مکمل بنزین
گوناگونبرگزیده‌هاخبرشرایط فروش

ورود 4 مدل خودوری هاوال به بازار ایران + جزئیات و تصاویر

عظیم خودرو از تحویل 4 مدل از خودروهای هاوال به مشتریان خبر داد. بر این اساس تمامی محصولات خانواده هاوال، از جمله هاوال H2، هاوال H6، هاوال H8 و هاوال H9 تحویل متقضیان خواهد شد.

تعداد خودروهای تحویلی فقط 153 دستگاه بوده و براساس اولویت ثبت نام مشتریان، دعوتنامه آنها بزودی صادر می‌شود که مدت تحویل آن‌ها نیز 90 روز خواهد بود.هاوال H2هاوال H2، H6، H8 و H9 به‌عنوان کراس‌اوورهایی با اصالت چینی محسوب می‌شوند که از نظر کیفی در سطح بالایی قرار دارند و نوع طراحی، امکانات و مشخصات آنها باعث شده است تا این خودروها در بازار چین و کشورهای همسایه آن کشور، فروش به نسبت خوبی داشته باشند. اما در ایران به علت مشکل فروش قطعات کم شانسی برای پیروزی نداشتند.

 حال بعد از مدت‌ها و رفع مشکلات، شاهد هستیم از جانب عظیم‌خودرو سرانجام خودروهای هاوال به دست خریداران ایرانی خواهد رسید.شما می‌توانید در ادامه با بررسی کلی این محصولات همراه ما باشید.

هاوال H2

نام آشنا‌ترین خودروی موجود در این لیست هاوال H2 است، کراس‌اووری که بعد از برجام به بازار ایران توسط شرکتی دیگر به نام بهمن موتور عرضه شد اما یکباره ورق برگشت و تحریم‌ها دوباره موجب خداحافظی این خودرساز خوشنام از بازار ایران شدند.

زیر کاپوت این خودرو یک موتور 1.5 لیتری چهار سیلندری توربو شارژ با قدرت 148 اسب بخار و گشتاور 210 نیوتون متر قرار دارد. وزن کلی خودرو 1895 کیلوگرم است و از یک گیربکس دستی 6 سرعته و یا اتوماتیک استفاده می‌کند.

هاول H2 از امکانات فراوانی نظیر لاستیک‌های 18 اینچی، چراغ‌های جلوی اتوماتیک، برف پاک اتوماتیک، چراغ های ال‌ای‌دی برای روشنایی در طول روز و شب، سنسور پارک دنده عقب، دوربین عقب، سنسور باران، برف پاکن عقب، آنتن کوسه ای، سیستم تنظیم و هشدار باد و فشار لاستیک‌ها، سانروف، استارت دکمه‌ای، کروز کنترل، سیستم کنترل آب و هوای هر منطقه، سیستم ناوبری ماهواره‌ای با قابلیت اتصال به تلفن همراه از طریق بلوتوث برخوردار است.

هاوال H6

هاوال H6 به‌عنوان یکی از پرفروش‌ترین شاسی‌بلندهای چینی شناخته می‌شود که کیفیت آن بسیار بالاتر از سایر محصولات چینی است. این محصول چینی برای رقابت در بازار استرالیا باید با محصولاتی قدرتمندی مانند مزدا CX-5، هیوندای توسان و تویوتا RAV4 در جدال باشد. اگر چه ممکن است این خودرو در مقابل حریفان کره‌ای، ژاپنی و اروپایی، شانسی نداشته باشد اما صنعت خودروسازی چین به حدی رشد کرده است که محصولات آن در بازارهای مهم در کنار رقبای قدرتمند قرار داده می‌شوند.

هاوال در زیر کاپوت H6 از یک موتور بنزینی 2 لیتری توربوشارژر استفاده کرده که  195 اسب بخار قدرت دارد.

از جمله تجهیزات استاندارد این خودرو می‌توان به رینگ‌های آلیاژی 19 اینچی، سیستم ناوبری، سانروف، سیستم هشدار نقاط کور، شش کیسه هوا، سنسور پارک، دوربین دید عقب، ورود بدون کلید، صفحه نمایش 7.0 اینچی، بلوتوث / USB، سیستم کنترل آب و هوا و … اشاره کرد.

هاوال H8

دیگر خودروی موجود در لیست ما H8 است اتومبیلی که در رده‌ای بالاتر از دو کراس‌اوور قبلی است.  هاوال H6 از یک موتور بنزینی 2.0 لیتری با  215 اسب بخار قدرت و 324 نیوتن‌متر گشتاور بهره می‌برد. البته وزن بیش از 2 تنی این شاسی بلند باعث شده تا کمی گیربکس 6 سرعته این خودرو با مشکل مواجه شود.

از جمله امکانات هاوال H8 می‌توان از مانیتور لمسی مولتی مدیا 7 اینچی، بلوتوث، دوربین دینامیکی عقب، رادار جانبی، گرمکن ضد بخار، کروز کنترل، چراغ های جلو مجهز به سنسور نور محیط  و DAY LIGHT با تنظیم ارتفاع به همراه مه شکن جلو ، عقب، سنسور باران، چراغ مطالعه، کیلس و استارتر، رادار پارک جلو و عقب، اهرم تعویض دنده پشت فرمان، سیستم صوتی دالبی سوراند  7 کانال، ریل حمل بار بر روی سقف، سان روف برقی دو حالته ،تنظیم ارتفاع خودرو ALS آن نام برد.

هاوال H9

اما بزرگترین خودروی موجود در بین این محصولات H9 است، شاسی بلندی که از لحاظ قابلیت‌های آفرودی حرف‌های زیادی برای گفتن دارد.

موتور H9 از نوع 2 لیتری توربو است که می‌تواند 215 اسب بخار قدرت را در گشتاور 324 نیوتن متری برای خودرو به ارمغان بیاورد. ( همانند H8 ) ضمنا این خودرو با گیربکس ۶ سرعت اتوماتیک با فناوری ZF آلمان وهمچنین سیستم انتقال قدرت چهارچرخ متحرک عرضه می‌شود. ( البته مشکل سنگین وزن بودن و گیربکس 6 سرعته همچنان در این خودرو پابرجاست )

روی هاوال H9 امکاناتی چون سانروف، سنسورهای جلو و عقب، سیستم کنترل فشار باد لاستیک‌ها TPMS ، هشدار خروج از خطوط، صفحه نمایش 8 اینچی لمسی، 10 بلندگو، تهویه دوگانه برای سرنشینان جلو و جداگانه برای سرنشینان عقب، 6 کیسه هوا ، کروز کنترل و سیستم‌های ترمز و کنترلی ABS ، EBD ، BA ، ESP ، TCS ، HDC نصب شده است.

از جمله نکات منفی این خودرو می‌توان به لاستیک‌های کوچک، کمبود تعدادی از آپشن‌های کاربردی مانند سیستم ترمز خودکار و پارک خودکار، چهره ساده و فقدان قطعات اشاره نمود.

نتیجه

خودروهای هاوال توانایی آن را داشتند تا در غیاب خودروسازان بزرگ جای آن‌ها را در بازار ایران پر کنند اما تحریم‌ها و افزایش شدید قیمت خودرو باعث شد تا نتوانیم به جز تعداد بسیار کم میزبان این خودروها باشیم.

حامد محمدی

کارشناس و فعال خودرو تحلیلگر مسائل و قیمت‌ها Dr_HamedMohammadi

نوشته های مشابه

‫3 دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا