مکمل بنزین
رپورتاژ

گام بلند اینترنتی شدن بیمه شخص ثالث

بیمه شخص ثالث یکی از قدیمی ترین بیمه نامه ها در صنعت بیمه در ایران محسوب می شود. و البته به دلیل اجباری بودن آن، پرفروش ترین بیمه نامه موجود هم هست. هر ساله میلیون ها مالک خودرو موظف هستند که خودرو خود را در قبال اشخاص ثالث تحت پوشش خسارت های مالی و جانی قرار دهند. مبنای خسارت جانی در این بیمه نامه، غرامت یا دیه خواهد بود.

پس از شیوع کرونا در اسفند ماه سال 98، بر اساس اطلاعیه بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران، شرکت های بیمه موظف شدند تسهیلاتی را به صورت غیر حضوری در عرضه بیمه شخص ثالث نمایند و در نهایت نیز در بهار 99 عملاً با اطلاعیه بیمه مرکزی خرید بیمه شخص ثالث به صورت اینترنتی کلید خورد. به این صورت که شما می توانید با مراجعه به وب سایت شرکت های بیمه با وارد کردن اطلاعاتی نظیر اطلاعات بیمه گذار، اطلاعات بیمه نامه سال قبل، و اطلاعات خودرو اقدام به خرید آنلاین بیمه شخص ثالث نمایید.

طبق این اطلاعیه عملاً بیمه نامه شخص ثالث به صورت سنتی و کاغذی، از چرخه حذف شده و همان نسخه الکترونیکی قابل چاپ که توسط وب سایت شرکت بیمه ارائه می شود معتبر خواهد بود. برای صحت سنجی بیمه نامه هم بیمه گذاران می توانند به سامانه سنهاب بیمه مرکزی مراجعه نمایند.

با الکترونیکی شدن بیمه شخص ثالث صرفه جویی بسیار زیادی در زمان و هزینه هموطنان ایجاد خواهد شد. چرا که هر ساله مجبور بودند با صرف وقت اقدام به تمدید بیمه ثالث خود نموده و هزینه رفت و آمد یا ارسال بیمه نامه را نیز بپردازند. همچنین با 24 ساعته بودن خرید های اینترنتی هم این امکان فراهم شده است که در هر ساعتی از شبانه روز هم می توانند با مراجعه به سایت، بیمه نامه خود را خریداری نمایند. در حالی که دفاتر، نمایندگی ها و شعب شرکت های بیمه فقط در ساعت اداری می توانند این خدمات را ارائه نمایند.

Traffic accident – one driver on the mobile phone, second expressing anger

هم اکنون برخی از شرکت های بیمه از جمله بیمه ایران، بیمه سامان، بیمه آسیا، بیمه البرز، بیمه پارسیان، بیمه پاسارگاد، و … اقدام به راه اندازی سامانه های آنلاین خرید بیمه کرده اند و پیش بینی می شود با گسترش زیرساخت خرید های آنلاین، بسیاری از خرید های بیمه نامه در رشته های مختلف دیگر نظیر بیمه حوادث و بیمه آتش سوزی، بیمه مسافرتی و … قابلیت فروش در بستر اینترنت را نیز پیدا کنند.

و اما طبق قانون داشتن بیمه نامه شخص ثالث معتبر برای خودرو کماکان اجباری بوده و حذف نسخه کاغذی فقط در فرآیند خرید و پرداخت خسارت تسهیلات ایجاد کرده است. بنابراین لازم است که به تاریخ اتمام بیمه نامه خود اشراف داشته و در زمان مقرر نسبت به تمدید آن اقدام نمایید.

این مطلب یک رپورتاژ آگهی بوده و چرخان در تهیه آن نقشی نداشته است

نوشته های مشابه

‫2 دیدگاه ها

  1. یکی از مزیت های کرونا این بود که اینجور خدمات مثل بیمه یا کارهای دولتی خیلی ها اینترنتی شدن. چندین میلیون ماشین توی خیابانها و جاده ها تردد می کنن و هر سال مجبور بودن که برای خرید بیمه برن به نمایندگی بیمه یا شعبه اون شرکت که بیمه بخرن. اما الان میشه از خونه نشست و بیمه خرید یا هر کالا و خدمات دیگه ای. خیلی صرفه جویی شد. مخصوصاً در وقت و اعصاب

  2. خدا کنه همه خدمات دیگه ای هم که میگیریم همینطور اینترنتی بشه. الان مردم بندگان خدا توی صف پلیس +10 و دفتر پیشخوان دولت هستن همیشه. من به این میگم نیمه اینترنتی شدن خدمات. هر کاری میخوای بکنی باید یه سر به اینجور جاها بزنی. بابا همه چیز رو اینترنتی کنین اگه دیگه ترافیک بود توی خیابونا. یا اینکه چقدر از آلودگی ها کم میشه.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا