مکمل بنزین
گوناگونخبر

با سیستم پیشرفته واقعیت افزوده مرسدس بنز S کلاس، بیشتر آشنا شوید

اکنون و در هشتمین ماه از سال 2020 میلادی، کمتر از یک ماه دیگر تا رونمایی رسمی از جدیدترین نسخه از خودروی S کلاس مرسدس بنز مانده است. خودروساز آلمانی می‌خواهد تا قبل از رونمایی این خودروی خوش‌چهره، قسمت‌هایی فن آورانه و جذاب از محصول تازه‌وارد خود را به نمایش بگذارد. توجه مرسدس برای این معرفی پیش از رونمایی اصلی نیز به فن‌آوری‌های مدرنی معطوف شده است که هر خودرویی آن‌ها را ندارد.

از قبل نیز ما با سیستم حیرت‌انگیز موسوم به MBUX مرسدس بنز آشنا شده بودیم. با رونمایی اولیه از این سیستم مدرن، سیستم‌های هد-آپ دیسپلی (AR-HUD)، بر روی رقیب سری 7 بی ام و به نمایش درآمدند و اکنون نیز می‌توانیم قسمت‌های بیشتری از این سیستم را نظاره‌گر باشیم.

همان‌گونه که از نام AR-HUD نیز برمی‌آید، تمرکز اصلی این سیستم بر روی مواردی مانند واقعیت افزوده (augmented reality) برای ایجاد یک تجربه جدیدتر در سرنشینان است.

همان‌گونه که از تصاویر نیز برمی‌آید، این سیستم واقعیت افزوده می‌تواند بر روی شیشه خودرو برای راننده، اطلاعاتی مانند فاصله از خودروی جلویی را با قسمت‌های رنگی، در هنگام پیچیدن، مشخص کند. درواقع هنگامی‌که سیستم ناوبری خودرو روشن باشد، این سیستم می‌تواند اطلاعات بیشتری را در اختیار راننده قرار دهد. یکی دیگر از موارد نشان‌دهنده توسط این سیستم، نماد متغیر برای رسیدن به مقصد است که هرچه خودرو به مقصد نزدیک‌تر شود، این نماد نیز بزرگ‌تر می‌شود.

همچنین جدای این سیستم واقعیت افزوده، آخرین نسخه از مرسدس بنز S کلاس، با 5 صفحه‌نمایش در کابین خود، همراه خواهد شد. این صفحه‌ها شامل صفحه بزرگ‌تر در وسط کنسول خودرو نیز می‌شوند. درواقع این تعداد از صفحه‌نمایش، می‌تواند به‌خوبی این مسئله را روشن کند که چرا در جدیدترین نسخه از S کلاس، مرسدس بنز تعداد 27 کلید فیزیکی را حذف کرده است.

یکی دیگر از جذابیت‌های تکنولوژیک این سیستم، موارد و اطلاعاتی است که راننده خودرو می‌تواند بدون داشتن عینک سه‌بعدی، آن‌ها را در صفحه‌نمایش جلویی خود مشاهده کند. درواقع در یک جمله باید گفت که داخل کابین مرسدس S کلاس جدید و فن‌آوری‌های جذاب به‌کاررفته در آن‌ها، تلفیقی مدرن از دیجیتال و کلیدهای فیزیکی است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا