مکمل بنزین
گوناگونخبر

رکورد شکنی تسلا در پیش فروش تسلا 3

سالها پیش داستانی نقل میشد در مورد گفتگوی بین بیل گیتس ومدیر عال جنرال موتور و ادعاهای بیل گیتس که اگر صنعت ماشین مثل کامپیوتر پیشرفت میکرد چنین و چنان و البته پاسخ مدیر عامل جنرال موتورز به او، حال به نظر میرسد که آقای ایلان ماسک کمر همت بسته که ثابت کند حداقل در این گفتگوی خیالی حق با بیل گیتس بود.

model3crop-marked.0

جناب ایلان ماسک مدیر عامل شرکت تسلا در توئیتی در حساب شخصی خود در توئتیر چنین اعلام کرد: تا روز شنبه و کمتر از  3 روز پس از معرفی تسلا 3 بیش از 276 هزار دستگاه از این خودرو پیش فروش شده”، همچنین فیلم هایی که او در اکانت توئیتر خود از صف پیش فروش خودرو تسلا 3 منتشر کرده ما را به یاد صف های فروش آیفون میاندازد

musk-tweet

بزرگی این عدد وقتی به چشم میآید که بدانیم تاریخ تحویل این خودرو اواخر سال 2017 اعلام شده است، زمانی که حتی برای ما ایرانیها که به پیش فروش خودرو  و بدقولی در تحویل خودروهای ثبت نامی عادت کردهایم هم بسیار طولانی به نظر میرسد، و یا این عدد 276000 پیش فروش در سه روز را با همین چند ماه پیش و وام خودرو 25 میلیونی مقایسه کنید که پس از 6 روز حدود 110 هزار نفر ثبت نام کردند و تازه خیلی ها را شگفت زده کرد.

اما باید پذیرفت که مشخصات اعلام شده تسلا 3 و کیفیت بالای محصولات قبلی این خودروساز ، در کنار قیمت 35000 دلاری آن آنقدر وسوسه کننده هست که بتوان این میزان استقبال را به راحتی برتابید. در حال حاضر پیش فروش این خودرو در بیش از 12 کشور و تنها با 1000 دلار پیش پرداخت صورت میپذیرد.

آقای ماسک همچنین اعلام کرده قصد دارد تا سالانه 500 هزار دستگاه از این خودرو را به فروش برساند، امری که با این استقبال کاملا دست یافتنی به نظر میرسد. بد نیست بدانید سال گذشته تسلا با فروش بیش از 50 هزار دستگاه خودرو توانست از نیسان لیف پیشی گرفته و مقام اول فروش خودروهای تمام الکتریکی را در جهان به خود اختصاص دهد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا