Take a fresh look at your lifestyle.
َADS Temp مستطیل

قیمت ارز و سردرگمی در بازار خودرو

شعار “ذاتا خودرو کالای مصرفی است و نباید آن را کالای سرمایه‌ای بدانیم” را مدت زمان زیادی است که از مسئولان مربوطه می‌شنویم اما تا واقعیت فرسنگ‌ها فاصله است.
درست است که ایران همواره تحت تحریم آمریکا و غرب بوده است اما سیاست‌گذاری ها و چشم اندازهای دولت در صنعت خودرو درست نبوده است که اوضاع حال حاضر نشانگر و نتیجه این تصمیمات غلط است. در روزهای اخیر بازار خودرو با قیمت‌های باور نکردنی و سرسام آور روبرو شده است که یکی از دلایل این نوسانات، سیاست‌های مطرح شده توسط دولت برای ممنوعیت قیمت ها و عدم شفاف سازی درست نسبت به این موضوع بوده است (پاک کردن صورت مسئله).

ممنوعیت درج قیمت ها نه تنها نتوانست مانع موج گرانی شود بلکه با توجه به عدم شفافیت قیمتها به آن بیشتر دامن زد. با توجه به اوضاع اقتصادی و تورم کشور این مسائل به راحتی قابل پیش بینی است. زمانی که قیمت گذاری شفاف نباشد و همچنین عرضه و تقاضا در بازار یکسان نباشد با توجه به شرایط موجود فاصله قیمت خودروها در بازار آزاد سیر صعودی پیدا کرده و چه بسا بسیاری از این التهابات هدفمند بوده و شکاف قیمت خودرو در بازار بدین شکل صورت می‌گیرد که امروزه شاهد آن هستیم. حتی اینبار سیاست قرعه کشی هم نتوانست باعث کاهش نرخ خودرو شود و طبیعی است که بخاطر ممنوعیت واردات خودروهای خارجی، خودروهای داخلی جولان بیشتری دهند .در این میان بروز نابسامانی و التهابات ارز در بازار یکی از دیگر عوامل اثر گذار در قیمت خودروها حداقل در این دو سال اخیر به شمار می‌رود و این مسئله آسیب و ضربه شدیدی به صنعت خودرو و مشتریان واقعی خودرو زده و خواهد زد.
هدف ما در این برهه زمانی ایجاد و ارائه استراتژی و شفاف سازی در بازار خودرو و رابطه بلند مدت با مشتریان است و ماموریت کاری‌مان به ارائه خدمات نوین با کیفیت بسیار بالا و فراتر از انتظار شما بصورت حضوری و غیر حضوری خلاصه می‌شود. برای بهره‌مندی از مشاوره تخصصی انلاین می‌توانید به سایت کاراف (www.carf.ir) مراجعه کرده و یا با ثبت درخواست در سایت و یا تماس با شماره های 44053950 و 44077157 و 44087352 از خدمات مشاوره تخصصی سفیران کاراف در زمینه قیمت گذاری، کارشناسی و خدمات خرید و فروش بهره‌مند شوید.

این مطلب یک رپورتاژ آگهی بوده و چرخان در تهیه آن نقشی نداشته است
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.