مکمل بنزین
گوناگونخبر

مرسدس ای ام جی سری بلک با 720 اسب بخار قدرت رونمایی شد

بعد از اجرای یک کمپین رونمایی از تیزرهای مختلف خودروهای تازه‌وارد توسط مرسدس بنز، اکنون این خودروساز نام‌آشنای آلمانی، اطلاعات تازه‌ای را در مورد خودروی جذاب سری بلک جی تی (GT Black Series) منتشر کرده است. درواقع می‌توان گفت که این خودرو، یک مجسمه و شاهکاری از تمامی عصاره مهندسی اسپرت مرسدس بنز بوده که درون این مدل به ودیعه گذاشته‌شده است.

در این نسخه بلک جی تی، یک قلب تپنده 4 لیتری 8 سیلندر نهفته است که با کمک دو توربوشارژ خود، می‌تواند قدرت فوق‌العاده 720 اسب بخار و گشتاور 800 نیوتون متری را تحویل راننده خود دهد. همچنین در این موتور، میل‌لنگ‌های جدید و بهینه‌شده، منیفولدهای خروجی دود متفاوت و یک سیستم جدید روغن‌کاری توسط شرکت سازنده در نظر گرفته‌شده است. ترتیب زمانی سوخت در سیلندرها نیز عوض‌شده و کمپرسور بزرگ‌تر توربوشارژ می‌تواند صدای بیشتر و دل‌نشین‌تری را تولید کند.

این موتور مدرن و قدرتمند که به‌واقع برازنده چنین خودروی خوش‌چهره‌ای است، به یک جعبه‌دنده 7 سرعته دوکلاچه متصل شده است. این سیستم تعویض دنده، به‌گونه‌ای تقویت و تنظیم‌شده است تا بتواند پاسخگوی گشتاور اضافه موتور باشد.

تمامی این مجموعه، قادر است تا این مرسدس خوش‌چهره آلمانی را در زمان تنها 3.2 ثانیه از حالت سکون به‌سرعت صد کیلومتر بر ساعت رسانده و زمان کافی برای رسیدن از حالت سکون تا سرعت دویست کیلومتر بر ساعت نیز، کمتر از 9 ثانیه اعلام‌شده است. اگر راننده، پای خود را تا جای ممکن بر روی پدال گاز فشار دهد، جدیدترین نسخه از سری بلک جی تی، می‌تواند به‌سرعت نهایی 325 کیلومتر بر ساعت برسد.

درست مانند خودروی AMG GT R، این مدل جذاب نیز با سیستم کمک‌فنرهای انطباق پذیر و میله‌های قابل تنظیم همراه شده است. همچنین مهندسان مرسدس، لایه‌هایی از فیبر کربن را برای قسمت زیرین بدنه و تقویت خود بدنه اصلی، به‌کاربرده‌اند. این مدل دارای سیستم ترمز سرامیکی با صفحات مخصوص خودروهای مسابقه‌ای بوده که این سرامیک بودن، می‌تواند تعادل دمایی مناسبی را ایجاد کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا