مکمل بنزین
گوناگونخبر

مرسدس 300 SEL مدل 1969؛ نمادی از برتری و قدرت در قرن بیستم!

اکنون و در نیمه دوم سال 2020 میلادی، یک خودروی مرسدس بنز 300 SEL 6.3 مدل 1969 به دنبال یک‌خانه جدید در کشور ایالات‌متحده برای خود می‌گردد. خودروی آلمانی خوش‌چهره‌ای که تنها با 12,325 کیلومتر به‌عنوان مسافت طی شده از ابتدای تولدش تاکنون، می‌تواند باقیمت بسیار بالا و عالی برای فروشنده، به حراج برود.

داستان اصلی شناخته شدن این مرسدس بنز با موتور 6.3 لیتری، درواقع از دهه 90 میلادی شروع می‌شود؛ یعنی زمانی که 300 SEL مدل 1969، توسط شخصی به نام دن اسمیت (Dan Smith)، یک فرد عاشق مرسدس بنزها و کسی که به دنبال شکار یک 300 SEL بوده است، آغاز می‌شود.

البته گفته می‌شود که قلب تپنده حجیم 6.3 لیتری این مرسدس بنز، به خاطر رسیدن به حداکثر توانایی‌های خود، تقویت و بازسازی‌شده است. این موتور اکنون با نسبت 10:1 در قسمت کمپرسورهای پیستون همراه شده و سر سیلندر نیز با زاویه‌های دقیق، برش خورده‌اند. همچنین میل‌لنگ‌های متعلق به AMG و سر اگزوزهای سفارشی برای این مرسدس مدل 1969 در نظر گرفته‌شده‌اند.

حتی بیشتر از این تغییرات صورت گرفته در قسمت موتوری و قوای محرکه، باید گفت که سیستم انتقال قدرت و محور عقب خودرو نیز بازسازی‌شده و سیستم تعلیق جلویی خودرو در کنار جعبه‌فرمان، به‌کلی تعویض شده‌اند. رینگ‌های 15 اینچی و رنگ بدنه جذاب نیز در کنارتریم های چرم داخل کابین، ازجمله تغییرات دیگری هستند که شرکت MBI موتور، برای SEL 6.3 در نظر گرفته است.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا