسه ایمنی ANCAP استرالیا که آزمون‌های آن بسیار سختر از موسسه ایمنی چین است و حتی در برخی موارد از اروپا نیز سخت‌گیر تر هستند، 5 ستاره ایمنی دریافت کند. بنابراین با خیال راحت می‌توان ایمنی این خودرو را بالا دانست.

4- کیفیت سواری

این خودرو در شهر رفتاری آرام و با وقار دارد و در جاده بسیار خشن و هیجان‌انگیز عمل می‌کند. در شتاب اولیه و ثانویه می‌توان اچ 2 را با جک اس5 مقایسه کرد. در جاده‌های پر دست‌انداز ایران این خودرو به‌خوبی ضربات را دفع می‌کند و در شرایط جاده‌های کوهستانی نیز مشاهده شده در سراشیبی بدون هیچ‌مشکلی مسیر را طی می‌کند.

کلام‌آخر

اوضاع قیمت ارز بازار خودرو را به تسخیر خود درآورده و قیمت‌ها هر روز بیشتر می‌شوند. پولدارها به‌جای خرید خودروهای کره‌ای و اروپایی باید به خودروهایی همانند هاوال فکر کنند و قشر متوسط جامعه نیز شاید به‌سختی بتواند خودروهایی همانند پژو‌های قدیمی، کوییک و … بخرند. قشر کم درآمد هم که دیگر اصلا نمی‌توانند به خودرو فکر کنند. با این تفاسیر باز هم راضی هستیم حداقل نمونه صفر خودروهایی همانند هاوال عرضه شوند که این هم ممکن نیست. امیدواریم روزی برسد که همه بتوانند خودروهای باکیفیت سوار شوند.

 

علی شیرعلی بیک

مهندس مکانیک گرایش طراحی جامدات از دانشگاه آزاد تهران‌جنوب. علاقه مند به طراحی صنعتی مخصوصا خودرو. مترجم و نویسنده درحوزه خودرو، تکنولوژي و صنایع مرتبط

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا