مکمل بنزین
گوناگونخبر

نگاهی به اولین تصاویر جاسوسی نسل جدید از مرسدس EQ کراس اوور

اگرچه تاکنون خودروساز آلمانی، تنها یک مدل از خودروهای سری EQ خود را رونمایی کرده است اما این سری از محصولات تمام برقی جذاب مرسدس بنز، در حال شکل‌گیری و تکامل بوده و به سمتی می‌روند که بتوانند به‌عنوان یک رقیب بسیار زبده و قدرتمند در سطح جهانی برای دیگر خودروسازان ظاهر شوند.

دیگر مدل‌های EQ نیز اکنون در دست آزمایش و بررسی‌های لازم از طرف شرکت سازنده بوده که درست مانند همین مدل پیش رو، گاهی اوقات با پوشش‌های استتاری سنگین، رونمایی می‌شوند. درواقع خودرویی که در زیر لایه‌های استتاری، به شکلی مرموز آمیز استتار شده است، می‌تواند در کلاس یک خودروی MPV (خودروی چندمنظوره) ظاهر شود. کلاسی که می‌تواند برای این EQ مرسدس، در حین جذاب بودن، کمی عجیب نیز به نظر برسد.

درواقع تمامی مدل‌های EQ مرسدس، بر اساس گزارش‌ها بر پایه پلتفرم تمام برقی EVA 2 این شرکت تولید می‌شوند که البته نمونه EQC، بااستخوان بندی خودروی GLC مرسدس، به تولید رسیده است.

می‌توان گفت که حرکت مرسدس بنز برای ساخت یک خودرو در این کلاس هم می‌تواند به خاطر همه‌گیرتر شدن و اقبال عمومی مردم به سمت کراس اوور های کامپکت بوده که اکنون خودروساز آلمانی می‌خواهد نسخه تمام برقی آن‌ها را به بازار معرفی کند و هم اینکه، چنین کلاسی از خودروها، می‌توانند با معماری مدرن‌تر خود، عملکرد بهتر و بهینه‌تری را در اختیار راننده و سرنشینان قرار دهند.

در این نمونه نیز با توجه به پوشش استتاری سنگین، ولی بازهم می‌توان استایل خاص خودروهای EQ در قسمت‌هایی همچون جلوپنجره را مشاهده کرد. اندازه و مقیاس طراحی این خودرو نیز درست به خودروهای کراس اوور کامپکت، شباهت دارد. حتی می‌توان گفت که با توجه به پیشرفت‌هایی که در بحث قوای فنی موتورهای برقی مرسدس شکل‌گرفته است، می‌توان این‌گونه نتیجه‌گیری کرد که بدون شک، ازنظر طی مسافت با یک شارژ کامل نیز، خودروی تازه‌وارد از EQC، عملکرد بهتری خواهد داشت.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا