مکمل بنزین
گوناگونخبر

هیوندای سوناتا 2016 از اپل CarPlay پشتیبانی می‌کند

صاحبان آیفون می‌توانند از امکانات اپل CarPlay، در هیوندای سوناتا 2016 بهره‌مند شوند. سیستم CarPlay به راننده کمک می‌کند که بدون دخالت دست و فقط با استفاده از صوت خود، اقدام به برقراری تماس، فرستادن پیام متنی و گوش دادن به موسیقی کند. این سیستم به صورت خودکار اطلاعاتی از وضعیت ترافیک در اختیار راننده قرار می‌دهد. استفاده از این سیستم بسیار ساده بوده و فقط باید دکمه مربوطه را که بر روی فرمان قرار گرفته، برای ارسال پیام صوتی فشار دهید.

wall-twitter56fec2fa14bb8

آقای Mike O’Brien؛ یکی از مدیران ارشد کمپانی هیوندای در آمریکا در این رابطه گفته است:«این فناوری بازه ذهنی فراوانی داشته و در آمریکا مورد استفاده قرار می‌گیرد و بزودی تمام خودروهایی که در کارخانه‌های آلاباما و منتگومری هیوندای مونتاژ می‌شوند، به سیستم CarPlay مجهز خواهند شد.»

سیستم CarPlay موجود در سوناتا 2016، با آیفون 5 و نسخه 7.1 سیستم عامل IOS سازگاری داشته و مشکلات گذشته را ندارد. سوناتا 2016 قابلیت اتصال به سیستم Android Auto را هم داراست و مشتریان بسته به نیاز خود می‌توانند صفحه نمایش لمسی 7 و یا 8 اینچی سفارش دهند. هیوندای اعلام کرده که علاوه بر سوناتا 2016، مدل 2015 این خودرو نیز مجهز به سیستم CarPlay خواهد شد.

امین نقی زاده

از اواخر سال 94 به تیم نویسندگان چرخان پیوسته و از آن زمان تاکنون با نهایت علاقه و اشتیاق به همکاری خود با این تیم دوست داشتنی ادامه داده‌ام. همیشه در حال یادگیری هستم و هیچ گاه از مطالعه به دور نبوده و نخواهم بود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا