Take a fresh look at your lifestyle.
َADS Temp مستطیل

جک T8 در آستانه تولید توسط کرمان موتور، بزودی در ایران

کرمان موتور را میتوان متولی تولید خودروهای با کیفیت در ایران دانست. به طوری که این خودروساز روزی توانایی تولید محصولات آلمانی از جمله فولکس واگن گل را داشت. علیرغم این امر، بعدها کرمان موتور محصولات هیوندای را نیز در دو تایم تولید کرد. اما این تحریم ها بود که باعث خداحافظی این خودروسازان بزرگ از کشور ما شد. ولی کرمان موتور در همان اول اقدام به همکاری با برند جک چین کرد و امروز هم شاهد آغاز توسعه محصولات این برند در ایران هستیم. طبق اخبار رسیده از منابع پایگاه خبری چرخان، اولین محصول جدید جک برای بازار ایران جک T8 نام دارد. تی8 که به عنوان یک پیکاپ دودیفرانسیل در بازار جهانی شناخته شده است، اما با تاخیر وارد بازار کشورمان خواهد شد.

جک تی 8 بخریم یا آمیکو آسنا ؟
سال گذشته (1398) بود که چندین نسخه از جک T8 برای تست های تطبیق پذیری و دریافت استانداردهای لازم برای شروع تولید، وارد ایران شدند. کرمان موتور که قصد تولید این پیکاپ را قبل از این داشت، اما ویروس کرونا باعث تاخیر در بازیابی خط تولید و تطبیق آن با محصول T8 شد. این امر باعث شد که کرمان موتور تولید تی8 را با تاخیر چند ماهه شروع کند. طبق اخبار واصله کرمان موتور خطوط تولید خود را برای آغاز مونتاژ T8 آماده کرده و احتمالا بزودی تولید و فروش این محصول جک آغاز خواهد شد.


جک T8 در رده خودروهای پیکاپ قرار گرفته و در دو نسخه عادی و لانگ در چین عرضه شده است. اما کرمان موتور نسخه عادی تر و محفظه بار کمتر را برای بازار ایران انتخاب کرده است. این نسخه از T8 دارای موتور 2 لیتری توربوشارژ است که با اتصال به گیربکس 6 سرعته دستی، توانایی تولید 188 اسب بخار، قدرت و 290 نیوتن متر، گشتاور را دارد. همچنین به ترتیب دارای طول 5325 میلی متر، عرض 1880 میلی متر و ارتفاع 1830 میلی متری دارد. نسخه تولیدی در ایران دارای فاصله محوری 3090 است.


از امکانات مهم جک T8 میتوان به موارد زیر اشاره کرد:
– کروز کنترل
– مانیتور به همراه نویگیشن
– دوربین 360 درجه
– دوربین دید عقب به همراه سنسورهای هشدار موانع در قسمت عقب خودرو
– سامانه کنترل پایداری
– چراغ روز
– سامانه ورود بدون کلید و استارت دکمه ای
– نمایشگر میزان فشار موجود در تایرها
– دو ایربگ (راننده و سرنشین)
– چهارچرخ متحرک
– قفل دیفرانسیل
– ترمزهای دیسکی عقب و جلو
– تریم داخلی چرمی (در نسخه فول)
– سنسور نور
– لنز چراغ ها به صورت زنون
– و …

شاید ما در ایران به علت وجود و تولید محصولات سواری شرکت جک، محصولات سنگین و تراک را کم تر بشناسیم، اما این شرکت در بخش تولیدی محصولات سنگین، از اولین شرکت های صادر کننده محصولات سنگین به سایر نقاط جهان است و به نظر رسیده که باتوجه به استقبال از این محصول (تی8) در بازارهای جهانی، این پیکاپ دودیفرانسیل نیز در صورت قیمت گذاری مناسب، به موفقیت خواهد رسید. البته جک تی8 در صورت تولید در ایران، رقبایی مانند کاپرا2، آمیکو آسنا و … را برابر خود خواهد داشت. حال باید دید که این خودرو کی به صورت رسمی رونمایی و عرضه شده و همچنین با چه قیمتی به فروش خواهد رسید

1 نظر
  1. فرشاد از اردبیل می گوید

    امیدوارم با کیفیت و شرایط فروش مناسبی تولید و عرضه شود.با تشکر

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.